Battlefield 2042 fyller på med "upp till 64" bottar om det krävs

Robot
Battlefield 2042 fyller på med "upp till 64" bottar om det krävs
Medlem

Jag antar (hoppas) att man också kan se antal bottar när man bläddrar bland servers.
Eller så visas det inte alls. Det funkar ju också. Kanske är så när jag tänker efter.

Medlem

Trist som fan, skippar hellre 128p alla dar i veckan om det ska vara så svårt att fylla upp. Bästa hade ju varit om de var valbart, släng upp 50% av de officiella servrarna med bottar på och resten utan, och låt oss spelare filtrera.

Chivalry kör samma variant fast mindre skala, där är bottarna direkt avgörande, den som lyckas skövla mest bottar vinner.

Medlem

Betyder det här att de har gjort om Conquest igen? Att slakta bottar för att få ner tickets på ett enkelt sätt låter ju inget vidare...

Medlem

Vilket pronomen får bottarna?


signatur

I drank what?

Ambassadör
Xbox

Med tanke på hur en del spelar så är det väl tveksamt om det ens märks


signatur

Jump in.

Medlem

Fördelen med botar är dock att de inte snor planen för att flyga 10 sekunderr till närmsta flagga och bara dumpa skiten, så ens lag blir utan stridsflyg i 1 minut..

En annan fördel är väl att man slipper alla statskåta snipers som bara ligger och siktar uppe i bergen

Medlem

vet inte om jag kommer spela detta men jag tycker det är en dålig ide med bottar I ett battlefield spel när det gäller multiplayer såhär. Det ska vara kanske då om man kan stänga av bottar . Jag ser det framför mig folk kommer säkert försöka exploita att det finns bottar med på diverse sätt. Och hur reagerar bottar när punktes tas, hur kommer dom splitta upp attack mot för försvar etc.
Jag kanske är cynisk men jag tror det kommer bli skit.

eld
Medlem
Skrivet av Mirage:

Vilket pronomen får bottarna?

Alltså, om jag inte var säker, som att jag inte vet med dig, så hade jag kört med "hen"

Fast det beror väl på hurvida man kan fråga bottarna.

Medlem

Hoppas bottarna är lite bättre än BF 1942 och BF 2 . Det var skoj att slåss 5 vs 50 bottar i BF 1942.

Medlem

Så osexigt med bottar att det finns inte på kartan..

Medlem
Medlem

Yay Bottar! Mina favoritfiender! Inget gnäll, inget fusk, inga kommentarer om min mamma och inga mordhot.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag är riktigt på riktigt skrämd av AI,inte terminatorskrämd utan detroit become human skräck.
Asimov var den första vad jag vet som belyste problemet med AI,när är vi moraliska med rätt att stänga av något med ett medvetande,är det att vi har en själ och AI:n inte har detta.
Mardrömmen är när datorn frågar snällt om att den inte vill bli avstängd.
En AI med internetkoppling har all info som finns i runda slängar kommer veta i runda slängar allt.
När är vi gudar mot en allvetare och när kan vi skrota ett medvetande,enligt mig är det farligt för våran moral som människa är TVEKSAM.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Så länge bottarna inte hoffar åt sig flygfordon så kör på! Såvida de faktiskt inte är duktiga på att styra, eller/och om vi kan ta över fordonet när vi än vill.

Medlem

Internet är redan smartare än alla oss köttisar så akta för att använda ai för mycket.
Plötsligt händer det,VI alla har herrar som är elektroniska som är både starkare och smartare och utan moral.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Faktiskt riktigt bra ide med bots. Det blir lite tradigt när det är för få spelare på en karta. Sen lär ju bots slängas ut när nya spelare joinar.

Detta kan bli riktigt bra.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Yay Bottar! Mina favoritfiender! Inget gnäll, inget fusk, inga kommentarer om min mamma och inga mordhot.

Sant, förutom kommentarer om din mamma...

Hade varit intressant om DICE använt maskininlärning för att träna sina bottar och det slutar med att de enbart står och kampar i ett hörn och spammar chatten med svordomar och förolämpningar.

Medlem

Man får väl hoppas att detta är något som kommer att behövas först när spelet har funnits ett bra tag och spelarbasen har minskat. Brukar ju inte vara något problem med O-fulla matcher första halvåret iaf.

Känns ju iaf bättre att den fyller upp med bottar än att man helt plötsligt är ett halvt lag. Sen är det förstås tråkigare att skjuta ner en bot 10ggr än en riktig spelare.

Medlem
Skrivet av Sten-greger:

Internet är redan smartare än alla oss köttisar så akta för att använda ai för mycket.
Plötsligt händer det,VI alla har herrar som är elektroniska som är både starkare och smartare och utan moral.

Du menar det är som idag, fast de är elektroniska och starkare och smartare? Ingen skillnad mao.


signatur

I drank what?

Medlem

Vad kul! Jag köper ju ett multiplayer spel för att spela mot bottar

Medlem
Skrivet av limonass:

Hoppas bottarna är lite bättre än BF 1942 och BF 2 . Det var skoj att slåss 5 vs 50 bottar i BF 1942.

SWBF2 har botar rekommenderar ta en tit där.

Avstängd
Skrivet av SID 6.7:

Yay Bottar! Mina favoritfiender! Inget gnäll, inget fusk, inga kommentarer om min mamma och inga mordhot.

Ingen utmaning heller.
Värdelöst med bottar…

Medlem

Fan, hatar bottar i multiplayerspel. Fanns ju bottar i rising storm, det var ju helt värdelöst...

Avstängd
Skrivet av Aknur:

Fan, hatar bottar i multiplayerspel. Fanns ju bottar i rising storm, det var ju helt värdelöst...

Största anledningen till att jag slutade med PUBG.
Det och att man inte fick köra ranked duos längre.

Avstängd

Kommer man kunna lira solo mp vs ai? Sätta upp en privat match osv.

Medlem

Folks reaktioner är ju skrattretande. Varför skulle det vara dåligt att fylla upp en server med bottar? Jag spelar ju hellre mot ett fullt lag, vare sig det är blandat med spelare & bottar eller 100% spelare. Suger hårt att spela FPS på servrar där det är obalanserade antal spelare i vardera lag. Eller ni kanske tycker om att vara i under/överläge?

Medlem

Ne tack, inga bots per automatik

Men aja, det är som det är.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

om botkills får egna stats på scoreboarden och dom inte försöker dölja att man dödar bottar osv så har jag inge problem med designen. behandlas dom som riktiga spelare blir jag besviken.

Medlem

Det är ju själva fan att dom måste kuka till varenda BF sedan BF4...

12
Skriv svar