Demo av Resident Evil Code: Veronica fan-remaken ute nu!

Robot
Demo av Resident Evil Code: Veronica fan-remaken ute nu!
Medlem

Hur är det med rättigheterna, det här lär väl Capcom stoppa?

Skribent
Skrivet av Gaara:

Hur är det med rättigheterna, det här lär väl Capcom stoppa?

Antagligen så kommer de nog göra det. Går väl inte ens räkna på en hand hur många fan-projekt som detta som fått överleva?


signatur

"Writer and Fighter"

It's not a lake, it's an ocean

Att kalla det populärt är nog att ta i, det är väl ett av de mainstream-RE som sålt allra sämst? Men jag gillar det och skulle väldigt gärna se en remake. Det var verkligen nextgen-känsla att spela Code: Veronica på Dreamcast.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Att kalla det populärt är nog att ta i, det är väl ett av de mainstream-RE som sålt allra sämst? Men jag gillar det och skulle väldigt gärna se en remake. Det var verkligen nextgen-känsla att spela Code: Veronica på Dreamcast.

Du har rätt i att det sålde sämst, det jag menar är väl snarare att det har byggt en popularitet genom åren. Skulle nog kunna förtydliga det


signatur

"Writer and Fighter"

Inaktiv

Jag testade Resident Evil: Code Veronica på Playstation 2 i en tv-spels affär i Arvika första gången.
Sen när jag bestämde mig för att klara av alla Resident Evil spel för tio år sedan så märkte jag att Code Veronica var alldeles för svårt för mig så jag laddade ner en fusk sparfil till mitt Playstation 2, för annars hade jag aldrig klarat av det spelet.

Alla spel från Resident Evil 5 och framåt har jag bara testat några få så att hinna klara av alla spel som fanns ute för 10 år sedan misslyckades jag med förutom de första spelen.
Ska också tillägga att jag tyckte första Resident Evil till PSX var svårare än remaken så av dessa två klarade jag bara av remaken.

Medlem

Hoppas att CapCom släpper en riktig remake av detta spel då jag missade originalet back in the day. Har ju hört så mycket bra om spelet och jag älskar deras nya andra remakes även om RE3 var något kort så var det fruktansvärt välgjort. Hoppas även på remake av Resident Evil 4 som det ryktats om så mycket.

Skrivet av anon_326145:

Jag testade Resident Evil: Code Veronica på Playstation 2 i en tv-spels affär i Arvika första gången.
Sen när jag bestämde mig för att klara av alla Resident Evil spel för tio år sedan så märkte jag att Code Veronica var alldeles för svårt för mig så jag laddade ner en fusk sparfil till mitt Playstation 2, för annars hade jag aldrig klarat av det spelet.

Alla spel från Resident Evil 5 och framåt har jag bara testat några få så att hinna klara av alla spel som fanns ute för 10 år sedan misslyckades jag med förutom de första spelen.
Ska också tillägga att jag tyckte första Resident Evil till PSX var svårare än remaken så av dessa två klarade jag bara av remaken.

Du får inte missa några av de 3 senaste Resident Evil titlarna: Resident Evil 7, Resident Evil 8: Village, Resident Evil 2: Remake och Resident Evil 3: Remake. Fantastiska verk av CapCom!!
____________________________________________________________________
Kul att du har en personlig infosida på din profil. Uppskattar att läsa såna och tyvärr är det få här på FZ som skriver något i de. Intressant att läsa vad personer gillar att göra och har för hobbys m.m.

Nu kanske (förmodligen) min sida är OverKill men har alltid gillat att pula o fixa med profilsidor med statistik, intressen osv.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Gaara:

Hur är det med rättigheterna, det här lär väl Capcom stoppa?

Självklart, dom använder ju namnet som dom inte har rättigheter till.. bara där kan dom räkna med att bli stämda.... förstår inte hur dom som släpper såna här mods tänker.. man måste fortfarande ha rättighteter att använda namn o annat som är kopplat till capcoms IP.

Inaktiv
Skrivet av CARTMAN:

Hoppas

att CapCom släpper en riktig remake av detta spel då jag missade originalet back in the day. Har ju hört så mycket bra om spelet och jag älskar deras nya andra remakes även om RE3 var något kort så var det fruktansvärt välgjort. Hoppas även på remake av Resident Evil 4 som det ryktats om så mycket.

Du får inte missa några av de 3 senaste Resident Evil titlarna: Resident Evil 7, Resident Evil 8: Village, Resident Evil 2: Remake och Resident Evil 3: Remake. Fantastiska verk av CapCom!!
____________________________________________________________________
Kul att du har en personlig infosida på din profil. Uppskattar att läsa såna och tyvärr är det få här på FZ som skriver något i de. Intressant att läsa vad personer gillar att göra och har för hobbys m.m.

Nu kanske (förmodligen) min sida är OverKill men har alltid gillat att pula o fixa med profilsidor med statistik, intressen osv.

Jag kommer säkert spela eller testa dessa spel någon gång i framtiden, men jag kommer nog inte kunna göra det inom det kommande året, sen får vi väl se vad framtiden har att erbjuda.

—————————————————————————

Tack för att du gillade det.
Skrev bara ihop lite snabb info om mig själv, sen har jag inte ändrat så mycket under åren men jag kanske ska ta en koll på den snart igen och se om det finns något jag vill ändra eller lägga till.

1
Skriv svar