Secret lab gaming stol?

Medlem
Secret lab gaming stol?

Tjena FZ
Har spanat in titan series gaming stol från secret lab, och till min fråga är det nån här i forumet som har en stol från dom och kan dela med sig sina åsikter? Är 192cm lång och väger runt 97-100KG, enlight deras size guide så ska jag välja en L modell på stolen och tänkt köra på deras PRIME 2.0 PU leather. Just nu sitter jag på en DX Racer stol som är ca 8 år gammal och börjar göra sitt nu och ser allmänt slitig ut.

Medlem

Tjena gizm0!
Jag har själv en "Secretlab TITAN 2020 SoftWeave BLACK³" sedan september förra året. Jag är väldigt nöjd med min, är själv 197cm och väger 75kg. Tycker att det är ett bra val för ergonomisk stol och en lite rejälare variant än de allra billigaste. Jag har dock inte jämfört med kontorsstolar för 25k som de mest finrövade har ^^. Det enda jag har lite problem med är att armstöden inte går tillräckligt lågt, har själv rätt långa armar så får lite dålig vinkel iom att armarna inte kommer ner, detta håller jag dock på och löser med en hemmameckslösning med längre skruvar så då bör den vara ok. Annars tycker jag det känns som hög kvalitet och värt det som den kostar extra jämfört med random stolar.

Har du några frågor så hör av dig!

Skribent

Systersidan Sweclockers hade en testpilot med en SecretLab nyligen.

https://www.sweclockers.com/testpilot/31691-testpilot-secretl...

Medlem

Jag bytte från dx racer till secretlab omega för ca 2 år sedan. Jag är 175 väger 75 därav en omega istället för titan. Kvaliteten känns mycket bättre än dx racer. Jag är supernöjd med min stol. Har faktiskt inte något att klaga på. Rekommenderas starkt.

Medlem

Jag har en Secretlab Omega och är kanonnöjd. Är runt 1.78, väger nånstans mellan 70-75. Passar fint för mig men har man lite större kroppshydda lär Omegan bli för liten.

Stolen är lite åt det hårdare hållet (vilket jag föredrar, gillar inte när man sjunker ner i stolen för mycket) så är man ute efter mer mjukt och fluffigt kan man nog bli besviken.

Medlem

Tack för all feedback om deras stol, har själv tyckt att min DX Racer varit bekväm har väl hänt att man har slumrat till en eller två timmar i stolen, och har kunnat sitta X antal timmar framför datorn utan träsmak i baken. Då kommer jag slå till på Titan serien med Prime Leather, då jag fattar det som att den är lättare att hålla rent då jag har två katter.

Medlem
Skrivet av Lowlife:

Jag har en Secretlab Omega och är kanonnöjd. Är runt 1.78, väger nånstans mellan 70-75. Passar fint för mig men har man lite större kroppshydda lär Omegan bli för liten.

Stolen är lite åt det hårdare hållet (vilket jag föredrar, gillar inte när man sjunker ner i stolen för mycket) så är man ute efter mer mjukt och fluffigt kan man nog bli besviken.

Jag är i princip identisk med dej. Kör på en Omega, men skippar gärna ländryggskudden.

Helt klart den bästa stol jag köpt! När den slits ner eller går sönder så vill jag köpa en till. Jag har haft stolen i 1,5 år utan bekymmer.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av gizm0:

Tack för all feedback om deras stol, har själv tyckt att min DX Racer varit bekväm har väl hänt att man har slumrat till en eller två timmar i stolen, och har kunnat sitta X antal timmar framför datorn utan träsmak i baken. Då kommer jag slå till på Titan serien med Prime Leather, då jag fattar det som att den är lättare att hålla rent då jag har två katter.

Jag läste dock att SoftWeave var bättre för katter om de får för sig att klösa, jag valde en med SoftWeave då vi har två katter. Men är det snälla katter är det säkert lugnt iaf tror jag inte du blir missnöjd med stolen.

Medlem
Skrivet av gizm0:

Tack för all feedback om deras stol, har själv tyckt att min DX Racer varit bekväm har väl hänt att man har slumrat till en eller två timmar i stolen, och har kunnat sitta X antal timmar framför datorn utan träsmak i baken. Då kommer jag slå till på Titan serien med Prime Leather, då jag fattar det som att den är lättare att hålla rent då jag har två katter.

Läder kan bli svettigt bara, annars är det bättre material.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Snusmumrik3n:

Jag läste dock att SoftWeave var bättre för katter om de får för sig att klösa, jag valde en med SoftWeave då vi har två katter. Men är det snälla katter är det säkert lugnt iaf tror jag inte du blir missnöjd med stolen.

Nej då katterna har slutat klösa på möbler eller händer väl nån gång, annars är det klös trädet dom använder

Skrivet av Hanzo:

Läder kan bli svettigt bara, annars är det bättre material.

Enligt guiden så bör läder vara mer bättre i det klimat vi lever här i Sverige, SoftWeave var väl mer om man levde i tropiska klimat men lite drygare att rengöra. Ska checka runt lite till och ska läsa testpiloten som Sweclockers skrev

Medlem
Skrivet av gizm0:

Nej då katterna har slutat klösa på möbler eller händer väl nån gång, annars är det klös trädet dom använder
Enligt guiden så bör läder vara mer bättre i det klimat vi lever här i Sverige, SoftWeave var väl mer om man levde i tropiska klimat men lite drygare att rengöra. Ska checka runt lite till och ska läsa testpiloten som Sweclockers skrev

Oki, jag kör själv på SoftWeave. Men den kommer du nog aldrig få pälsen ur. Jag tror på läder för din del, och skulle de bli 26-30 grader varmt får du väl sätta dej med en kökshandduk eller ett stycke jeans imellan för de långa sittningarna. Dessa går iaf tvätta och få rent.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag köpte en Omega förra året och är 178. Läst mycket kritik om stolen, att den är dyr, dålig mm. Men jag är supernöjd.

Min fru behövde en Covid-stol till sitt hemmakontor och gillade min, så köpte en till förra hösten. Hon är också supernöjd.

1
Skriv svar