Minecraft är dött . . .

Minecraft är dött . . .

Detta enligt Notch, men Cliff Bleszinski (Gears of War), förstår inte riktigt resonemanget och ryter från; allt detta just nu på Twitter:

Dessa små "bro-fights", eller vad man ska kalla dem, dyker upp lite då och då på sociala medier. Jag tror Notch menar att det inte händer så mycket på Minecraft-fronten, jag har tyvärr inga djupare insikter om det. Markus förefaller ha hamnat i samma situation som George Lucas. Genom att sälja sitt hjärtebarn förpassade han sig själv till periferin, och det är inte speciellt kul att hänga där. Man får stå sidan om och se hur andra leker / utvecklar / förstör allt det man byggde upp. Det gäller i allra högsta grad Star Wars som blev en fars (nu tänker jag på de tre senaste filmerna i Skywalker-sagan).

Kanske är det så, som man månger gånger har förutspått, att pengar inte gör en lycklig?

Det finns ingenting som hindrar Markus från att bygga en ny studio, eller varför inte supporta spelutvecklare, skapa en "think-tank", m.m., dela mer av sina erfarenheter. Vad Cliff anbelangar så har han sagt ganska nyligen att han ska tillbaka in i spelbranschen efter "Lawbreakers"; spelet som knappt hann lanseras innan det försvann.

Jag och sonen spelar Minecraft ibland, rättare sagt, han spelar, jag tittar på, för så där värst spännande tycker inte jag att det är, men det finns ett spel för alla.

#walter_iego #blogg

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Medlem

Ändå jävligt klumpigt uttryckt av Notch. Som att han letar lite fame igen genom att skriva sådär.

psn: Boosing

Medlem

Haha ja.
Ungarna spelar Minecraft varje dag, jag har även hoppat in ibland då och då och det är ju ständigt nytt.
Tror nog det är Alive and doing well

Notch är grinig på sidlinjen, gör nå vettigt ist fan han har miljarder på banken, varför vara bitter.

Skrivet av Molotov:

Haha ja.
Ungarna spelar Minecraft varje dag, jag har även hoppat in ibland då och då och det är ju ständigt nytt.
Tror nog det är Alive and doing well

Notch är grinig på sidlinjen, gör nå vettigt ist fan han har miljarder på banken, varför vara bitter.

Ja, det är väl det som är problemet, han har pengarna. Varför jobba eller göra någonting egentligen? Det är nog nackdelarna med att vara mångmiljardär.

MEN, det är ju inte så kul att bli bortglömd eller förpassad av sin samtid som är avundsjuka.

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SOCIALA MEDIER: www.instagram.com/i.e.g.o.c.e.n.t.r.i.c

Redaktör

Tycker Minecraft verkar vara väldigt vitalt, modscenen är ju enorm. Ungarna hittar coola spelvarianter varje dag. Det kanske är från officiellt håll det är lite stiltje?

Medlem

Notch är en tönt

IDKFA

Medlem

Saken är väl att han saknar större visioner kanske? Han har ju så mycket pengar att han göra vad han vill. Han snackar alltid om Quake3, varför tar han inte och styr upp det där lite då? Eller starta en studio och gör något annat spel, nu kanske han inte kan det, för han har ju försökt innan men det är bara minecraft som blivit något typ...

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ungarna spelar Minecraft flitigt här hemma
Mycket jubel så fort det kommer uppdateringar, även om det är små sånna, för egen del ser man fram emot en ray tracing uppdatering till konsoll versionen

Medlem

Känns som han saknar rampljuset
kanske bitter han sålde företaget för billigt

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Försöker Notch få uppmärksamhet. Ja då har han lyckats men det är lite som att dom mäter snoppen. Det är lite trist att det när så. Men Minecraft var ju så kul väntar på att rtx versionen ska vara tillgänglig för alla. Då kan man nog göra något nytt men bygga våningshus är väl skoj med.

Skribent

Notch har väl visat sig tidigare att han inte är den smidigaste med att uttrycka sig på nätet?

"Writer and Fighter"

Medlem

Dottern lirar så gott som varje dag så dött är en överdrift.

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Skrivet av Ravenknight:

Minecraft är LEGO.
Men vad Notch påpekar vad jag tror är att det är Gammalt som gatan. Det har inte direkt ändrats sen launch. Och för ungarna idag kanske det skulle vara trevligt med variationer än "LEGO" som pappa lekte med när han / hon var liten som underhållning?

Game Jam-general
Skrivet av Ravenknight:

Litet urval i den undersökningen men jag förstår vad du menar Spelar inte MC själv längre men min uppfattning från sociala medier etc är att Det fortfarande är otroligt populärt.

fick smisk som barn

Ambassadör
Xbox

Haha, lite bitter?

Minecraft har nästan 140 miljoner månatliga aktiva spelare enligt senaste kvartalsrapporten... (källa). Man har också passerat en miljard (!) nedladdningar av add-ons.

Det är två veckor sedan den senaste stora uppdateringen, Caves and Cliffs, släpptes så det är fullt ös på support. (Källa).

Nä, Notch är sur för att han sålde sig för billigt, betedde sig illa och blev struken från allt som har med spelet att göra.

Jump in.

Medlem
Skrivet av Stephanie of Astora:

Minecraft är LEGO.
Men vad Notch påpekar vad jag tror är att det är Gammalt som gatan. Det har inte direkt ändrats sen launch. Och för ungarna idag kanske det skulle vara trevligt med variationer än "LEGO" som pappa lekte med när han / hon var liten som underhållning?

Det har lagts till massor.
Sen alla moddar, finns oändligt med innehåll

Medlem

notch är en idiot, cliffyb är en idiot.

vore coolt om de kunde snacka i pm så att resten av världen slipper deras verklighetsfrånvända visdomspärlor.

Medlem
Skrivet av superlim:

notch är en idiot, cliffyb är en idiot.

vore coolt om de kunde snacka i pm så att resten av världen slipper deras verklighetsfrånvända visdomspärlor.

haha lite så ja.

Jag skulle nog till o med ranka Cliffis en aning högre då Notch numer är känd för halvdumma uttalanden så man bör bara låta skiten gå förbi. men Cliff känner behovet av att svara som en kränkt tonåring.

According To Chemistry Alcohol Is An Solution.

Medlem

Som flera redan påpekat, Notch borde starta upp en ny studio. Ös in några hundra miljoner i den och sätt igång och arbeta. Alternativt starta en publisher eller satsa på att bli investerare av något slag.

Gissar att han hamnat i en depression som gör att "ingenting är roligt längre" som gör det svårt att hitta motivationen. Men om han försöker tror jag nog att glöden kan komma tillbaka igen

1
Skriv svar