Grundlig genomgång av Zelda: Skyward Sword HD inför sommarsläpp
Blev aldrig något wii för mig då jag tycker att det är idiotiskt att behöva sitta och vifta i vanliga spel, så Skyward Sword blir nytt för mig. Jag uppskattade funktionen till Wii Sports eller vad det nu hette, där man kunde bowla och spela golf. Utöver det så tycker jag det känns meningslöst. Ser fram emot att ta mig an detta viftningsfritt!
Den må vara liten, men den luktar som en stor.
Har inte spelat spelet. Har läst att det ska vara hur Link blev Link. Alltså att det är spelet som utspelar sig först i kronologisk ordning. Stämmer det?
Japp! Även Zelda och Ganons öden bundna till triforce. (inte spelat själv)
Hoppas de har fixat så att Link slipper ha guldfiskminne med. Det var grymt segt att Link betedde sig som han hittat något för första gången hela tiden. Så fort man stängde av spelet så glömde Link av att han hittat en blå rupy förrut i sitt liv!
- Dä-nä-nä-NÄ en blå Rupy?!? OMG!
Nästa dag
osv
Gillade varken viftande eller guldfiskminnet. Zelda: Skyward Sword är det enda Zelda som jag inte klarat ut, är nog 40h in.
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
Hoppas de har fixat så att Link slipper ha guldfiskminne med. Det var grymt segt att Link betedde sig som han hittat något för första gången hela tiden. Så fort man stängde av spelet så glömde Link av att han hittat en blå rupy förrut i sitt liv!
Nästa dag
osv
Gillade varken viftande eller guldfiskminnet. Zelda: Skyward Sword är det enda Zelda som jag inte klarat ut, är nog 40h in.
Håller med, tror de fixat detta, det fanns en artikel angående quality of life i S.Sword där detta nämndes, minns vart jag läste det.
Inte spelat detta på Wii. Värt att köpa till Switch om man är Zelda fan?
Värt att spela ett zelda-spel om du är ett fan… ja.
Definitivt!
Helt klart. Det är ett stabilt och bra Zelda.
Japp! Även Zelda och Ganons öden bundna till triforce. (inte spelat själv)
Nu blev jag sugen på att spela det.
Har nyligen sålt min switch.
Fan.
Ännu en dag i paradiset.
Jag orkade aldrig spela klart det här på Wii så jag kanske ger det en ny chans nu när det går att välja bort viftandet.
Nästa dag
osv
Guldfiskminnet finns i många av spelen och jag tycker också att det är irriterande. Eller att man blir handhållen in absurdum. Visst, det är många barn som spelar Zelda, men man behandlas ju som om man är utvecklingsstörd.
Skyward Sword tycker jag är en udda fågel generellt och kontrollerna är definitvt en av svagheterna.
Det heter "Rupee".
Jätteintressant information.
Gillar Zelda spel och det här har jag inte lirat då jag aldrig skaffade Wii eller WiiU
Semester äro räddad! Ser fram emot detta. Gött med mer Zelda till Switchen, det är bara tacka å ta emot.
Det heter "är". "Äro" är, eller snarare var, plural.
Wii motion+ fungerade bra när den väl funkade men jag hade för mycket störningar runtomkring, tappade därefter suget och spelade aldrig färdigt Skyward Sword till Wii. Joycons är så mycket bättre och jag kommer testa både viftande och vanlig kontroll, och den här gången kanske jag kommer kunna spela igenom hela.
Värt att spela ett zelda-spel om du är ett fan… ja.
Phantom Hourglass har jag blivit rekommenderad att inte spela