Elden Ring, Starfield och Battlefield 2042 var hetaste spelen på E3

Robot
Elden Ring, Starfield och Battlefield 2042 var hetaste spelen på E3

Och Nintendo Direct sopade banan med Microsoft, Bethesda och alla andra.

#e3-2021, #facebook, #twitter, #youtube


Medlem

Förstår verkligen inte hypen kring Starfield. Man har inte fått se något spännande över huvud taget, inget spännande eller unikt har sagts från Bethesdas sida om vad som skulle göra det unikt, och Bethesdas track record har ju bara blivit sämre med åren och t.o.m deras trailer på E3 var skittrist enligt mig.

Vad är det egentligen som lockar?

Medlem

Vet inte om du har sett denna.. man får bara lite ny info.. https://www.youtube.com/watch?v=Wun9up_M87E
Jag tvivlar inte på Bethesda.. jag spelar fortfarande Skyrim och Fallout 4 och jag bara älskar deras frihet och hur dom formar sina öppna spel.. enligt mig finns det ingen som gör det lika bra.

Medlem

Älskade Fallout 1-3. Men av någon anledning så fick basbygg mm mig att sluta spela Fallout 4. Fallout 76 spelade jag också i det spelet så upplevde jag ren tortyr. Är glad över att mina förväntningar på starfield är så extremt låga. För jag kommer aldrig att börja el ha tid till ytterligare en konsol. Samtidigt så tycker jag att hypa inför Starfield är en rätt dålig idé. Bara Microsofts pengar kan förbättra. Hoppas självklart att Xbox spelare får många bra spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förstår verkligen inte hypen kring Starfield. Man har inte fått se något spännande över huvud taget, inget spännande eller unikt har sagts från Bethesdas sida om vad som skulle göra det unikt, och Bethesdas track record har ju bara blivit sämre med åren och t.o.m deras trailer på E3 var skittrist enligt mig.

Vad är det egentligen som lockar?

Det undrar jag med, 0 intresse för det spelet hittills från mig.

eld
Medlem
Skrivet av Razuco:

Vet inte om du har sett denna.. man får bara lite ny info.. https://www.youtube.com/watch?v=Wun9up_M87E
Jag tvivlar inte på Bethesda.. jag spelar fortfarande Skyrim och Fallout 4 och jag bara älskar deras frihet och hur dom formar sina öppna spel.. enligt mig finns det ingen som gör det lika bra.

Yep, att göra världarna så dynamiska kommer ju med sina problem vilket alltid har gjort bethesdas spel så ökänt buggiga, det är ju därför nästan alla håller sig borta från konceptet med "släng ett föremål på backen så kommer det rulla ner och stanna där resten av spelet"

Kombinera det med rymdskepp och massa planeter och ett spel helt byggt på konceptet att utforska så kan jag förstå hypen.

Medlem

Nintendo har verkligen gått som en ångvält senaste åren, det är ju ett enormt stort intresse, titta bara på tittarsiffrorna. Det borde ju vara rubriken för den här artikeln egentligen.

Medlem
Skrivet av eld:

Yep, att göra världarna så dynamiska kommer ju med sina problem vilket alltid har gjort bethesdas spel så ökänt buggiga, det är ju därför nästan alla håller sig borta från konceptet med "släng ett föremål på backen så kommer det rulla ner och stanna där resten av spelet"

Kombinera det med rymdskepp och massa planeter och ett spel helt byggt på konceptet att utforska så kan jag förstå hypen.

Varför Bethesdas spel är ökänt buggiga är för att dom helt enkelt skiter i att lösa problemen.
Det fanns buggar i Fallout 3 som hängde med till 4:an trots att dessa buggar blev åtgärdade i 3:an av moddare.
Så latare än latast eller kanske snarare nonchalanta.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem
Skrivet av Razuco:

Vet inte om du har sett denna.. man får bara lite ny info.. https://www.youtube.com/watch?v=Wun9up_M87E
Jag tvivlar inte på Bethesda.. jag spelar fortfarande Skyrim och Fallout 4 och jag bara älskar deras frihet och hur dom formar sina öppna spel.. enligt mig finns det ingen som gör det lika bra.

Detta! Andra spel finns det mängder av variationer på, men bara Bethesdas spel ger en öppna världar där man kan göra och vara vem man vill. Oslagbart.

Det enda jag vet om Starfield är att det är ett Sci-fi rollspel och görs av Bethesda, det räcker för hype hos mig.
Sedan får man se längre fram om det blir en Morrowindhöjdare eller en Fallout76:a.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

eld
Medlem
Skrivet av Barak:

Varför Bethesdas spel är ökänt buggiga är för att dom helt enkelt skiter i att lösa problemen.
Det fanns buggar i Fallout 3 som hängde med till 4:an trots att dessa buggar blev åtgärdade i 3:an av moddare.
Så latare än latast eller kanske snarare nonchalanta.

Alltså, alla spel har ju en viss mängd tid de "har råd" att sitta och fixa buggarna i ett spel, vissa typer av spel har en benägenhet att ha ett bättre recept för buggar, speciellt openworld-spel där det finns fler permutationer, ännu mer om du tex bestämmer dig för att du ska kunna flytta runt objekt i världen.

Nej, utvecklarna är inte lata, de har ett berg av buggar, dokumenterade och redo att fixas, och många har nog suttit i flera månader in på natten och fixat buggar, men när ledningen säger "nu måste vi fortsätta på nästa projekt" så måste man göra just det.

De borde absolut lägga mycket mer pengar på att fixa buggar, det hade gett dom en hel del goodwill och de hade blivigt mindre ökända som utvecklaren med buggiga spel.

Medlem
Skrivet av eld:

Alltså, alla spel har ju en viss mängd tid de "har råd" att sitta och fixa buggarna i ett spel, vissa typer av spel har en benägenhet att ha ett bättre recept för buggar, speciellt openworld-spel där det finns fler permutationer, ännu mer om du tex bestämmer dig för att du ska kunna flytta runt objekt i världen.

Nej, utvecklarna är inte lata, de har ett berg av buggar, dokumenterade och redo att fixas, och många har nog suttit i flera månader in på natten och fixat buggar, men när ledningen säger "nu måste vi fortsätta på nästa projekt" så måste man göra just det.

De borde absolut lägga mycket mer pengar på att fixa buggar, det hade gett dom en hel del goodwill och de hade blivigt mindre ökända som utvecklaren med buggiga spel.

Jag tycker helt enkelt att andra utvecklare gör ett bättre jobb.
Det är som sagt en viljesak.
Skyrim fick exempelvis totalt 9 st patchar och den sista kom i Mars 2013. I Juni det året hade Bethesda sålt 20 miljoner ex av spelet.
Sedan släpptes special edition 3 år senare som i sin tur fick 4 st patchar.

Nja jag är inte imponerad över engagemanget. =P
Då kan man även tillägga att patcharna i stort sett endast bestod av buggfixar och inga andra optimeringar/förbättringar.
Dom skulle kunna börja med att anlita en designer som kan skapa ett gränssnitt som går att använda på PC...


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

eld
Medlem
Skrivet av Barak:

Jag tycker helt enkelt att andra utvecklare gör ett bättre jobb.
Det är som sagt en viljesak.
Skyrim fick exempelvis totalt 9 st patchar och den sista kom i Mars 2013. I Juni det året hade Bethesda sålt 20 miljoner ex av spelet.
Sedan släpptes special edition 3 år senare som i sin tur fick 4 st patchar.

Nja jag är inte imponerad över engagemanget. =P
Då kan man även tillägga att patcharna i stort sett endast bestod av buggfixar och inga andra optimeringar/förbättringar.
Dom skulle kunna börja med att anlita en designer som kan skapa ett gränssnitt som går att använda på PC...

Alltså, jag säger inte emot dig, jag håller starkt med om att de absolut borde ha patchat spelet mer.

Jag menade bara mer på att utvecklarna(personerna) gjorde så mycket de fick göra och de slet säkert arslet av sig, och när de sedan blir flyttade till nästa projekt så finns det inte så mycket de kan göra åt saken.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Förstår verkligen inte hypen kring Starfield. Man har inte fått se något spännande över huvud taget, inget spännande eller unikt har sagts från Bethesdas sida om vad som skulle göra det unikt, och Bethesdas track record har ju bara blivit sämre med åren och t.o.m deras trailer på E3 var skittrist enligt mig.

Vad är det egentligen som lockar?

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Och Nintendo Direct sopade banan med Microsoft, Bethesda och alla andra.

#e3-2021, #facebook, #twitter, #youtube


Diablo 2 snart i augusti, så vem behöver nya spel. ?

1
Skriv svar