Beskriv din optimala sittmöbel och vinn MSI-stol

Robot
Beskriv din optimala sittmöbel och vinn MSI-stol

MSI bjuder in till tävling med den färska stolen MAG CH130 X i potten.

#msi


Medlem

Jag skulle gärna vilja slippa "träsmaken" i den gamingstol jag har nu.
Måste ofta avbryta då jag tappat känseln i underredet.
Det viktigaste är ju att sitta bekvämt när man spelar, och MSI-stolen såg både snygg och skön ut!


signatur

autograph

Jag hadde önskat en förstående data stol som hjälper mig att "acceptera" att ja inte kan vinna alla matcher och "pusha" mig genom alla prövningar så ja till sist når rätt level ,
för att sittandes på denna stol visa världen vad jag går för *)


signatur

"In To The Void "

Medlem

En molnmöbel, där man kan välja sitt/ligg/stå ställning utan att det märks när molnen omfamnar en som bomull.


signatur

- Gigabyte Z390M - Gainward RTX 3070Ti - Intel Core i9-9900K with NZXT X73 360mm - 32GB HyperX Predator/Fury 3200Mhz - 750w +80 Platinum - 500GB WD blue SSD - 512GB Samsung M.2 - 1TB Samsung 970 Evo M.2 -
- HyperX Alloy Elite RGB - HyperX Cloud II - HyperX Pulsefire Haste - HyperX Fury S XL -
Acer Nitro XV322UX IPS 270hz 1440p - AOC CQ32G1 144hz 1440p
- Svive Altair Gaming Desk - Svive Gemini DarkGrey Gamingchair -

Medlem

En stol är en sittmöbel med en upphöjd sittyta, vanligtvis avsedd för en person. Stolar är ofta försedda med fyra ben och har ett stöd för ryggen, ibland även armstöd, men en stol kan vara konstruerad på en mängd olika sätt, med tre ben, en pelarfot, vara försedd med hjul som på många kontorsstolar, vara höj och sänkbar, hopfällbar etc. Stolar görs i en mängd olika material som trä, metall och plast, och kan vara stoppade. Ej fastsatta stolar används exempelvis i hemmet, i skolan, i omklädningsrum på kontor och andra arbetsplatser. Jag vill ha en som fungerar framför datorn...

Medlem

Jag sitter och spelar med röven parkerad i en MARCUS(ikea),det skulle vara kul att testa något annat även om jag inte har något emot nuvarande rövkomfort.
En stol utan för mycket skinksvett och med en passform som får kroppen att vara ergonomiskt överlycklig.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Då skräckspel oftast är något jag vill tycka om men sällan klarar av att spela för dom är för läskiga, tänkte jag att den perfekta stolen skulle vara en med inbyggd toalett, för mobilitetens skull går det bra med mulltoa. Då kan man lämna blöjan åt sidan och göra sig redo för en skitläskig spelstund i lugn och ro, samtidigt som grönsakerna med tiden kan få lite extra näring. Ett spel-kretslopp!

Medlem

För sju år sedan så gick min simpla men fantastiskt underbara sköna fåtölj sönder efter ~20 års användning, som mina föräldrar köpte någonstans för 40 år sedan, men har fortfarande inte hittat någon vettig ersättare vilket är huvudanledningen till att jag gav upp PC-spelandet i förmån till PS4an som spelas liggande på soffan.

Mitt första försök var en KIVIK fåtölj från IKEA, då den var hyfsat lik den gamla, men den var typ 2cm för låg och det gick ju inte justera den så det var kört.
Mitt andra försök var en begagnad fåtölj från en av min systers kompisar, och den var väl ganska okej men jag insåg snabbt varför dom gjorde sig av med den, den gick helt sönder efter bara några veckor.
Mitt tredje försök var en relativt billig kontorsstol från JYSK, som jag fortfarande använder, men är fortfarande inte nöjd med den och känns lite obehaglig redan när man suttit på den i en halvtimme.

Mycket besvär för att bara hitta något som rumpan gillar vid rätt höjd.

MSI MAG CH130 X verkar vara en riktigt skön plats för rumpan och skulle nog bli ett fulländat fjärde försök som skulle få mig att bli en PC-spelare igen.

Medlem

Förutom allt det vanliga vad det gäller en bekväm stol (höj- och sänkbar, bra stöd för ryggen, välanpassade armstöd osv...) så önskar jag en stol med en utfällbar sidoplats/bönpall. Jag målar en upp en bild för er:
Jag sitter framför datorn, inte riktigt tillbakalutad, men väl avslappnad. Jag använder mig inte utav en handkontroll, för det spel jag avnjuter för stunden kräver mer precision, mer känsla, än vad jag kan uppbåda från en kontroll. När jag börjar närma mig cresendot av min upplevelse så kommer en av familjemedlemmarna och vill vara med och dela upplevelsen med mig. Delad glädje är dubbel glädje säger jag och fäller ut en liten extra sits som tidigare varit gömd någonstans i stolens intrikata konstruktion.
Det behövs ingen extra stol som ska släpas och riskera att skada det nyligen fernissade golvet. Jag behöver inte resa mig upp för att hämta en stol som är för tung för yngligarna. Ingen klättrar upp i min famn och blockerar åtkomsten till tangentbordet eller sikten av skärmen. Allt jag behöver göra är en skicklig snärt med handen och sen kan jag återgå till min, numera vår, upplevelse.

Medlem

Sitter sällan still i min gaming stol av märket Trust GXT, det jag saknar mest är justerbara handledsstöd och möjligheten att låsa lutningen i olika lägen, bra vaddering,svankstöd och justerbart nackstöd är också viktigt men det blir sekundärt när jag byter sittställning ofta, smidig fotpall som tillbehör hade varit nice

Medlem

En bra gamingstol ska vara snygg och välkomnande när man kommer hem och ser den, Ska ha många möjligheter för inställningar. Det viktigaste för mig vad gäller kvalitetskänsla är att armstöden är robusta och inte rasslar runt. Och när man sitter i stolen ska den bara försvinna, Oavsett hur länge man sitter, Då vet man att den gör ett bra jobb.

Avstängd

Hållbarhet är viktigt. Ingen gamingstol jag haft har hållit lika bra som den IKEA-stol (Markus) jag sitter nu i, det är största anledningen att det inte blev en ny gamingstol.

Medlem

En gamingstol ska vara som en skön fåtölj på hjul och med reglerbara armstöd, ryggstöd och nackstöd men mest av allt så måste den vara hållbar, pajade tre stolar på 4 år köpte dom från IKEA och dom sprack allihop i plasten där armstödet fästes i sitsen

Medlem

Optimala stolen för mig är förutom att den ska vara skön för min bakdel samt rygg, ska ha justerbara armstöd både i höjd och sidled. Sen ska den vara slitstark och inte tillverkad i något konstgjord jäkla läder, tyg ska det vara!!! Önskvärt vore även om stolen kunde agera butler; beställa hem käk när jag själv hinner mellan rdr2 rundorna.

Medlem

Antigravitation i sitsen är en must-have, samt integrerad värmeväxlare som bryter mot termodynamikens lagar, självklart utan att föra oväsen. Pluspoäng för inbyggd adrenalincocktail à la Expanse så att man håller sig fräsch under intensiva spelrundor.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Det bästa i en bra gamingstol, förutom att den är bekväm, är helt klart anti-prokrastineringsfunktionen. När det är dags att laga middag eller att gå och lägga sig på kvällen så lutar sig helt enkelt stolen långsamt framåt tills man trillar av, samtidigt som en röst skriker "GTFO". Därefter skjuts spikar upp ur sätet som gör att man inte blir sugen på att sätta sig igen.

Medlem

Jag väntar fortfarande på den första stolen som kan ändra form specifikt efter min bakdel /rygg för den ultimata komforten. En stol där inbyggda motorer gör att stolen passar min kropp så perfekt att jag knappt ens märker att den är där. Den skall naturligtvis göra detta i realtid, i händelse av att jag får för mig att ändra sittställning.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

FML
Medlem

Kan inte se några problem att dygna i denna gamingstolen, men efter ett tag så börja de göra ont att ha hörlurar på sig. Hade varit skönt och ha en gaming stol som ha inbyggd högtalar-funktion runt nackstödet, som ge bra/högt surround ljud och immersive effekt utan att störa folk som är i samma rum. "Nano-teknik" med reverse noise cancellation, som gör att bara personen som sitter i stolen kommer höra ljudet. What a dream! #oldschoolhögtalargamersomstördeallapålanen

Medlem

Åldern börjar synas i alla dess former redan vid 37 års ålder. Först började jag märka att reaktionerna i fps inte var va det brukade. Hjärnan var för långsam helt plötsligt. Sen började spray n pray impulsen växa fram. Ytterst ofrivilligt men det bara händer. Som om jag bli overloadad och går tillbaka till en fail-safe metod som tränades in innan det fanns rekyler i spel. Efter det började handen göra ont. Tack Diablo franschise... Har nu lärt mig att spela med "fel" hand. Axeln värker för att jag spänner mig konstigt när jag spelar Rocket League. Tog bort armstöden och nu gör armbågen ont istället. Börjar likna en räka i min hållning när jag spelar och arbetar.

Träning och en bra stol är nog svaret på många av mina problem. Så jag vill ha den där stolen så jag slipper träna

Joke aside, börja göra små övningar även om kroppen känns bra. Ett jäkla jobb när det väl börjar göra ont.

Medlem

Många drömmer om damer i kjol samt bubbelpool. Men jag drömmer om en cool, läderklädd gamingstol, att få sitt i efter en arbetsdag, med en öl ifrån Prag. Nu har jag fått fiber och låg ping, önska kostar ingenting, hoppas på en vinst katching.

Som liten grabb i fräslningsarmen, sitter jag nu hemma som en låtsas flygkapten, med honeycomb och pedaler, på den enda stol jag haver. I furu ifrån Norrland och ben som ej längre är hela, stolen är inköpt någångång på IKEA.

Om jag skulle vinna detta pris, kommer jag dansa som Travolta i Grease, Love and Peace.

Medlem

Ett måste för en gamingstol, eller vilken stol som helst, är ju en sits. Men skulle man kunna få en utan fot? Typ flygande armstöd och stjärtlapp med tillhörande ryggstöd.

Finns ju svävande krukor med någon liten växt. Så är det så mycket begärt med en futuristisk flygande tron, till den eminenta, särdeles extra ordinära, store fraglorden of doom, Skymf? Är det? Sen skulle eders excellens vilja se en cleanare design överlag på gamingstolar. Alla spelar inte racingspel och är 13 år. Så, så. Stick iväg, attans pöbel. Ers övergud har talat!


signatur

- pixelfantast

Medlem
En optimal gamingstol

Klockan är 00:30.
Gamingkvällen går in på sin femte timme.
Min pågående battle royale match avslutas, ingen pallplats denna gång heller. Skit också...
Jag lutar mig tillbaka i min nya gamingstol och andas ut, kroppen är inte den av en tonårings längre och axlarna värker efter min intensiva spelsession. Med lätthet justerar jag det elektriskt drivna nackstödet och fäller ut stolens inbyggda fotpall.
"Kanske skulle man runda av med att se över mina verksamheter i GTA Online...", mumlar jag för mig själv och tänker att med tanke på Rockstars servrar och mitt gamla GTX 960 lär detta ta ett tag att komma igång med.
Jag låter rummet lysas upp av laddningsskärmens varma sken samtidigt som jag aktiverar stolens tens-massage för att slappna av mina spända muskler.

Jag sluter ögonen och tänker:
"Vad mer kan man önska?"

Medlem

Eftersom jag jobbar mycket och lägger mycket tid på simning så innebär det mindre ork och färre tid i gamingstolen. Jag blir snabbt trött av att spela några timmar.

Min gudomliga lösning vore att installera en sensor som känner av när man blir trött och inte orkar spela nå mera. Sensorn skickar sedan signaler till resterande delar av stolen som suger åt hela kroppen mot stolen.
Sedan börjar en melodi att låta. Det är Wololo, Wololo, Wololo osv. Med hjälp av samma funktion som prästerna i Age of Empires där prästerna tar över fiender så tar stolen/melodin över mig som person. Melodin gör så att jag blir en helt annan människa med ny energi till att spela. När jag sedan spelat hela natten och det är dags för en ny arbetsdag så spelar stolen melodin igen och jag blir personen som ska till jobbet.

På det sättet så kan man både få vardagen att gå ihop samt maxa gamingkarrären. Visst det kan vara svårt att programmera men inget är omöjligt.

Medlem

Då jag under sommarmånaderna streamar mina gaming-sessioner i Twitch Hot-tub kategori så blir valet av material i stolen enormt viktigt. Rostfritt underrede för många års hållbarhet i bassängen, samt en sits av livsmedelsgodkänd silikon är ett måste då även spilld glass fortfarande är glass och bör ätas upp. Från strut, bägare eller sits gör ingen skillnad för mig som glass-entusiast. Då somrarna blir allt varmare så bör även samtliga material vara ugnssäkra. Med alla dessa material-krav så innebär det helt sonika att stolen i slutändan plötsligt tekniskt sett är ett köks-redskap. Detta antingen i nyskick, eller genom att på ett miljö-snällt sätt återbruka delar av stolen i slutet av dess liv. Gasfjädern får dina somriga drinkar att bubbla, det väl insaltade ryggstödet ger en fint balanserad sälta till lax-sidan du bjuder på vid sommar-LANet och hjulhalvor som bakformar ger dina macarons en form så fin att till och med Mannerström skulle pressa fram ett leende.

Medlem

Den viktigaste delen hos en gamingstol är, enligt mig, armstöden. Armstöden ska fungera som piedestaler till mina grova överarmar som majestätiskt breder ut sig och exponeras för närvarande spelpolare. Stora överarmar signalerar makt, dominans, styrka och stridskapabilitet, vilket såklart ger ett psykologiskt övertag när det vankas lokalt multiplayer i exempelvis Mario Kart. Stabila armstöd är därför alltid stolens absolut viktigaste del.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

I min nuvarande kontorsstol (som är lika ergonomisk som en festivalstol) gör jag i princip tre saker:

1. Jobbar (heltid hemma nu för tiden)
2. Spelar spel
3. Spelar elgitarr

Den tredje punkten "kräver" att jag kan fälla bort armstöden på ett smidigt sätt eftersom gitarren annars inte får plats. Tillsammans med alla nödvändiga ergonomiska fördelar som MAG CH130 X verkar ha så skulle det vara det jag önskar mest. Smidigt kunna få armstöden ur vägen.

Medlem

Ersätt träsmaken som uppstår vid långa sessioner med Jolt Cola smak!

Medlem

Då både jag och min son 11 år älskar att spela. Och vi bråkar varje dag om vem som skall sitta i jysk stolen vi äger!
En perfekt stol för oss skall vara lätt att höja, sänka samt luta ryggstödet. Stolen i fråga hade även kuddar vilket min son som inte är så stor gillat.
En perfekt stol är inte för hård och inte för mjuk.
Lätt att torka av från chips och dricka vid sena spelkvällar!
Summa summarum en stol som passar både barn och vuxen till ett rimligt pris!

Medlem

Jag finner inte det möjligt att nämna enbart en egenskap som är ett måste för mig; Höj- och sänkbar sits samt armstöd, kudde för nacken, kudde för ryggen, justerbart ryggstöd, smidigt flyt på hjulen - det blir allt viktigare med åldern...

Tiderna som ung mansvalp när man kunde komma undan med vad som helst som sits; om det så vore en uppgrävd stubbe eller om man blev fasttejpad med eltejp i taket för att klicka på huvuden i Counter-Strike är i det förflutna.

Nu börjar kroppen låta (och se ut?) som ett knäckebröd och vi som trogna gamers vet att med åldern blir vi egentligen inte sämre - det är stolens fel! En gamer-stol är den avgörande faktorn mellan vinst och förlust när man står öga mot öga mot en tonåring som troligtvis nu är fasttejpad i taket på ett LAN party med polarna men som har åldern på sin sida.

Jag är inte redo att kasta in handduken än. Jag vill vinna. Jag SKA vinna! Jag behöver en pansarvagn i form av en rejäl gamer-stol anpassat för ett vuxo!

Bring it on, zoomers!

Medlem

Massagefunktion och ett läge som kyler ner en när man spelar hade varit toppen. En som har en sån vinnarskalle hade behövt något sånt. Att förlora finns inte i denna värld Man ska hamna i något zen-mode för att lyckas vinna i multiplayer och det är massage och kyl som är svaret!

12
Skriv svar