Id Softwares "Project 2021B" får (snäll) åldersmärkning i Australien

Robot
Id Softwares "Project 2021B" får (snäll) åldersmärkning i Australien

Ett oblodigt Quake låter osannolikt.

#doom, #id-software, #quake, #rage


NuZ
Testpilot

Hoppas på ett nytt Quake och att det där bara är initialt. Ett nytt Quake hade gjort mig super hypad


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Mature är ju ändå 15+, och har inte Quake åtminstone historiskt varit mindre ”grafiskt” än Doom, om man tänker till miljöer, symbolik osv?

Medlem
Skrivet av Nocternity:

Mature är ju ändå 15+, och har inte Quake åtminstone historiskt varit mindre ”grafiskt” än Doom, om man tänker till miljöer, symbolik osv?

Mja... beror på hur man ser på det "grafiska". Quake var väl ändå det spelet som födde ordet "gib", där du spränger motståndare i småbitar och blodet stänker?


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Mja... beror på hur man ser på det "grafiska". Quake var väl ändå det spelet som födde ordet "gib", där du spränger motståndare i småbitar och blodet stänker?

Det gick ju att göra i Doom med, även om det bara rörde sig om sprites och kanske inte ”stänkte” lika mycket. Däremot så tror jag inte att det är sånt som skulle tippa över vågen från 15 till 18-årsgräns. Min poäng är mer att Doom överlag är betydligt mer ”äckligt” än Quake, med omgivningar fyllda med lik blandat med religiösa teman och symbolik, vilket blev väldigt tydlig i dom två senaste spelen, medan Quakes miljöer är väl mer industriella

Redaktör
Skrivet av Nocternity:

Mature är ju ändå 15+, och har inte Quake åtminstone historiskt varit mindre ”grafiskt” än Doom, om man tänker till miljöer, symbolik osv?

Mja. "Mature (M)" är bara en rekommendation, inte lagstadgat. Såna spel rekommenderas från 15 år, men det är som sagt frivilligt. Det finns två högre nivåer ("Mature Accompanied (MA 15+)", "Restricted (R 18+)" och där kan leg krävas för att få ta del av materialet. Info här.

Alla Quake- och Doom-spel jag kollat på har varit MA 15+ eller R 18+.


signatur
Medlem

Nytt Quake vore grymt, i synnerhet Quake Wars som är den bästa online-shootern som någonsin gjorts. Förmodligen pga kravet på intelligent lagsamarbete blev det dock missförstått och floppade hårt.

Förstår dock inte hur Machine games skulle hinna med att göra Quake när de redan har fullt upp med både Wilfenstein och Indiana Jones.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Mja. "Mature (M)" är bara en rekommendation, inte lagstadgat. Såna spel rekommenderas från 15 år, men det är som sagt frivilligt. Det finns två högre nivåer ("Mature Accompanied (MA 15+)", "Restricted (R 18+)" och där kan leg krävas för att få ta del av materialet. Info här.

Alla Quake- och Doom-spel jag kollat på har varit MA 15+ eller R 18+.

Ahh okej, ja då kanske vi inte ska hoppas för mycket på ett nytt Quake. Så vad finns kvar om det inte är en ny franchise, ett nytt Commander Keen? 😅

Medlem

Esrb är konstiga med deras åldersmärkning Mature (M) är 17+ ,används hela tiden det var länge sen man hörde om Adult Only som är 18+. Gillar Pegi mer än esrb. Tror nämligen nyrebooten av Doom också är M (17+). Det blir nog lite slaffs åt folket men dom kanske väljer o göra Noah's Ark remake ?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nytt Quake vore grymt, i synnerhet Quake Wars som är den bästa online-shootern som någonsin gjorts. Förmodligen pga kravet på intelligent lagsamarbete blev det dock missförstått och floppade hårt.

Förstår dock inte hur Machine games skulle hinna med att göra Quake när de redan har fullt upp med både Wilfenstein och Indiana Jones.

Det kan nog gå bra om ID gör det mesta av jobbet,. Modeller, texturer osv samt multiplayer delen och machine games får knopa ihop ett singleplayer äventyr. Lär väl blir tvärtom.. Men drömma får man.

1
Skriv svar