Mario Golf: Super Rush

Robot
Mario Golf: Super Rush

Fjärran från en hole-in-one, men nya Mario Golf räddar åtminstone par.

#mario-golf-super-rush, #nintendo-switch


Medlem

Det känns som att Nintendo har gått lite i stå! De maler ut nya Mariotitlar i alla dess former, men de saknar den skaparglädje som de hade för 15-20 år sedan...

Medlem

Förbokade så fort det gick att göra. Grundspelet verkar vara helt okej, men man har lovat gratis DLC med nya banor och karaktärer och vem vet, kanske spellägen också? Skulle gärna ha tillbaka minigolfen!

Medlem

Man kanske gör bäst i att inte köpa spelet nu utan vänta på DCL tilläggen då... Mm, så får det nog bli.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem

Avbokad...det var ju synd...

Redaktör
Ponny
Skrivet av Ghost Writer:

Man kanske gör bäst i att inte köpa spelet nu utan vänta på DCL tilläggen då... Mm, så får det nog bli.

Låter klokt. Mycket kan ju hända, men i dagsläget är det lite "shaky".


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av Jozo:

Det känns som att Nintendo har gått lite i stå! De maler ut nya Mariotitlar i alla dess former, men de saknar den skaparglädje som de hade för 15-20 år sedan...

Tycker det är märkligt med Mario Golf. Det är ju samma studio (Camelot) som gjorde de gamla guldklimparna (och Golden Sun), men det är klart: bara för att det är samma studio behöver det ju inte vara samma folk och/eller passion bakom...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Håller med recensionen, spelade igenom kampanjen i Mario Golf: Super Rush, Golf Adventure, under helgen och det känns som mängder av missade möjligheter.

Inga turneringar är tillräckligt dåligt, men det värsta är ju den dåliga bollkänslan. I Everybody's Golf till PS4 så kändes allt perfekt och det var bara en känsla av "en bana till" hela tiden, medan här så får man mest en känsla av lättnad när det är över. Att banorna känns ganska så inspirationsfattiga gör det inte bättre, och gillar inte kameravinklarna när bollen flyger iväg heller.

Har ingen tidigare erfarenhet av Mario Golf, främsta anledningen till att jag såg fram till det här var att det var något nytt jag och min far kunde spela tillsammans, efter att ha spenderat så många timmar med golf i Wii Sports Resort det senaste årtiondet, men det verkar som om Wii Sports Resort kommer fortsätta att användas.

Arkadlägena ger jag inte mycket för heller, dom består mest av grejer som är hinder mellan dig och en trevlig mysig stund golf.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tycker det är märkligt med Mario Golf. Det är ju samma studio (Camelot) som gjorde de gamla guldklimparna (och Golden Sun), men det är klart: bara för att det är samma studio behöver det ju inte vara samma folk och/eller passion bakom...

Problemen om man ska kalla det så är väl det samma som för de flesta sportspelen, antingen så behåller man samma grundrecept eller så försöker man göra nya spektakulära lägen och förmågor.

På ena sidan har vi Fifa som gör samma sak lite lite annorlunda varje år eller så har vi andra sidan då föregångaren måste triumfas varje gång.

Båda dessa får kritik varje gång för att antingen göra för mycket eller för lite, det blir aldrig så att folk blir nöjda.

Jag gillar "grundreceptet", och i det menar jag de första spelen som t.ex Mario Tennis + Power Tennis och Mario Golf + Toadstool Tour.. Båda dessa titlar har blivit för "oseriösa" om man nu kan kalla det så när det kommer till Marios sportspel, dem är ju inte precis "seriösa" till att börja med men det var där jag fastnade för dem.

Lite förhoppningar har jag att dem kan fixa detta, och sedan får dem görna göra ett nytt försök på fotboll, Strikers + Sega Soccer Slam fyllde ett tomrum efter gamla hederliga Nintendo Worldcup för ett lite galnare fotbollsspel.

Medlem

Jag förväntade mig verkligen ett Everybody's Golf, det till PS4 spelade jag dagligen i nästan ett år. Medan Mario Golf: Super Rush känns färdigspelat efter en helg.

Medlem

Jag tyckte speed golf var det som såg mest intressant ut, men det verkar vara många som sågar detta läge, så nu har jag inte så höga förhoppningar längre.
Hoppas kommande Mario Party blir bra, det största problemet där var väl att mellansekvenserna var sega och blev till och med segare efter N64 tiden, hoppas på att de lägger till så att man kan trycka bort eller snabba upp dessa så att man inte somnar medans sekvenser som man redan sett maler på.

När det kommer till Nintendo och mala på med familjespel så har de i alla fall Metroid 5 snart och så kommer väl förhoppningsvis kommande Zelda vara lite djupare.
Eftersom grunden är typ klar för nästa Zelda så blir det förhoppningsvis en mer optimerad upplevelse.
Tidigare exempel på detta är Uncharted: Lost legacy, Horizon: Frozen Wilds(expansion, men relativt fristående), Spider-Man:Miles Morales, Zelda: Majoras Mask och Fallout: New Vegas.
Antar att det delvis handlar om att grundmekaniken är klar så man kan optimera och fokusera mer på vidareutveckling istället.

1
Skriv svar