MMO-liret Magic Legends läggs ner – innan det släppts

Robot
MMO-liret Magic Legends läggs ner – innan det släppts
Medlem

Inte helt oväntat. Cryptic har inte lyckats skapa något bra på många år.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Inte helt oväntat.

Testade spelet när det kom ut i Öppen Beta. Hemskt ooptimerat, med grafik som knappast skulle vara "next gen" (som spelet marknadsfördes som i början). Lägg därtill att dom låste diverse spelarklasser bakom en "betalvägg" som dom sedermera fick ändra så att alla kunde låsa upp bara man lägger ner lite speltid. Vidare som Ravenknight skriver, så har inte Cryptic gjort något bra på länge.

Deras mest populära MMO idag är Star Trek Online, som troligen också hade lagts ner vid det här laget om det istället hetat "Spaceship Online". Spelet lever bokstavligen på sitt namn, och dessa "valar" som spenderar drösvis med pengar på senaste lockbox och promo lådorna, för att få det senaste och färskaste i skeppsväg. Jag må vara en stor Star Trek nörd i övrigt, men tom jag har problem att orka med detta. Med en annan utvecklare, hade spelet säkert gjort sig bättre.

Med det sagt, om rättighetshavare för valfritt IP vill göra spel av sina verk: Be någon annan än Cryptic!

Ett annat MMO som gjordes av Cryptic som mer eller mindre hamnat i underhållsläge på senare tid, är Champions Online. Innan det spelet släpptes, var det meningen att Cryptic skulle släppa ett "Marvel Online" MMO, men av diverse skäl drogs licensen till Marvel bort från Cryptic (som då ägdes av Atari).


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

Det var visst bedrövligt på många sätt, så det var väl inte oväntat. Hade extremt svårt att få spelare att stanna kvar och spela mer än enstaka gånger.

Medlem

det var konstigt spel, försökte merge:a ihop Magic the gatherings kortsystem med realtidscombat, dina skill var kort som drogs. och nej det var bara fel.. och som ovan sades, o-optimerat som bara den.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

FM-guru
F.d. Sisyr

Åh, nu började jag sakna City of Heroes igen...

Medlem

Första gången jag hört talas om detta spel.

Medlem

"Kill your darlings". Ingen ide att fortsätta pumpa in pengar i ett dåligt projekt, lika bra de avbryter och sattsar på något bättre istället.

1
Skriv svar