Battlefield - söker spelare

Medlem
Battlefield - söker spelare

Hej,

Casual gubbe.. menar gamer" +35 nästan 40, har haft speluppehåll lika länge som the King Of Pop har legat i graven men hittade tillbaka till spelandet för snart 2 år sedan när jag köpte en nygammal PS4a med gedigen backlogg! Pga uppehållet har jag aldrig riktigt spelat Battlefield men köpte precis min första gaming PC och upptäckte då det ni redan vet.. Battlefield är ju grymt!! Så har uppgraderat skärmen, fixat mic och är game men saknar någon att spela med 🤣. Skulle vara otroligt roligt att spela tillsammans med några av er andra kusar här på FZ! Höjer dock varningens finger! Som gammal konsolräv är jag ovan med mus och tangentbord och behöver tid att träna! Spelar BF5 just nu och kommer snart ge mig på BF4 som uppvärmning inför Battlefield 2042. Någon som vill spela med mig? 😃
Går under namnet: Rhymst

Medlem

Hej!

Spelar väldigt mycket BF4 just nu och letar gärna efter fler att spela med!
Lägg gärna till SpeedyIsmo

Medlem

35+ här med, har precis plockat upp BF4 igen sedan jag spelade det sist 2013 för att roa mig lite inför kommande bf släpp

Medlem
Skrivet av Ismo:

Hej!

Spelar väldigt mycket BF4 just nu och letar gärna efter fler att spela med!
Lägg gärna till SpeedyIsmo

Hur är BF4 nu för tiden? Mycket bra teamplay/squadarbete? Hörde att de va lsggot på servrarna då folk börjat plocka upp detta igen.

Medlem
Skrivet av JonnyBOj:

Hur är BF4 nu för tiden? Mycket bra teamplay/squadarbete? Hörde att de va lsggot på servrarna då folk börjat plocka upp detta igen.

Beror väldigt mycket på server, men matcherna jag har kört på sistone har varit ganska jämna!
Teamplay upplever jag inte så extremt mycket, men Battlefield har ju alltid varit ett spel som går ha roligt minst lika mycket som i squad eller ensam 😁

Medlem

Har också börjat hitta tillbaka senaste veckan och inser att jag saknat Battlefield rejält. Lägg gärna till sputnixz på Origin så kan vi lira någon gång, lär inte spela under midsommarhelgen med absolut nästa vecka.

Medlem

Kör också främst "Hell let loose" tills BF2042 släpps.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

ELF
Medlem

ELFswe på Origin. Bara att lägga till så kan man vara med på BF4.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Geeks Gaming

JinxSwe på origin. Kör mest Rush just nu men har inga problem att köra annat med.

Medlem

Fan va fin tråd! Är också över 30 men har inte uppdaterat datorn än pga denna komponentbrist. Är dock sjukt sugen på BF2042 så jag får återkomma i tråden när det närmar sig och dator förhoppningsvis är på plats. Hoppas du hittar folk att lira med!

Avstängd

Testade bf3 och bf4 nyligen. Kändes som en spring-simulator. Inge vidare

Medlem

Lirat sedan BF 1942. Dock la jag ner BF för ett par år sedan. Nu med 2042 kommer man nog tillbaka.

Medlem

Har inte spelat BF sedan 3:an och saknar lite att röja. Vågar inte hoppas på något, utan kommer köra safe denna gång med EA Pro i 1 månad och gillar jag det så blir det köp


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Detta var ju trevligt, blir att installera igen. Kul! Någon speciell Discord ni sitter på?

Medlem

35 årig BF1942 veteran här, kanske inte spelar så mycket Battlefield just nu men det händer ibland och då är det BF4 och BFV jag spelar

Bara lägga till Blackidus på Origin

Medlem
Gäng gubbar

Vi är ett gäng gubbar i 50 års åldern som kommer att ta upp BF igen. Vi har kört COD en längre tid, men vi har längtat tillbaka till BF. Vi har även en discord kanal. Skicka ett PM mig om intresse finns.

oan
Medlem

Vi är ett gäng som hänger på Livs hörn på Discord https://discord.gg/vNqmwADc och spelar lite av varje. Framförallt BFV för min egen del just nu. Kravlöst och trevlig ton. Alla är välkomna

Medlem

Man kan plocka ner Vehicle shortcut gratis på steam nu till BF4 för er som ännu inte låst upp allt...

https://store.steampowered.com/app/1315443/Battlefield_4_Vehi...

Medlem

Kul att så många lirar och att det blev så bra gehör! FZ:s medlemmar represent on the Battlefield Tack FZ för att ni pinnade tråden så att fler hittade hit Har spelat mitt första game i BF4 nu jisses vilket ös byggnaden kollapsade ju under mina fötter satte dessutom ett par hs med extrem skakig hand sicken fröjd! Har addat flera av er men hittar inte alla jag vill lägga till på Orgin och har problem att logga in(!) Någon som vet vad som är fel? Joinade även erat Livs hörn på Discord. Vi ses på fältet!

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Vi är ett gäng gubbar i 50 års åldern som kommer att ta upp BF igen. Vi har kört COD en längre tid, men vi har längtat tillbaka till BF. Vi har även en discord kanal. Skicka ett PM mig om intresse finns.

PM skickat och BF2042 förbokat 😊

Medlem

Hej. Tänkte höra om detta gäller enbart för PC? Jag har börjat att köra BF4 på Xbox och det skulle vara roligt att köra med andra.

Swedajken


signatur

Veni, Vini, Vici

Medlem

Funderar på att skaffa GamePass för PC efter semestern, och som jag förstår ingår EA Play (med alla BF där), så kommer nog tillbaka till denna tråden senare.

Hur är skill-nivån på er gubbar, min är typ strax över lägsta, spelade BF1942 när det begavs sig men det måste ju vara minst 20 år sen.

Medlem
Skrivet av Dajken:

Hej. Tänkte höra om detta gäller enbart för PC? Jag har börjat att köra BF4 på Xbox och det skulle vara roligt att köra med andra.

Swedajken

Spelar mest på PC (har dock inte blivit så mycket gaming i sommar) men är bättre med kontroll så jag lägger till dig kan ju hända att jag tar ner BF4 till Xboxen också

Skrivet av wololo:

Funderar på att skaffa GamePass för PC efter semestern, och som jag förstår ingår EA Play (med alla BF där), så kommer nog tillbaka till denna tråden senare.

Hur är skill-nivån på er gubbar, min är typ strax över lägsta, spelade BF1942 när det begavs sig men det måste ju vara minst 20 år sen.

Min nivå är absolut nybörjare haha

Avstängd
Skrivet av oan:

Vi är ett gäng som hänger på Livs hörn på Discord https://discord.gg/vNqmwADc och spelar lite av varje. Framförallt BFV för min egen del just nu. Kravlöst och trevlig ton. Alla är välkomna

Tjo! Kan du skicka ny invite? Den har gått ut. Lirar ni nå BF4 och/eller CS:GO oxå?

Avstängd

Nån annan som lirar BF4? Bara PMa Discordserver! Måste tagga till inför BF2042 som faktiskt kan bli BF:s stora återkomst!

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Spelar mest på PC (har dock inte blivit så mycket gaming i sommar) men är bättre med kontroll så jag lägger till dig kan ju hända att jag tar ner BF4 till Xboxen också

Min nivå är absolut nybörjare haha

Det tycker jag absolut att du ska göra. Brukar även köra BF5


signatur

Veni, Vini, Vici

Medlem
Skrivet av Moltoy:

Vi är ett gäng gubbar i 50 års åldern som kommer att ta upp BF igen. Vi har kört COD en längre tid, men vi har längtat tillbaka till BF. Vi har även en discord kanal. Skicka ett PM mig om intresse finns.

Jag har PM:at

Medlem

Finns det något annat gubbgäng där ute som tänker börja spela 2042 på fredag och vill ha fler spelare?
Skicka gärna ett PM då

Jag spelar oftast på helgerna och som mest kanske 1-2 kvällar i veckan, så jag får väl räknas som casual player.
Avslappnad och schysst - gillar att spela i lag och "play the object, not kills".

oan
Medlem
Skrivet av AplAy:

Tjo! Kan du skicka ny invite? Den har gått ut. Lirar ni nå BF4 och/eller CS:GO oxå?

Hoppsan. Här har jag dålig koll Vi är nog ett gäng som börjar spela 2042 på fredag. Ny länk till vår Discord:

https://discord.gg/Z35WSNZz

1
Skriv svar