Vad provocerar dig?

Medlem
Vad provocerar dig?

Som rubriken låter! Vad gör att du blir helt tokig?
För mig är det folk som är ointresserade av världen runt omkring dem och inte hänger med i aktuella händelser. Folk som inte röstar eller bara röstar utan att veta vad dom pratar om.

Så vad får din inre bomb att ticka?

Medlem

Folk som beter sig illa mot svagare ligger högt upp på listan. Sällan jag blir provocerad för egen del nu för tiden.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ovan så klart!
När världen tittar på kinas utveckling och inte gör ett skit…
Folk som saknar vett o etikett på stan nu för tiden och bara beter sig som att man är enda människa som betyget något…
Ska nog slut nu innan jag blir arg på allt och alla


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Folk som skriver påståenden som det vore fakta men kan inte backa med underlag, statistik eller fakta för förstärka påståendet. Kan oftast inte svara på en simpel fråga som "varför?"

Medlem

Utöver mycket av ovanstående:

Folk som kör ikapp, lägger sig tre centimeter bakom, men vägrar köra om trots att det är fritt. Min traditionella svar på detta beteende är att sakta in gradvis tills polletten trillar ner. Det har hänt att jag har kört i 50 på 90 sträckor bara för att idioten bakom ska köra om.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Föräldrar vars enda konversations topic är hur hemska, värdelösa monster deras egna barn är.

Om barnet är 0-7år så är väl min infallsvinkel. Bete dig som en förälder. Lägg inte över all skuld på barnet. Det är ett litet barn. Bete dig därefter!

Om barnet är 7+, skyll dig själv! Du har haft tid.

Otroligt ledsamt, tycker synd om kids med skitföräldrar och det gör mig rosenrasande.

Medlem

När det regnar och man har ett hål under skon...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Folk som inte lyssnar på rim och reson, till exempel anti vax. Eller kanske mer att jag tycker det är extremt komiskt hur frånkopplad man kan vara.

Annars någonting som jag blir direkt förbannad på är religion och förintelseförnekare.

Medlem

När folk inte använder eller använder blinkers för sent när dom ska svänga. Exempelvis när man ligger efter någon på 70 eller 90 väg och så börjar dom plötsligt bromsa kraftigt utan anledning för att en meter innan sväng blinka till lite. Blir vansinnig eftersom det ju absolut inte är något jobbigt att göra och underlättar enormt för medtrafikanter.
Kanske har med vad @korvmos skrev ovan att många bara verkar bry sig om sig själva i offentligheten nu för tiden när man själv försöker att vara till så lite besvär som möjligt.

Något annat som irriterar mig är folk som blir "triggered" eller "offended". Jag tycker det är oerhört narcissistiskt att förvänta sig att andra människor ska anpassa sina skämt, åsikter, ordval och samtalsämnen för att man inte ska behöva olustiga känslor.
Jag såg exempelvis en video på tiktok där en kille berättade att han hade fastat en hel helg och att han mådde kanon samt lite fakta om positiva processer som händer i kroppen vid fasta osv. Det var en positiv video som inte hoppade på någon men det var ändå minst en tredjedel kommentarer om hur han borde varnat för det finns ju faktiskt människor med ätstörningar som kan bli "triggered" av ämnet. Vore det inte enklare att helt sluta hänga på sociala medier om man mår så oerhört dåligt när ett ämne tas upp istället för att försöka ändra på alla andra?

Finns säkert hundra saker till jag blir provocerad av men detta var dom första jag tänkte på


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hade ett ex som skulle rösta på Reinfeldt för att han hade så snälla ögon, det förhållandet höll inte.

Medlem

Personer som alltid +1ar.
Har det hänt någon något? Då måste den personen flika in om att den varit med något om värre.
Har någon lyckats göra något? Då måste den personen flika in om att den gjort något bättre.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Religion


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kul tråd!

Folk som rättar in sig i "åsiktskorridoren" utan att tänka själva och inte kan FÖRSTÅÅÅÅ hur någon kan tänka på nått annat sätt. Trots att de själva är välbärgade och lever i övre medelklassområden och inte har någon kontakt med de problem som finns i samhället.

Folk som tycker de är bättre och finare än andra.

Straffrabatter, och samhällets enorma oförmåga att dels fånga in men framförallt straffa brottslingar ordentligt som förtjänar det.

"Flyktingar" som efter att de fått asyl i Sverige semestrar i sina hemländer.

Folk som sväljer allt som etablerad media skriver med hull och hår utan kritiskt tänkande för fem öre.

Folk som tränger sig i köer och spelar dumma när det påpekas.

Folk som kör illa i allmänhet: för sakta, för fort, kör om på insidan på motorvägen etc.

Folk som bara MÅSTE parkera tätt intill min bil trots att det finns gott om platser på parkeringen att sprida ut sig på.

Folk som lägger sin filt på stranden onödigt nära vår filt trots att det finns gott om plats. Vad beror detta på? Flockbeteende?

Cyklister som tror de äger gator och torg bara för att de just är "ansvarstagande cyklister".

Folk som skriver inlägg på forum och ställer frågor som man kan lösa med en enkel googling.

Medlem

Mest vanligt är väl folk i trafiken som tror sig vara störst bäst och snabbast.
Speciellt de som blinkar med helljuset bakom en när man redan håller på att köra om en bil. Fan ska jag göra liksom? Preja in bilen till höger om mig så ni kommer förbi? Lyfta upp bilen så ni kan köra under?
För jag tänker då fan inte gasa på upp till 160km/h

Medlem

Folk överlag

Inaktiv

Oj.. Kul tråd. Alltid kul att få gnälla lite.
Jag jobbar ju inom kundservice på bilverkstad så jag blir provocerad av ja.. FOLK i allmänhet.

Kunder som snöar in sig och vägrar se verkligheten eller tror att jag försöker lura dem på pengar.
"Jag vill bara byta bromsbelägg för min son som kan bilar sa att de gnisslade."
"Men dina bromsskivor är helt förstörda, alltså det är bokstavligen hål i dom, byter vi bara beläggen så kommer de slitas ner på 2 veckor."
"Nej bara belägg."
*Kommer tillbaka efter 1 månad och är sura och vill reklamera*

Kunder som ignorerar corona-restriktionsskyltar och bara kliver rätt in.
"Max en person i taget i kundmottagningen. Det är redan någon här som ska boka service."
"Men jag ska bara lämna min bilnyckel!" (och berätta hela bilens historik i samma veva)

Kunder som tror att de är undantag. Exempelvis:
Vi har lunchstängt. Nej då kommer kunder in sidovägen (via en dörr markerad STOPP endast personal) och vill hämta ut sin färdiga bil ändå.
"Det vore jättesnällt om du gör ett undantag för mig, jag ska iväg, det går ju snabbt!"
Ja, du och 20 andra varje vecka.
Inte helt ovanligt att när de får sitt serviceprotokoll där det står vilka fel vi hittade under servicen så vill de ha offert också, så går hela min lunch till att skriva offert.

Folk som inte kan låta bli att bli intensivt defensiva så fort någon säger något om deras favoritämne/sak.

Folk som använder den här glad-gubbe emojin:
Jag antar direkt att du är oseriös/spydig/drygar om du använder den.

Folk som går sakta mitt i vägen i matbutiker.

Folk som inte kan hantera skämt/lättkränkta.
Som måste ta "the moral high ground" så fort man drar ett stereotyp-skämt eller generaliserar på skoj.
Jag orkar inte sitta å tänka mig för om jag kan råka kränka någon varje gång jag öppnar käften.

Folk som går på kedjebrev och tror på allt på facebook.

Skribent

Lönnfeta 40-åriga cyklister i för tighta spandexkläder som tror att varje dag är Tour De France.

13-åringar på Voi.

Regionlås på filmer.

Förseningavgiften på trängselskatt.

Livet Hårda Skola-gänget, Källa: verkligheten-folket, antivaxxers-ligan

Folk är överdrivet woke & PK och saknar argument.

Västlänken.

Folk som inte kopplar sina hundar.

90% av alla förare i trafiken.

Det svenska rättsystemet.

Postnords hanteringstider.

Okunskap.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Alla j*vla ungdomar som inte vet var sopor hör hemma. Om man ställer sig i entrén till butiken där jag jobbar har man tre stycken soptunnor inom synhåll, men trots det tror alla nötter att glasspapper, godispåsar och tomma burkar ska slängas på backen.

Medlem
  • Personer som sitter ensamma i bilen med munskydd

  • Folk som går långsamt framför en (extra provocerande i matbutiker)

  • Cyklister

  • Ubisoft

  • Långsamma förare i vänsterfilen

It's not a lake, it's an ocean

- Maktens arrogans
- Politiker som byter åsikt men försöker låtsas som om de alltid tyckt så
- Hastighetskameror
- Hycklare som rider på väldigt höga hästar och tror sig själv om gott men ändå beter sig precis som alla andra när det kommer till kritan


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Allt ovan! Sedan kan jag lägga till, människor som tror att dom är "lärare", och ska berätta hur man gör på "rätt" sätt. "Rätt sätt", är deras sätt, ingen annans. Gör man på eget sätt är det fel. Maj gadd!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Folk som skriver påståenden som det vore fakta men kan inte backa med underlag, statistik eller fakta för förstärka påståendet. Kan oftast inte svara på en simpel fråga som "varför?"

Kan hålla med och lägga till när man frågar efter fakta och käller men får ”sök själv på internet” som svar.

Samt: alla som ska byta fil 24/7 i bilköer för att de tror att det ska gå smidigare. Oftast nyare Volvos och Mercedes som gör det.

Alla som kommer med någon värre historia bara för att.
T. ex. ”Person A dödade x-antal personer”
Svar: ”men person B dödade x2-antal personer!!!”
Precis som att det skulle göra det första bättre bara för att någon gjorde något värre.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Folk som inte lyssnar på rim och reson, till exempel anti vax. Eller kanske mer att jag tycker det är extremt komiskt hur frånkopplad man kan vara.

Annars någonting som jag blir direkt förbannad på är religion och förintelseförnekare.

Är inte anti vaxer däremot anser jag att Covid19 vaccin är totalt onödigt för friska personer. Om man nu inte är aktieägare eller tillverkar vacciner. Däremot borde alla vaccinera sig mot Tetanus där dödligheten är så gott som 100% och vaccinet håller i 10 år. Men det lär du aldrig höra på nyheterna. Tetanus förekommer inte säsongmässigt varje år.

Det som provocerar mig är att 99.99 % av människor köper saker och ting "lock stock and barrel". Med köper menar jag det som serveras av familjen, skolan, kompisgänget, SVT, favorit "geniet" typ Musk, etc etc.

Jag tillhör 99.99% skaran, däremot råkar man vara medveten om det.

Skribent
Skrivet av A1200G:

Är inte anti vaxer däremot anser jag att Covid19 vaccin är totalt onödigt för friska personer. Om man nu inte är aktieägare eller tillverkar vacciner.

Jag hade väl lite den tanken i början, sen dog en 30-årig bekant förra året i sviterna av Covid19. Vältränad, fullt frisk utan underliggande sjukdomar. Han var ok första veckan, pratade med honom då via telefonen. 2 veckor senare var han död. Så även om fullfriska har mindre chans att dö är det lite som att rulla tärning med döden.

Tillbaka till topic:

Jag kan bli sjukt irriterad på folk som tar på sig saker och sen inte uträttar vad de lovat. Framförallt när man ska ordna lägerresor och dylikt, folk tar på sig att fixa saker, sen kommer de 3 dagar innan vi ska åka och säger att de inte har hunnit! FFS! Det är helt ok att säga att man inte hinner eller klarar av det man tagit på sig. Men ta då upp detta i tid så någon annan kan ta bollen, lämna inte över skiten till mig 3 dagar innan vi ska åka!

Minigolf provocerar mig också....just sayin'


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av dTexN:

Personer som alltid +1ar.
Har det hänt någon något? Då måste den personen flika in om att den varit med något om värre.
Har någon lyckats göra något? Då måste den personen flika in om att den gjort något bättre.

Påminner om folk som svarar "haha har sett" när man delar något roligt. Jag tycker att det är otroligt oförskämt. Jag är absolut inte intresserad av att veta om du sett den eller inte, jag vill bara skratta med dig.


signatur

I'm like you, I have no name.

Medlem
Skrivet av Laddemannen:

Hade ett ex som skulle rösta på Reinfeldt för att han hade så snälla ögon, det förhållandet höll inte.

Är hon ihop med Reinfeldt?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Lönnfeta 40-åriga cyklister i för tighta spandexkläder som tror att varje dag är Tour De France.

Garvade så hårt så att tårarna började rinna. Tack för den.

Vill tillägga cyklister som tror de är fordon och envisas med att cykla på bilvägar. Finns ju även de tomtar som stannar vid rödljus, fastän cykelvägen precis jämte har full rull.

Medlem

Kom på fler saker jag irriterar mig på nu när jag funderat lite.

Folk som inte verkar förstå varför det finns en vit linje i mitten på vägar och därför gärna kör på mötande trafiks körbanan, gärna i kurvor med dålig sikt. Vet inte hur många gånger jag behövt köra ut mot diket för att hålla avstånd.

Folk som ber om källor till mina påstående och när jag ger dom källor och formulerar ett svar, svarar dom aldrig på inlägget igen. Kan ha gjort det själv någon gång.

Folk som säger att man ska "läsa på" när dom inte håller med mina åsikter men inte ger någon info om vad jag ska läsa på.

Volvo raggare som spelar musik med bara bas så det vibrerar i hela huset när dom kör förbi. Gärna klockan 2 på natten också när jag jättegärna väcks av vibrerande väggar.

Folk som försöker få mig att tro på vad dom tror på med hjälp av hot, trakasserier eller att få mig att känna mig som en dålig människa. Veganism, BLM, pro life eller religion spelar ingen roll. Om du måste nedvärdera mig för att jag ska alliera mig så kanske det är något grundfel med rörelsen.

Kommer säkert på fler.

Skrivet av anon_79617:

Folk som använder den här glad-gubbe emojin:
Jag antar direkt att du är oseriös/spydig/drygar om du använder den.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av A1200G:

Är inte anti vaxer däremot anser jag att Covid19 vaccin är totalt onödigt för friska personer. Om man nu inte är aktieägare eller tillverkar vacciner. Däremot borde alla vaccinera sig mot Tetanus där dödligheten är så gott som 100% och vaccinet håller i 10 år. Men det lär du aldrig höra på nyheterna. Tetanus förekommer inte säsongmässigt varje år.

Då har du totalt missat vaför det är vikitgt att så många som möjligt vaccinerar sig, just covid-19 viruset muterar i ovaccinerade personer vilket leder till att vaccinet blir mindre effektivt och i slutändan kanske helt overksamt för de som verkligen behöver det.

Och angående STELKRAMP som det heter på svenska, så är det inte en sjukdom, det är en sårinfektion, som INTE smittar från person till person, och tvärtom vad du påstår inte är 100% dödlig, Får man vård i tid så är det mycket stor chans att bli helt återställd.

Skiter du i att vaccinera dig mot stelkramp så drabbar det ingen annan än dig själv (fysiskt alltså, närstående drabbas ju såklart om du dör av det.)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av A1200G:

Är inte anti vaxer däremot anser jag att Covid19 vaccin är totalt onödigt för friska personer. Om man nu inte är aktieägare eller tillverkar vacciner. Däremot borde alla vaccinera sig mot Tetanus där dödligheten är så gott som 100% och vaccinet håller i 10 år. Men det lär du aldrig höra på nyheterna. Tetanus förekommer inte säsongmässigt varje år.

Det som provocerar mig är att 99.99 % av människor köper saker och ting "lock stock and barrel". Med köper menar jag det som serveras av familjen, skolan, kompisgänget, SVT, favorit "geniet" typ Musk, etc etc.

Jag tillhör 99.99% skaran, däremot råkar man vara medveten om det.

Alla vaccinerar väl sig mot stelkramp? Är en av anledningarna till att den knappt finns i Sverige, så varför skulle det skrivas om den i media?

Och angående covid vaccinet så finns det väl ingen anledning att inte ta vaccinet oavsett om man är frisk eller ej? Det är vår skyldighet för att skydda dom som viruset är farligt för.

Skriv svar