Tryckerianställd läckte Pokémon-strategiguide – måste betala 1,2 miljoner

Robot
Tryckerianställd läckte Pokémon-strategiguide – måste betala 1,2 miljoner

Korkad idé, jag väljer diiiig!

#Pokémon


Medlem

Uff saftig summa! Men lägger man upp de offentligt utan att tänka sig för så får man nästan skylla sig själv.

Medlem

Ska han ha om han är så korkad att han läcker information om kundernas produkter innan de nåt marknaden. Man har ju tystnadsplikt i princip på varje arbetsplats, vilket han borde vetat om. Gäller ju även börsnoterade bolag så inte marknaden skall kunna påverkas.

Medlem

när man leker med elden bränner man sig alltid när man har med nintendo att göra
japp han får skylla sig själv... nintendo ser aldrig mellan fingrarna när det gäller deras varumärke

nu får han ta all övertid han kan få

Skribent

Jävligt grisigt av hans polare dock att slänga upp den offentligt i en discordgrupp.

Jag tror vi alla har skrytit eller sagt för mycket någon gång till en kompis eller närstående, utan att reflektera över att den kompisen skulle sprida informationen vidare. Säger liksom sig självt att man inte gör så.

Medlem

Hepp då vart hans liv förstört.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Svårt att tycka synd om herren, sen kan man ju å andra sidan reflektera över rimligheten i skuldbeloppet. Överskuldsatta löper ungefär 10x högre risk att dö i förtid.

Allt för att markera, men Nintendo behöver knappast pengarna. Det handlar ju enbart om att sända en signal. Men men, jag har ändå svårt för att se hur det är OK att förstöra en människas liv för ett gäng sidor ur en Pokémon-guide...


signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Jag brukade jobba på ett tryckeri. Någon gång fick vi en pall från Printforce, tryckeriet precis jämte Bergsala. På pallen var det normalt material men det låg en wellpappskiva under som skydd. När jag väl packat av materialet och skulle slänga skivan så såg jag att det var en bild på en inte än lanserad konsol på den. Så jag fick en förhandstitt på Switchen några dagar eller någon vecka innan er andra.

Skribent
Skrivet av johanAndersson:

Jag brukade jobba på ett tryckeri. Någon gång fick vi en pall från Printforce, tryckeriet precis jämte Bergsala. På pallen var det normalt material men det låg en wellpappskiva under som skydd. När jag väl packat av materialet och skulle slänga skivan så såg jag att det var en bild på en inte än lanserad konsol på den. Så jag fick en förhandstitt på Switchen några dagar eller någon vecka innan er andra.

Man förundras över att det inte sker fler läckor med tanke på hur många som är inblandade i produktionen av diverse marknadsföringsmaterial och dylikt.

Medlem

Vilken kompis! En sån man önskar alla ens fiender hade!

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Man förundras över att det inte sker fler läckor med tanke på hur många som är inblandade i produktionen av diverse marknadsföringsmaterial och dylikt.

Det måste generellt ligga ett intresse, utöver ren dumhet som här, för att läcka. Varför läcka annars? Man får i regel ingen cred av förklarliga skäl så det är bara risk och ingen reward.

Medlem
Skrivet av socialarbetaren:

Svårt att tycka synd om herren, sen kan man ju å andra sidan reflektera över rimligheten i skuldbeloppet. Överskuldsatta löper ungefär 10x högre risk att dö i förtid.

Allt för att markera, men Nintendo behöver knappast pengarna. Det handlar ju enbart om att sända en signal. Men men, jag har ändå svårt för att se hur det är OK att förstöra en människas liv för ett gäng sidor ur en Pokémon-guide...

Han jobbar som senior mjukvaruingenjör och tjänar antagligen långt över medel, då svider 1,2 mil i böter rejält men knappast att det förstör ens liv.

Skrivet av abso:

Han jobbar som senior mjukvaruingenjör och tjänar antagligen långt över medel, då svider 1,2 mil i böter rejält men knappast att det förstör ens liv.

Jobbade. Hade du anställt denna gubben?

ZF
Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Jobbade. Hade du anställt denna gubben?

Det är visserligen i USA detta fall gäller, men är denna typ av brott och domar de som måste informeras till en eventuell anställare?

Det funkar så vid vissa saker vet jag. Men är tveksam om det gäller saker som spioneri, även om nu det säkert ligger mycket högre upp på intresselistan för företag än annat som har informeringsplikt.

1
Skriv svar