Tänk på The Elder Scrolls 6 som "fortfarande i designfasen"
De råkar bara sitta på en av världens mest älskade rpg serie här,.och de kan inte få ut en uppföljare inom en rimlig tid.
De.är i år 10 år!!! Sedan Skyrim släpptes! Känn på det igen, 10 år!
Vad är en rimlig tid för en uppföljare tycker ni?
Viss mjölkar sin serien med årliga snarlika spel, andra.. ja,.de ser man inte röken av. Min pojk kanske kan få the Elders scrolls 6 i studentpresent av någon släkting, och han är 3 nu..
Så inte förens nästa generations konsoler då? Och troligen då så blir det inget Fallout 5?
Eller så kanske MS skjuter in lite mer pengar så man kan skaffa fler utvecklare?
De gjorde exakt så med Bethesda Austin, men som det brukar gå när man slänger stora projekt på en ny studio som en annan studio redan gjort i många många år så blir det inte så lätt, som med Mass Effect Andromeda till exempel.
Fallout 76 var ju ett försök att släppa ett "bethesda-spel" medans de fortfarande utvecklade Starfield.
Fast vem vet, nu finns ju möjligheten för Obsidian att plocka upp Fallout 5 medans Bethesda bygger nya elderscrolls!
Den stora fasan blir ju ifall Starfield blir en megahit och de fortsätter att hålla hårt i sina spel, utan att outsourca dom, då kommer folk få vänta 15 år mellan varje IP
Fantastisk långsam utveckling. Fansen hinner försvinna innan spelet ens är färdigutvecklat.
Precis som med rockstar, absolut ingenting har hänt på 8 år, folk sitter fortfarande och väntar på gta 6!! de har suttit och utvecklat gta 6 i så många år!
Fantastisk långsam utveckling. Fansen hinner försvinna innan spelet ens är färdigutvecklat.
Dö av hög ålder, menar du
När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.
Precis som med rockstar, absolut ingenting har hänt på 8 år, folk sitter fortfarande och väntar på gta 6!! de har suttit och utvecklat gta 6 i så många år!
På den långa tiden hittar spelare nya spel eller andra hobbys.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Dö av hög ålder, menar du
Om inte av tråkighet så hinner de nog dö av andra anledningar. Märkligt ändå att man inte lyckas utveckla spel snabbare när tekniken för att göra det finns där och arbetskraften borde det inte vara något fel på med tanke på hur många som utbildar sig inom branschen idag.
När Elder Scrolls 6 väl släpps så kommer jag förmodligen vara pensionär och då kommer jag visserligen ha gott om tid att spela det, men förmodligen inte råd att köpa en pc som orkar driva det. Vilket dilemma, jag får börja spara till en pensionsdator nu
Skippy R.I.P. 17/7 2006
På den långa tiden hittar spelare nya spel eller andra hobbys.
Jo men tanken är ju att folk ska spela Starfield, ett spel i samma anda från precis samma studio.
Fallout, elderscrolls och nu starfield kommer ju ha en väldigt stor overlap när det kommer till fanbase.
Jag ser hellre att denna studio fortsätter utveckla spelen än att flera olika studios börjar användas med risk av att spelen tappar vad som gör de så roliga.
Om inte av tråkighet så hinner de nog dö av andra anledningar. Märkligt ändå att man inte lyckas utveckla spel snabbare när tekniken för att göra det finns där och arbetskraften borde det inte vara något fel på med tanke på hur många som utbildar sig inom branschen idag.
Jo men folk har ju extrema krav på bethesda nu, de kan inte göra ett spel med skyrim-specs längre.
Mer folk på ett stort spel gör inte spelet snabbare, det betyder bara att du har fler folk att lägga till fler saker.
Problemet är som sagt väldigt enkelt: De är en studio med tre stora openworld IP'n som de måste växla mellan, och de kan bara göra ett i taget.
Jo men tanken är ju att folk ska spela Starfield, ett spel i samma anda från precis samma studio.
Fallout, elderscrolls och nu starfield kommer ju ha en väldigt stor overlap när det kommer till fanbase.
Jag ser hellre att denna studio fortsätter utveckla spelen än att flera olika studios börjar användas med risk av att spelen tappar vad som gör de så roliga.
Jo men folk har ju extrema krav på bethesda nu, de kan inte göra ett spel med skyrim-specs längre.
Mer folk på ett stort spel gör inte spelet snabbare, det betyder bara att du har fler folk att lägga till fler saker.
Problemet är som sagt väldigt enkelt: De är en studio med tre stora openworld IP'n som de måste växla mellan, och de kan bara göra ett i taget.
Ett annat problem är att omvärlden utanför studion utvecklas i en snabbare takt än spelen. Det är det som är nackdelen med spel som utvecklas under en lång tid att marknaden, kraven och den tekniska utvecklingen förändras och risken är då att när väl spelet kommer ut överträffar den inte förväntningarna.
Känns lite löjligt att utannonserat det på E3 för tre år sedan, när de tre år senare knappt ens påbörjat utvecklingen. Jag hade hoppats att få se det på E3 nästa år, men rimligtvis lär det dröja till 2025 i bästa fall.
Säkert ett krav från ovan, iom att de knappt hade en trailer till starfield, och att de var oroliga att folk skulle tappa intresse om de inte fick mer fallout och elderscrolls efter fallout 4.
Så lösningen var: ett nytt fallout-spel i form av fallout 76, och ett nytt elderscrolls-spel i form av en alldeles för tidig trailer.
Att göra Starfield istället för de mer beprövade elderscrolls och fallout krävde nog en hel del intern förhandling.
Ett annat problem är att omvärlden utanför studion utvecklas i en snabbare takt än spelen. Det är det som är nackdelen med spel som utvecklas under en lång tid att marknaden, kraven och den tekniska utvecklingen förändras och risken är då att när väl spelet kommer ut överträffar den inte förväntningarna.
Yep, men till skillnad från hur folk tror att utvecklingen pågår just nu så har de mest suttit med tidig preproduction, de siktar på hur spelet måste vara när det ska släppas om 5 år eller så.
De gör inte assets just nu som måste bytas ut om 3 år. De ritar concept-art, pratar om världen, funderar på design osv. full produktion kommer börja när starfield är färdigt.
Elderscrolls 6 är ju dock i ett mer fördelaktig position, oblivion var ju ett spel de gjorde precis när xbox360 kom ut, precis som att starfield görs till series x och s, men elderscrolls 6 kommer vara som när skyrim släpptes till xbox360, ett spel som känns mycket nyare även om det var samma hårdvara.
Yep, men till skillnad från hur folk tror att utvecklingen pågår just nu så har de mest suttit med tidig preproduction, de siktar på hur spelet måste vara när det ska släppas om 5 år eller så.
De gör inte assets just nu som måste bytas ut om 3 år. De ritar concept-art, pratar om världen, funderar på design osv. full produktion kommer börja när starfield är färdigt.
Elderscrolls 6 är ju dock i ett mer fördelaktig position, oblivion var ju ett spel de gjorde precis när xbox360 kom ut, precis som att starfield görs till series x och s, men elderscrolls 6 kommer vara som när skyrim släpptes till xbox360, ett spel som känns mycket nyare även om det var samma hårdvara.
Den som lever får se. Långa utvecklingstider behöver nödvändigtvis inte vara till fördel.
TES6 är nog 2-3 år bort, minst.
+2 år, minst. Starfield har ett år kvar till släpp.
Den som lever får se. Långa utvecklingstider behöver nödvändigtvis inte vara till fördel.
Nej sant, men min poäng är väl att elderscrolls 6 inte har utvecklats i så många år som folk tror, de har ju knappt börjat med det.
Detta är en lögn och det vet du, räcker med en trailer om 5 år så är hypen högst upp igen, och där i hypen kommer du åter igen stå.
Spela spel är kul ibland.
Detta är en lögn och det vet du, räcker med en trailer om 5 år så är hypen högst upp igen, och där i hypen kommer du åter igen stå.
Hypen infrias aldrig och till slut slutar folk att hypa. Hur mycket hype är det inför Cyberpunks nästa patch tror du?
Låt dom ta den tid de behöver, släpps redan för många halvfärdiga spel så det räcker och blir över
Blev sugen på att återvända till Skyrim igen apropå Elder Scrolls. Sen kan man ju fråga sig vad de har gjort under dessa 3 år?
Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro |
Låt dom ta den tid de behöver, släpps redan för många halvfärdiga spel så det räcker och blir över
Blev sugen på att återvända till Skyrim igen apropå Elder Scrolls. Sen kan man ju fråga sig vad de har gjort under dessa 3 år?
Problemet är ju att även de studios som tar god tid på sig släpper halvfärdiga spel. Spelen blir halvfärdiga när omgivningen runt studion utvecklas snabbare än studion.