DualSense Drifting..? Ps5

Medlem
DualSense Drifting..? Ps5

Är det någon annan som fått drift på dualsense kontrollen redan..? Köpte min i mars och allt var lugnt tills igår Då började skiten, 4 månader in bara så känns ganska surt då man var sugen på att njuta av helgen med lite spel. Vill tillägga att jag är försiktig med kontrollen, har aldrig tappats eller liknande, den har använts måttligt skulle jag säga.

Kan tillägga att jag redan har försökt alla hemmahjälps tips jag sett men inget som hjälpt tyvärr, rör man spaken åt höger tex så går den dit först sen direkt vänster, eller upp så går den upp sen vänster, eller så rör man spaken lite åt ett håll så rusar den iväg massor åt andra hållet, långt efter man rörde spaken ens. Eller som jag märkte en gång under mina försök att fixa, behövde bara trycka på psknappen så börja den bläddra utan att jag ens rörde spak eller dpad. Det var ju någon uppdatering till kontrollen för några dagar sen men jag hitta inget om att det är någon annan som fått problem efter det så är de väl bara min kontroll de är nå knas med :/

Vem ska man kontakta? Mediamarkt där jag köpt den eller Playstation? Tips mottages gärna då jag aldrig haft nå problem med varken konsol eller kontroll under alla dessa (+17..?) år som man spelat på olika konsoler så jag vet inte riktigt vem man ska vända sig till för hjälp nu då den verkar behöva lagas.

Medlem

Media markt brukar va generösa med direkt utbyte till nytt av defekta varor enligt min erfarenhet. Vad jag har hört om man går genom sony behöver kontrollen skickas in till dom medans de antingen reparerar den och sedan skickar tillbaka den eller en ny kontroll till dig. Jag hade provat gå till media markt först! Skulle dom inte vilja/kunna ge dig en ny så är ju sony skyldiga att fixa det åtminstone, bara att de tar lite tid då.

NuZ
Testpilot

In och byt den! MM är väldigt generösa med sådant. Bara du har kvitto


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Oj vad surt, börjar bli orolig att min egen ska börja drifta...har ej märkt något fel än,

Medlem

Inget att oroa sig för, garantin täcker det. Ta den till MM och förklara så bör du få en ny.

Medlem

Tusen tack till er alla! <3 blev en sväng in på Mediamarkt som ersatte kontrollen utan nå krångel

Medlem

Tänk vad surt för alla som köpt i andrahand av scalpers och inte har kvitto i sitt eget namn då detta nog kommer dyka upp under året. Får hoppas det är sista gången vi hamnar i denna situationen med hårdvara och pandemi för den delen också!

Men skönt att det löste sig för dig!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Verkar vara en tickande bomb den där dualsense tyvärr. Nästa lika mycket fel hör man som Nintendo swich joycon.
Även fast vad jag hört så är alla kontroller byggt mer eller mindre på samma komponenter så det kan ju vara "otur" också.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Inga problem med mina 2 ännu, vilket spel är det du lirar? Tänker att det har med sammanhanget att göra lite grand. Jag lirar tillexempel aldrig warzone


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av SwedishSnow98:

Tusen tack till er alla! <3 blev en sväng in på Mediamarkt som ersatte kontrollen utan nå krångel

Gött mos!
Råkade utför det här på dualshocken som medföljde ps4an. Tog bara några veckor så började skiten. Det är enormt irriterande när det drar igång.
Hade också köpt via mediamarkt och precis som i ditt fall fick jag en ny utan krångel.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Inga problem med mina 2 DS som jag använt sedan december 2020. Gött att det löste sig för dig

Medlem
Skrivet av Molotov:

Verkar vara en tickande bomb den där dualsense tyvärr. Nästa lika mycket fel hör man som Nintendo swich joycon.
Även fast vad jag hört så är alla kontroller byggt mer eller mindre på samma komponenter så det kan ju vara "otur" också.

Yes samma leverantör av delar till sticksen till Nintendo, Playstation och Xbox. Så samma problem finns hos alla kontroller känns det som.

Inaktiv

Hoppas dom fixar till drifting grejen på duelsense. 417 timmar beräknad levnadslängd är under all kritik för något så dyrt.
Att Nintnedo tyvärr med släpper driftingjojjar visar hur lite bolag bryr sig om konsumenter. En jäkla grej att dra in på. Visste inte att det var på xbox men skräp det med då.
Att dom inte bara byter tillverkare, skrämmande.

Medlem

För dem intresserade finns här en djupgående video från iFixit vad som orsakar drift och hur man fixar det om man vill försöka sig på det. Som jag skrev tidigare, samma "sticks" från samma leverantör används till Sonys, nintendo och Xbox kontroller, tom Xbox Elite kontroller som kostar runt 2 000 kr.

Och det är nog inget vi kommer ifrån om inte fler kan anamma ett modul system likt Thrustmaster eSwap som låter dig byta och flytta sticks och knappar som moduler på din handkontroll.

https://www.inet.se/produkt/6609837/thrustmaster-eswap-pro-co...

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Inga problem med mina 2 ännu, vilket spel är det du lirar? Tänker att det har med sammanhanget att göra lite grand. Jag lirar tillexempel aldrig warzone

Märkte av det först på homescreen bara av att försöka navigera där utan att ha startat ett spel tyvärr

Inaktiv
Skrivet av korvmos:

Tänk vad surt för alla som köpt i andrahand av scalpers och inte har kvitto i sitt eget namn då detta nog kommer dyka upp under året.

Hahah, antar att jag är elak men dom får noll sympati. Vet inte om jag tycker scalpers eller dom som köper av dom är en värre plåga.

Sålde min ps5 men hade inga problem alls med mina 2 duelsense trots några hundra timmar spelade, fast det är ju en tidsinställd bomb. Min Switch lite fick däremot drifting bara efter ca 20 timmar.

Medlem

Jag har bytt tre handkontroller sedan release för samma problem. Hade aldrig problem med Dualshock 4 trots flera tusen timmar. Nu räcker det med att kolla på handkontrollen för att den ska balla ur. Riktigt uselt. /bitter

Medlem

Är det någon som bytt tillbaka till gaming PC för att ni fått drifting? Är garantin på dualsene 1 år? Behöver man byta kontroller i snitt 1 gång per år kostar det ca 60 spänn i månaden sen har de flesta ps + också.

Känns som rörliga delar på en pc, mus och tangentbord inte alls slits ut lika fort men en dator är ju dyrare i drift sett till prestanda/per krona för komponenterna.

Medlem
Skrivet av Joewson:

Jag har bytt tre handkontroller sedan release för samma problem. Hade aldrig problem med Dualshock 4 trots flera tusen timmar. Nu räcker det med att kolla på handkontrollen för att den ska balla ur. Riktigt uselt. /bitter

Otrolig otur och tråkigt för det gör ju att man får mindre förtroende.
Har själv inga problem men såg i en video att spakarna är exakt samma som DS4 så dessa har inte ändrats inuti kontrollen.
De verkar även ha en X timmar life-time sen kan man "räkna" med att få drifting vilket låter helt sjukt.

Nu får inte alla det men ändå.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Taskman:

Otrolig otur och tråkigt för det gör ju att man får mindre förtroende.
Har själv inga problem men såg i en video att spakarna är exakt samma som DS4 så dessa har inte ändrats inuti kontrollen.
De verkar även ha en X timmar life-time sen kan man "räkna" med att få drifting vilket låter helt sjukt.

Nu får inte alla det men ändå.

Jag är nog helt säker på att det gäller om man spelar mycket spel som kräver att du trycker in vänster styrspak för att springa. Det känns inte helt hundra jämfört med Dualshock som ”klickade” bättre. Samma sak med nya Xbox, när du trycker in styrspaken så klickar det medan på PS5 så känns det som svampigt. Jag spelar in mest Monster Hunter och ESO så det blir ett par klick per spelsession.

Medlem

Har två kontroller och inte märkt av något problem alls med dom.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av korvmos:

Tänk vad surt för alla som köpt i andrahand av scalpers och inte har kvitto i sitt eget namn då detta nog kommer dyka upp under året. Får hoppas det är sista gången vi hamnar i denna situationen med hårdvara och pandemi för den delen också!

Men skönt att det löste sig för dig!

Du behöver inte ditt egen namn på ett kvitto för att garantin ska gälla. Det är ganska mycket som en kund kan begära för att garantin ska gälla. Mer än vad många faktiskt har koll på. (f.d anställd hos ARN)

Medlem

Har haft två kontroller sen i julas. Inga problem med någon av dem. Har heller inga problem med de fyra DS4 jag äger. Min första kontroll till Xbox 360 driftar något, nen den har tappats i golvet åtskilliga gånger.

Medlem

Köpte två kontroller till enheten i februari. Båda har fungerat problemfritt. Batteritiden i spel som utnyttjar den fullt ut kunde varit bättre som flera varit inne på, men håller ändå fint för en sittning eller två.

Uppförstorat problem, tvivlar på att dualsense har mer problem än andra kontroller. Men det är ju på modet att hitta fel hos marknadsledaren.

Avstängd

Jag har också två kontroller och inga problem än så länge. Detta drabbar nog 1/1000.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Tycker det är bra att produkterna betatestas av så "många" nu innan vi vanliga dödliga hittar några konsoler i handeln

Medlem

Jag har mer av ett scalperproblem.


signatur

- pixelfantast

Inaktiv

Har två kontroller (köptes på releasen i november), har inga problem med dom alls. Känns som dom är nya fortfarande.

Medlem

Har 3st handkontroller varav ena spelar jag på datorn med, Ena kontrollern inköptes redan i November och jag har använt den väldigt mycket på PC:n och peppar peppar inga problem med någon kontroll än så länge.


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Köpte min ps5:a i Maj på Media Markt. Har redan bytt in två stycken och helt ärligt så är man rädd för att dessa två nya kontroller även dom ska få drifting. Men än så länge är det inga problem.

Vad jag förstår det som är det samma företag som gör dualsense som även har gjort nintendos kontroller som även de driftar efter ett tag. Sony kanske bör fundera på att byta tillverkare?

Lämnar man in kontrollen på media markt så måste man även ta med serial nummret till konsollen. Frågade media markt varför och tydligen är det något Sony vill, kan eventuellt vara bra att tänka på för er med detta problem. Fick åka två gånger till media markt tack vare detta och då hade jag först varit i kontakt med sony och media markt över telefonen där ingen av dom nämnde det!

Annars är media markt bra, bara att komma in med kontrollerna så får man nya.

123
Skriv svar