Diskutera – Hur vill du ha E3 2022?

Robot
Diskutera – Hur vill du ha E3 2022?
Inaktiv

Var väl mest Elder Scrolls 6 jag saknade men även lite mer gött från Nintendo. De andra hade jag inga direkta förväntningar på men blev inte heller positivt överraskad av något.

Medlem

Att Sony är med i leken igen.

Medlem

Det behövs massor av sjuhelvettes bra spel igen.

Medlem

Mer bra spel tack. Nä men ska jag vara ärlig tittar jag längre inte så mycket på spelmässor. Jag tar nyheterna från mina vanliga YT kanaler och FZ när dom postas.

Medlem

Jag har följt E3 slaviskt sista fem åren, gqft semester samtidigt och nu är jag pappaledig, så kunde följa alla streams ändå. Men, jag tror att E3 skulle må som bäst av att köras varannat eller vart tredje år. Med så många utvecklare som kör egna race så hade det kunnat bli en anledning att samla alla under samma tak, men då är varje år lite för frekvent. Det tar ju ändå lång tid att utveckla spel.

Medlem

Ha lite mer seriösa programledare. Hade lust att stänga av flera gånger pga dem som var nu.

Medlem

Så som jag minns det.
1. Öppning med alla stora publishers och framtidens STORspel. Indies platsar inte
2. En vecka av förhandstitt med dessa spel av press
3. Man skulle kunna göra det mer interaktivt med alla som kollar. Typ att vi kan rösta för vissa awards, beta/demo, exklusiva contents osv.

Det här året var det sämsta hitills nada wow-moment om elden ring är utanför e3


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Dex
Medlem

Jag tycker själv att det faktiskt börjar bli lite för mycket. Låter lite fel kanske, men det blir för mycket spel nästan. Många spel som inte får den uppmärksamhet dom kanske förtjänar för där är så många spel som får mycket uppmärksamhet.

T.ex. Starfield som typ blev mässans höjdpunkt hype mässigt fast man inte får se något från själva spelet så får det så otroligt mycket uppmärksamhet på det istället för kanske lite mindre spel.

Skulle nästan hellre ha det lite mer utspritt än att bara bränna igenom så många spel som möjligt på en timme och istället missar man en del då.

Men FZ uppesittarkväll får dock inte förändras för mycket! Den är underbar

Medlem

Hade ju gärna sett de tre stora (eller ja, Nintendo kör väl Direct-tramset som de gjort ett par år nu) varvat med det vanliga av Ubisoft, EA och Square Enix och avslutningsvis PC Gaming-showen men det viktigaste är ändå innehållet. Årets show var lite av ett fiasko på det området hos alla som deltog.

Medlem

Jag gillar de gamla live showerna.
Kan gärna även ha någonting mitt emellan de två olika MS showerna i år.
den första va ju i princip inget snack utan bara trailers.
den andra va mest bara snack och inte så många spel.

showerna är ju roliga.

Medlem

Fungerar bra som det är nu med olika shower som livestreamas. Jag behöver inte en IRL-liveshow med publik bestående av reportrar/influencers och betalda skådespelare som skriker seg hesa som rabida fanboys.

Geoff Keighley får gärna försvinna. Eller så väljer jag bara att inte se på hans show nästa år.

Devolver är höjdpunkten mest för det är en balans mot de andras stela presentationer, så de får gärna vara ännu mer extrema nästa år 💕

Medlem

Ska det vara digitalt så känns det ganska meningslöst. Då är det bättre att varje aktör kör en egen show när de faktiskt har nått att visa.

Medlem

Att de borde sluta använda orden "ground breaking" och "revolutionary". Samt säga "exclusive for <insert console>" när det släpps på PC med.

Medlem

Hemma hos mig och alla ska med!

Medlem

Fysisk mässa, dvs att folk är på plats. Hade varit drömmen att gå på den.

Medlem

Spel som man faktiskt får se gameplay ifrån vore trevligt. Årets E3 kunde de lika gärna ha skippat. Fruktansvärt tråkig E3. Och jag förstår pandemin har ställt till det men det hade varit i sin ordning o struntat i det i år med för årets E3 tror jag minsann lyckades döda en del hype jag haft inför vissa spel på sistone.
Och det här om vem som var årets vinnare, personligen tycker jag inte det fanns några vinnare i år. Det var mest trista CGI trailers eller editerade "in engine footage" saker vi fick se. Enormt lite faktiskt gameplay.

Det som förhöjde E3 något var devolver digital som kör sitt race o driver med spelbranschen på sitt eget lilla finurliga vis.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

-Nya och välgjorda spel som får en att bli hypead! Inte bara ännu ett Battlefield, Far Cry, etc. Det blir man lika taggad på som när Fifa 22 släpps. Så gärna något nytt.
-Demos // Att folk får prova spelen
-Inga "läckta" nyheter och rykten innan mässan kör igång

ZF
Medlem

Lägga ner hela rasket är det enda skulle göra det bättre nu.

Det är rent outhärdligt att genomlida det meningslösa pladdret och skränkomedin mellan presentationerna, vilka i sin tur också verkar färgas allt mer till att den här sortens underhållning är ett krav. Merparten är dessutom rent ut sagt pinsamt producerat och otidsenligt rakt igenom. Det är väldigt väldigt amerikanskt, och det kan man ju förvisso inte klandra dem för. Men varför utsätter sig civiliserade länder för det. Importförbud nu!

Nä, Sony och alla andra som hoppat av och bara lägger upp en färdig och effektiv presentation istället gör helt rätt.

Vill media göra egna clown-shower runt det sen så gör de ju det ändå. Helt gratis.

Medlem

E3 2022 blir väl samma som i år, tråkiga trailers samtidigt som Sony släpper the game of the year istället.

It's not a lake, it's an ocean

Jag som konservativ gubbjävel skulle helst vilja ha tillbaka de gamla konferenserna på scen med livepublik. Men också jag inser att den tiden nog är förbi, även om Microsoft säkert kan tänkas använda det konceptet igen. Nintendos senaste traditionella presskonferens var 2013, och Sony verkar inte ha något intresse av detta längre.

Nintendo Direct-liknande trailerhopklipp är inte E3 för mig. Det kan göras när som helst på året.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
E3 2022

Man vill bli överraskad på riktigt utan att man redan hört d mesta genom rykten, ( även om man älskar rykten😅)
Stora exklusiva spel som plötsligt dyker upp med gameplay och en release inom 3 månader, det skulle vara helt fantastiskt

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag som konservativ gubbjävel skulle helst vilja ha tillbaka de gamla konferenserna på scen med livepublik. Men också jag inser att den tiden nog är förbi, även om Microsoft säkert kan tänkas använda det konceptet igen. Nintendos senaste traditionella presskonferens var 2013, och Sony verkar inte ha något intresse av detta längre.

Nintendo Direct-liknande trailerhopklipp är inte E3 för mig. Det kan göras när som helst på året.

Hehe, gillar också konferenserna så som dom var, det är något charmigt och inger en speciell känsla. Även om det har varit en hel del skit även då, men det tillhörde på något vis.

Jag menar detta var episkt. Nu var ju den här konferensen lite speciell med live-orkester, men ändå.

Utöver detta finns det en hel del fina ögonblick från gamla goda E3-tiden.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Dex
Medlem
Skrivet av Fezk:

Hehe, gillar också konferenserna så som dom var, det är något charmigt och inger en speciell känsla. Även om det har varit en hel del skit även då, men det tillhörde på något vis.

Jag menar detta var episkt. Nu var ju den här konferensen lite speciell med live-orkester, men ändå.
https://www.youtube.com/watch?v=7pDPRArtLjA

Utöver detta finns det en hel del fina ögonblick från gamla goda E3-tiden.

Ja det är verkligen en av dom bästa ögonblicken på E3! Får fortfarande gåshud när jag tittar på det! Har nog aldrig sätt ett mer episkt "game-reveal" och dom gör med gameplay också

1
Skriv svar