Vad vet "alla" egentligen?

Medlem
Skrivet av Hanzo:

För att inte tala om att människor kan se och använda exakt samma grejer men ändå gå ifrån med tvärt olika uppfattningar om fenomenet.

Det är förvisso självklart för de flesta. Men det krävs livserfarenhet för att man själv ska förstå hur sjukt annorlunda världen och uppfattningar kan te sig hos andra.

I min verklighet finns egentligen inte gamla SVT och TV4 kvar, då jag har en 15 år gammal TV som släpptes innan HDTV-kanaler. Jag har inte sett av kanalerna på 15 år i min TV.

Jag vet att TV4play och SVTplay existerar någonstans om man orkar söka… trots detta blir jag förvånad att det fortfarande finns gamla TV-kanaler kan snappas upp med en antenn.

När jag är på besök i morsans torp så känns det som man rest 15 år tillbaka i tiden. Jag uttrycker nästan varje gång min förvåning att jag inte kan tro på att dessa gamla-TV kanaler existerar med sina program på löpande schema. Det är fortfarande lite overkligt för mig. Vem orkar ställa in sin fritid efter någon TV-tablå? Särskilt ifall det inte äns är direktsänt.

Jag är också rätt konstig eftersom jag aldrig anammat Spotify heller. Det verkar aldrig få appen att spela den låt jag är ute efter. Jag har försökt två gånger om 30 minuter vardera. Spotify sätter alltid på någon annat än just den låt jag vill höra.

Gratisversionen av spotify är knepig ja, i alla fall på telefonen vad jag vet. Men apropå tv så upptäckte jag att jag hade, SVT, Trean, Fyran, Femman, Sexan (en otrolig relik), Sjuan, Åttan, Nian och tolvan i mitt grundutbud tack vore mitt kommunala bostadsförmedling. Men typ alla dessa kanaler är repiskanaler som visar Cops och Extreme home makeover edition från 2007 eller dyl. Sexan har sin lilla charm ändå med simpsons och lite fotboll (Nu har Viasat förlorat CL annars) men inte mer än så.

Jag förvånar mig inte om en del tv-kanaler försvinner i framtiden.

Skrivet av Kyraal:

Lite som den där personen i skolan som aldrig behövt ordna med sängen hemma och tror att ”örngott” är något som örnar äter. Man skämtar ju om det, men i min mellanstadietid hade vi faktiskt en sådan, hur otroligt det än låter.

Hahaha rätt roligt ändå, jag brukade förut säga lakan även om påslakan förut men det är ju inte i närheten av det där.

Medlem

Det är lite som när folk pratar om att det var bättre förr. Om man är född 00-talet (21 år) då har man inget att associera till eftersom man kanske inte fanns under denna tidpunkt som var bättre förr. Är lite som att folk födda idag om 20 år inte kommer förstå varför man pratar om Zlatan eller Stefan Löfven. Vem bryr sig om att Messi slutade i Barcelona. Vem är han.

Medlem
Skrivet av Maysay:

Vem bryr sig om att Messi slutade i Barcelona. Vem är han.

Ja, exakt. Vem tusan är det?

Avstängd

Blev tvungen att läsa igenom tråden för att se om det dök upp något som jag inte visste vad det är, men nej, jag är allvetande (av mestadels onödigt vetande).

Medlem
Skrivet av Harmond:

Blev tvungen att läsa igenom tråden för att se om det dök upp något som jag inte visste vad det är, men nej, jag är allvetande (av mestadels onödigt vetande).

Jag kan också vara onödigt vetande ibland, känns det som i alla fall. ^^

---

Här om dagen hände det en liknande grej som jag reagerade såhär som jag gjorde i första inlägget. Någon visste inte att man kunde rösta i kyrkovalet, samma person hade inte heller koll på att man kunde rösta i EU-valet. Det var någon på tv som sa något liknande, hur kan en missa ens röstkort som skickas hem till en? Nu tror jag att de som föds efter 96 inte per automatik blir medlemmar i svenska kyrkan längre men ändå.

Skrivet av Harmond:

Fast hade du varit allvetande hade du ju inte behövt läsa igenom tråden för att se ifall där dök upp nåt, det skulle du ju redan veta

Meningen med livet är 42.
1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skriv svar