Final Fantasy VII Remake och Alan Wake-remaster siktade i Epic Stores databas

Robot
Final Fantasy VII Remake och Alan Wake-remaster siktade i Epic Stores databas
Medlem

Likaså är det känt sen tidigare att Remedy arbetar på två spel i samma universum: Ett nytt AAA (Alan Wake 2 uppföljare??) samt ett mindre projekt (Alan Wake Remaster??)

Håller tummarna hårt för release till PS5. Efter Control blev man jädrigt sugen på Alan Wake igen (men mindre sugen på att damma av Xbox 360).

Medlem

Låter bra att andra spelarbaser får möjlighet att få spela Final Fantasy 7 Remake.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av MLundin:

Likaså är det känt sen tidigare att Remedy arbetar på två spel i samma universum: Ett nytt AAA (Alan Wake 2 uppföljare??) samt ett mindre projekt (Alan Wake Remaster??)

Håller tummarna hårt för release till PS5. Efter Control blev man jädrigt sugen på Alan Wake igen (men mindre sugen på att damma av Xbox 360).

Jag körde Alan Wake nyligen på min Series X, det var inte särskilt dammigt


signatur

Jump in.

Medlem

Va fasen, jag som precis installerat Alan Wake för att köra igenom det för första gången.

Hmm, blir det att vänta nu kanske?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Mortaigne:

Jag körde Alan Wake nyligen på min Series X, det var inte särskilt dammigt

Nä, tvärtom. Jag körde spelet i fjol, för att fira dess tioårsdag, och blev överraskad över hur bra det fortfarande ser ut. Håller fint än i dag.

Jag skulle mycket hellre se en uppföljare än en remaster, som känns onödig. Men om en remaster kan boosta intresset för ett Alan Wake 2 så är jag med.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Alan wake är så kung så en remaster på det är ett givet köp. Ff7 remake var sjukt meh men kul att det hittar ut till fler format.

Gnällkuk

Oj, vilka glada nyheter för ett FF-fan som jag!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Fezk:

Va fasen, jag som precis installerat Alan Wake för att köra igenom det för första gången.

Hmm, blir det att vänta nu kanske?

Spelet ser fortfarande riktigt bra ut. Behövs inte en remaster för att uppleva det.

Avstängd

Eftersom det kommit en PS5 version av ff7 så är jag inte förvånad. Men helvete vad mycket snyggare det är på PS5 och 60 fps. Jag spelar om det nu med alla vapen jag hade i min save på PS4. Det är ett underbart spel! Väntar på nästa del nu.

@mortaigne din Xbox nörd se detta!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Jag körde Alan Wake nyligen på min Series X, det var inte särskilt dammigt

Faan. Blir nog en av”dammning” för mig med på min SX. För mig är det det bästa spelet som gjorts under 2000-talet.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nä, tvärtom. Jag körde spelet i fjol, för att fira dess tioårsdag, och blev överraskad över hur bra det fortfarande ser ut. Håller fint än i dag.

Jag skulle mycket hellre se en uppföljare än en remaster, som känns onödig. Men om en remaster kan boosta intresset för ett Alan Wake 2 så är jag med.

Vad kan remaster betyda när det gäller förbättringar? Är det mer än högre upplösning?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Har vi tur så kanske det till och med blir gratis!

Medlem
Skrivet av Fezk:

Va fasen, jag som precis installerat Alan Wake för att köra igenom det för första gången.

Hmm, blir det att vänta nu kanske?

Vänta inte

Medlem

Spoiler!

Yuffie är en materiatjuv

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Pretorian24:

Vad kan remaster betyda när det gäller förbättringar? Är det mer än högre upplösning?

Svårt att säga. Det är ju så olika.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Pretorian24:

Vad kan remaster betyda när det gäller förbättringar? Är det mer än högre upplösning?

https://sirusgaming.com/2018/05/01/the-difference-between-a-r...

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nä, tvärtom. Jag körde spelet i fjol, för att fira dess tioårsdag, och blev överraskad över hur bra det fortfarande ser ut. Håller fint än i dag.

Jag skulle mycket hellre se en uppföljare än en remaster, som känns onödig. Men om en remaster kan boosta intresset för ett Alan Wake 2 så är jag med.

Jag håller med. Jag spelade Alan Wake för hundrade gången för några veckor sedan och det ser riktigt bra ut fortfarande.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av landahl:

Jag håller med. Jag spelade Alan Wake för hundrade gången för några veckor sedan och det ser riktigt bra ut fortfarande.

Definitivt. Framför allt lyckades de så jäkla bra med stämningen. Inledningen är fortfarande lite magisk.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Alan Wake är då inte i något behov av någon remaster, det är fantastiskt snyggt än idag. Har åldrats nästan otäckt bra med tanke på dess ålder.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

1
Skriv svar