Kolonisimulatorn Rimworld får fläskig uppdatering & en expansion

Robot
Kolonisimulatorn Rimworld får fläskig uppdatering & en expansion

Skapa din egen ideologi – kanske technodansande kanibaler?

#Ludeon-studios, #Rimworld


Medlem

Har nån inte spelat detta spel ännu, så vad fasen väntar du på?!
Ett av mina favoritspel någonsin alla kategorier!

Inaktiv

Sjukt bra spel. Enda köpet under sommarrean är tillägget, RimWorld - Royalty, som dessutom inte var nedsatt.

Har ni inte spelat det men gillar management etc så är det nästintill ett måste.

Medlem
Skrivet av puban:

Har nån inte spelat detta spel ännu, så vad fasen väntar du på?!
Ett av mina favoritspel någonsin alla kategorier!

Jag köpte det tidigt men kom aldrig in i det. Har för lite tid tycker jag. Finns det nån bra guide ”for dummies”?


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Medlem

Tyckte bättre om spelet i början innan allt extra lullull lades till, för mycket krafs att hålla på med nu tycker jag.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Avstängd
Skrivet av Distordera:

Jag köpte det tidigt men kom aldrig in i det. Har för lite tid tycker jag. Finns det nån bra guide ”for dummies”?

Titta på lite Let's Play-videos så fattar du. Men ja, på YT finns det säkert hundra+ guides för nybörjare, bara söka och sortera efter senaste..

Har du för lite tid så är kanske inte detta spelet något för dig iofs.

Jag tycker det är det bästa spelet som släppts senaste 20 åren eller så, väldigt unikt. Som jag förstått det delar det en del likheter med Dwarf Fortress, som jag verkligen inte kunde komma in i alls även om jag försökte. Hoppas Steam-varianten som kommer är minst lika bra som Rimworld, då har man nått att se fram emot...

Skrivet av SID 6.7:

Tyckte bättre om spelet i början innan allt extra lullull lades till, för mycket krafs att hålla på med nu tycker jag.

Fast det är ju helt valfritt ifall man vill hålla på med det eller ej, är ju bara strunta i det om man inte tycker om DLC'n och det som kom med den.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Fast det är ju helt valfritt ifall man vill hålla på med det eller ej, är ju bara strunta i det om man inte tycker om DLC'n och det som kom med den.

Jag menar inte bara expansionerna utan mycket av det som läggs till i dom vanliga uppdateringarna, svårt att välja bort saker där. Trivdes bäst med enkelheten i betan.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av Harmond:

Titta på lite Let's Play-videos så fattar du. Men ja, på YT finns det säkert hundra+ guides för nybörjare, bara söka och sortera efter senaste..

Jag är så jäkla gammal att jag måste ha i text- och bildform. Född 80 och uppväxt med tips och tricks från Nintendomagasinet. 😎


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Avstängd
Skrivet av Distordera:

Jag är så jäkla gammal att jag måste ha i text- och bildform. Född 80 och uppväxt med tips och tricks från Nintendomagasinet. 😎

Bah, jag är född på tidigt 70-tal, tycker text/bildform är totalt underlägset att kunna se direkt vad man ska göra i en video, bara följa efter, finns inget att missförstå eller misstolka så som det kan bli med text. Vanegrej mest, har en kompis in min ålder som är som dig

Man får pausa dock, ifall man tycker det går för fort, så man får tid att ta in det. Spola tillbaka och kolla på mer komplicerade grejer kan vara bra, samt att ha spelet igång så man kan prova att göra samma direkt.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Bah, jag är född på tidigt 70-tal, tycker text/bildform är totalt underlägset att kunna se direkt vad man ska göra i en video, bara följa efter, finns inget att missförstå eller misstolka så som det kan bli med text. Vanegrej mest, har en kompis in min ålder som är som dig

Man får pausa dock, ifall man tycker det går för fort, så man får tid att ta in det. Spola tillbaka och kolla på mer komplicerade grejer kan vara bra, samt att ha spelet igång så man kan prova att göra samma direkt.

Nackdelen med video är såklart att det inte är sökbart och allt jäkla lull runt omkring för att få ihop reklamintäkterna.

Jag köpte Rimworld nästan 3 veckor sen, i morgon är det 3 veckor det är dom roligaste 100 timmarna jag har lagt på ett spel på ett bra tag.

Förutom Total Warhammer och Conan Exiles.

Medlem

Äh det får nog bli ett köp. Behöver något att slänga bort lite tid på under semestern om vädret sviker.

Avstängd
Skrivet av russinkungen:

Nackdelen med video är såklart att det inte är sökbart och allt jäkla lull runt omkring för att få ihop reklamintäkterna.

Det kan vara indexerat, inte allt är det, bara kolla i kommenterarna. Jag föredrar om det är så, men det är inget måste. Dessutom är Rimworld Let's Plays roliga att titta på tycker jag, har spenderat många timma på att titta på sådana, tittar man på nån som är oerhört duktig så lär man sig mycket.

Reklam är väl det första man ser till att ta bort med en adblocker. Jag har väldigt svårt att förstå de som inte installerar en sådan i samma andetag som man installerat sitt OS, jag skulle inte stå ut i 5 minuter på YT utan en sån...

Medlem
Skrivet av Harmond:

Bah, jag är född på tidigt 70-tal, tycker text/bildform är totalt underlägset att kunna se direkt vad man ska göra i en video, bara följa efter, finns inget att missförstå eller misstolka så som det kan bli med text. Vanegrej mest, har en kompis in min ålder som är som dig

Man får pausa dock, ifall man tycker det går för fort, så man får tid att ta in det. Spola tillbaka och kolla på mer komplicerade grejer kan vara bra, samt att ha spelet igång så man kan prova att göra samma direkt.

Hehe ok jag ger mig.


signatur

486 sx25 cirrus logic 1024kb. GB. Amiga 500 +. C64 (trasig rf-modulator)

Inaktiv

Rimworld var underhållande ett tag men det blir trist när det går för bra och kolonin klarar sig själv.
Gillade heller inte tillägget med psychic powers, för konstigt. Tycker det vore bättre om de utvecklade grundgameplayet istället, men kanske ska testa denna expansion.
Föredrar Dwarf Fortress då man kan bygga sjukare saker och det är även i "3d" d.v.s. att man kan bygga och gräva i höjdled.

Medlem

Älskade spelet även om jag aldrig kom bortanför en första koloni xD

Så... det blir nog ett köp av expansionen. Låter grymt kul.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Distordera:

Jag köpte det tidigt men kom aldrig in i det. Har för lite tid tycker jag. Finns det nån bra guide ”for dummies”?

https://rimworldwiki.com/ är nog ett bra ställa att börja på för att kolla upp vad allt göra och är bra för.
Kolla även https://www.gamersdecide.com/articles/rimworld-tips.

Sedan gammal eller ej så finns det oändligt med bra guider på Youtube

Och number 1 way of learning är trots allt att förlora dina kolonier på diverse sätt för att lära sig vad man gjorde för fel.
Eller inse att ibland kan man inte vinna, med sin enda doktor sjuk i malaria övriga personer slitna i stycken av människoätande chihuahuor.

Medlem

Kan lite stolt säga att jag var med och Kickstartade Rimworld "back in the days" och jag har plöjt ner flera hundra timmar i spelet. Dock slutade jag straxt innan Royalty (expansionen) släpptes.

Jag älskar att börja spela nya scenarios, men efter att man fått igång kolonin har jag en förmåga att tröttna snabbt. Visst det kan hända tråkiga saker som man måste hantera, men det är inte samma sak som utmaningarna att få igång själva kolonin.

Jag rekommenderar alla som är minsta intresserade liknande spel att se förbi den rätt trista men ändå tydliga grafiken och prova spelet. Jag rekommenderar också att man tar sig en titt på några nybörjarguider på youtube. Det finns så många, så om den du börjar titta på inte känns rätt ta en annan. Svårigheten med youtube guider är att veta om den är bra eller inte, en textguide kan man med en snabb överblick se om den är vettig, medans en youtube guide kan man behöva se en bit för att se om den är vettig.

Medlem

GOAT! Jag har över 3000 timmar i RimWorld. Det enda spelet som är ens i närheten är crusader Kings 2 där jag har kanske 1500 timmar.

1
Skriv svar