Terminator: Resistance-utvecklaren Teyon utannonserar Robocop: Rogue City

Robot
Terminator: Resistance-utvecklaren Teyon utannonserar Robocop: Rogue City
It's not a lake, it's an ocean

Jag tillhör dem som faktiskt gillade Terminator: Resistance så det ska bli intressant att se vad det blir av Teyons nya spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Ruffles:

Jag tillhör dem som faktiskt gillade Terminator: Resistance så det ska bli intressant att se vad det blir av Teyons nya spel.

Jag gillade det på sätt och vis, men det som förstörde upplevelsen var att terminatorerna alldeles för fort upphörde att vara ett hot. Hela grejen med Terminator för mig är att det är mördarmaskiner som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter – det kände man av i början av spelet när man var tvungen att gömma sig för dem och i princip höll andan i väntan på att de skulle gå förbi.

Men några timmar in i spelet mejar man ned dem på löpande band och de känns inte alls som ett hot längre, även om man skruvar upp svårighetsgraden. Stämningen var dock riktigt häftig stundtals, och jag tyckte som sagt att det visade att studion har potential.

Hoppas att de fått en ordentlig budget för Robocop-spelet och att de lyckas fånga 80-talskänslan från filmerna.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag gillade det på sätt och vis, men det som förstörde upplevelsen var att terminatorerna alldeles för fort upphörde att vara ett hot. Hela grejen med Terminator för mig är att det är mördarmaskiner som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter – det kände man av i början av spelet när man var tvungen att gömma sig för dem och i princip höll andan i väntan på att de skulle gå förbi.

Men några timmar in i spelet mejar man ned dem på löpande band och de känns inte alls som ett hot längre, även om man skruvar upp svårighetsgraden. Stämningen var dock riktigt häftig stundtals, och jag tyckte som sagt att det visade att studion har potential.

Hoppas att de fått en ordentlig budget för Robocop-spelet och att de lyckas fånga 80-talskänslan från filmerna.

Ja, de hade kunnat välja en annan väg. Tänk Alien: Isolation. Med större utsatthet, mindre pang-pang. Det finns ju som du nämner sekvenser i spelet där de närmar sig detta (innan man får tillgång till plasmavapnen). Att ta ihjäl dem med kniv bakifrån kändes dock apart.

Det de lyckades desto bättre med var att sätta stämningen, och de visade stor kärlek till (de två första) filmerna, så det ger en del hopp inför RoboCop.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är väl det bästa terminatorspelet som gjorts, men spelet i sig kunde varit lite bättre kanske (mer skräck kanske (bitvis bra!), annars är det nog bra). Skall bli kul att se vad de gör nu, det skulle faktiskt vara ganska kul att spela som Robocop igen, det finns ju flera gamla spel där man gör det.

Finns ju en chans med att det blir ett bättre cyberpunk än cyberpunk, men Teyon har nog inte skills eller resurser att göra det grafiskt så bra kanske =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Themalåten de gjorde är också en jävligt bra version av Terminatormusiken, jag hoppas på lika bra version av Robocoptheme

https://www.youtube.com/watch?v=qSiy1QghsOQ


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Ja, de hade kunnat välja en annan väg. Tänk Alien: Isolation. Med större utsatthet, mindre pang-pang.

Ja jäklar vad det hade kunnat vara intressant, behöva typ.. ramma terminatorn med en bil, spränga bilen och sen kuta som fan innan terminatorn är på benen och efter en igen etc.
Jag hade ju aldrig vågat spela ett sånt spel pga. stressfaktorn iofs men, ballt!

Angående robocop så hoppas jag verkligen att de får till geggigheten från filmen (squibskalas) och även får med lite av humorn satiren som ändå finns där. Såg om den nyligen och jäklar vad den håller.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ja jäklar vad det hade kunnat vara intressant, behöva typ.. ramma terminatorn med en bil, spränga bilen och sen kuta som fan innan terminatorn är på benen och efter en igen etc.
Jag hade ju aldrig vågat spela ett sånt spel pga. stressfaktorn iofs men, ballt!

Angående robocop så hoppas jag verkligen att de får till geggigheten från filmen (squibskalas) och även får med lite av humorn satiren som ändå finns där. Såg om den nyligen och jäklar vad den håller.

Ett open world "Alien Isolation" fast med Terminators istället! damn!

Medlem

Med massa skrev skjutande hoppas jag på


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Varför fortsätter en sådan studio få stora IP?
De kan bevisligen inte göra ett bra spel

Medlem
Skrivet av puban:

Ett open world "Alien Isolation" fast med Terminators istället! damn!

Ja, man kan ju alltid drömma 😁😉

Medlem

Kul har nog aldrig spelat ett bra RoboCop spel så väntar på det här med spänning 😊 Gillade Terminator och tror definitivt Teyon kan göra något bra av det här det passar dom jätte bra! Det enda jag inte gillade med Terminator var att det va ganska stel kontroll, men det passar RoboCop bra 😅 Får de till 80tals känslan och RoboCop stämningen så är jag game!

Medlem

jag tyckte om Terminator. men ser Nacon inblandad så jag står över. tills det har rätt ut sig med frog.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Jag gillade det på sätt och vis, men det som förstörde upplevelsen var att terminatorerna alldeles för fort upphörde att vara ett hot. Hela grejen med Terminator för mig är att det är mördarmaskiner som bara fortsätter och fortsätter och fortsätter – det kände man av i början av spelet när man var tvungen att gömma sig för dem och i princip höll andan i väntan på att de skulle gå förbi.

Men några timmar in i spelet mejar man ned dem på löpande band och de känns inte alls som ett hot längre, även om man skruvar upp svårighetsgraden. Stämningen var dock riktigt häftig stundtals, och jag tyckte som sagt att det visade att studion har potential.

Hoppas att de fått en ordentlig budget för Robocop-spelet och att de lyckas fånga 80-talskänslan från filmerna.

Nu har jag fortfarande inte sett Terminator: Salvation, men är det inte precis så det blev i den filmen? I de tidigare filmerna är man ett lätt byte och det är ju mer eller mindre omöjligt att ta kål på Terminators, men plötsligt så kan man meja ner de utan vidare och sen borstar man av axlarna efteråt med knappt en skråma.

Vill minnas att fan av serien beskrev det någorlunda åt det hållet.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Hoppas de baserar spelet på de äldre filmerna och inte den nya filmen. Den nya filmen var väl helt OK som random hjärndöd actionrulle, men missade IMO allt som gjorde de gamla robocopfilmerna (iaf de första två) fantastiska.

Men det är nog för mycket att hoppas på.

Skribent
Skrivet av ompalompa:

Hoppas de baserar spelet på de äldre filmerna och inte den nya filmen. Den nya filmen var väl helt OK som random hjärndöd actionrulle, men missade IMO allt som gjorde de gamla robocopfilmerna (iaf de första två) fantastiska.

Men det är nog för mycket att hoppas på.

Det blir ursprungstrilogin det baseras på.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Det är väl det bästa terminatorspelet som gjorts, men spelet i sig kunde varit lite bättre kanske (mer skräck kanske (bitvis bra!), annars är det nog bra). Skall bli kul att se vad de gör nu, det skulle faktiskt vara ganska kul att spela som Robocop igen, det finns ju flera gamla spel där man gör det.

Finns ju en chans med att det blir ett bättre cyberpunk än cyberpunk, men Teyon har nog inte skills eller resurser att göra det grafiskt så bra kanske =D

*host* Terminator Future Shock/Skynet *host*

Men bra spel oavsett. En sleeper för mig, läste så mycket dålig kritik. Sen provade jag det och även om det långt ifrån är perfekt har Teyon nailat stämningen. Redan musiken på titelskärmen säger hur mycket det bryr sig om IP:t. De må kanske inte ha kompetensen som de stora studiorna, men de har definitivt mer hjärta än de flesta.

Om de har samma brinnande passion för Robocop tror jag det här kan bli riktigt bra!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Så dom gör Deus ex typ

Avstängd

Otroligt duktiga på att snappa upp bra IP's är dom iaf.. dom är väl näst-intill en liten indiestudio, varför kan vi inte få en hyffsat stor studio att snappa upp sånt här istället? Skulle gärna se te.x Pirahna Bytes göra ett RPG terminator eller Robocop i open world... skulle to.m kunna acceptera ett UBI-soft AssCreed-aktigt spel med dessa IP's.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Det blir ursprungstrilogin det baseras på.

Trevligt att höra! Kan bli bra då om de inte enbart fokuserar på 100% action utan blandar in lite världsutforskande, en protagonistisk karaktärsresa och en hel del välskrivna skurkar som man kan älska att avsky! Sådant som är minst lika viktigt i första filmen som actionet.

Men det måste ju vara ovanligt för film-baserade spel att inte basera sig på det senaste som släppts. Jag kan inte komma på något exempel iaf.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

*host* Terminator Future Shock/Skynet *host*

Alltså, jag tänkte på det, men är det ett så fantastiskt spel då? Om man tar standard på terminatorspel så kanske det faktiskt är det bästa? Jag vet inte...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skribent
Skrivet av Hipshot:

Alltså, jag tänkte på det, men är det ett så fantastiskt spel då? Om man tar standard på terminatorspel så kanske det faktiskt är det bästa? Jag vet inte...

Jag spelade dem lite för ett tag sedan. De är gamla och håller väl kanske inte riktigt idag rent spelmässigt. Däremot delar de precis samma grej som Resistance, och det är att de fångat stämningen i Terminatorfilmerna riktigt bra. Ur perspektiv gör de dessutom så mycket som senare blivit standard i FPS. De var långt före sin tid med de mer öppna banorna och även fordon. Minns jag spelade Skynet i deathmatch med fyra kompisar och jaga någon i en Hunter Killer var ju verkligen något unikt då. Om jag inte minns fel tror jag de använde en väldigt tidig version av samma spelmotor som användes senare i Morrowind, Oblivion, Skyrim etc.

Har under många år önskat att Bethesda skulle ta upp bollen och göra en 3a, men idag tror jag inte riktigt jag vill det längre. Tror ett nytt spel skulle bli för generiskt stöpt i Bethesda-formen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Blev så pepp av denna nyhet att jag var tvungen att återbesöka RoboCop 1 & 2 igen, fasen filmerna håller ju fortfarande riktigt bra speciellt 1an, tidlös klassiker Tror på riktigt att Teyon kan göra något väldigt bra av RoboCop längtar nog mer efter det här spelet än något annat just nu haha! Vill även passa på att tacka er som skrivit om Terminator Future Shock/Skynet hade glömt att de spelen existerade haha kommer nog köra igenom dom framöver, spelade det första för 100 år sedan men klarade det aldrig då

1
Skriv svar