Giles Goddard skulle vilja återuppliva Star Fox

Robot
Giles Goddard skulle vilja återuppliva Star Fox

Star Wars i fablernas värld utan gimmicks tack!


Inaktiv

Jag har aldrig gillat de traditionella Star Fox spelen men jag gillade Star Fox Adventures till Gamecube men o andra sidan så var ju inte det spelet tänkt att bli ett Star Fox spel från början heller.

Skribent
Skrivet av anon_326145:

Jag har aldrig gillat de traditionella Star Fox spelen men jag gillade Star Fox Adventures till Gamecube men o andra sidan så var ju inte det spelet tänkt att bli ett Star Fox spel från början heller.

Star Fox Adventure är underskattat. Jag hade velat se mer i den serien. Men tycker även att N skulle kunna utveckla Star Fox, space combat är ju lite inne igen så tror de skulle kunna göra något bra med det universumet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag gillar serien, men lite som Nintendo själva har sagt så vet jag inte riktigt hur man gör nåt nytt med den och samtidigt behåller seriens identitet. Till och med Adventures, som annars är ett helt okej spel, fick ju kritik för det. Men ett modernt, vassare Lylat Wars vore inte fel.

Zero var ju dock spektakulärt dåligt - när man gör en remake av ett N64-spel och lyckas göra det sämre på i princip alla punkter så är något fel. Men så var det ju också bara ett försök att få Wii U att se lite mindre pinsam ut. Rekommenderar Nerrels video på ämnet om man är intresserad.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Skribent
Skrivet av Arzei:

Jag gillar serien, men lite som Nintendo själva har sagt så vet jag inte riktigt hur man gör nåt nytt med den och samtidigt behåller seriens identitet. Till och med Adventures, som annars är ett helt okej spel, fick ju kritik för det. Men ett modernt, vassare Lylat Wars vore inte fel.

Jag tror det skulle gå bra om man bygger ut universumet. Tänker lite som Wing Commander eller X-Wing/Tie-fighter-spelen. Populera galaxen med djur istället och sen behålla liknade uppdragsstrukturer som redan finns, men lägga mer djup mellan uppdragen.


signatur

"Writer and Fighter"

ZF
Medlem

Uhm.. användes inte WiiU-paddan på exakt det vis den var tänkt i just det spelet?

Ett av allt för få tyvärr. Gissat att det kan ha spelat in i maskinens öde.

1
Skriv svar