Steel Reign-uppdateringen till Fallout 76 är släppt

Robot
Steel Reign-uppdateringen till Fallout 76 är släppt

Slutet på Brotherhood of Steel-berättelsen är här.

#Bethesda, #Fallout-76


Medlem

Någon som lirar Fallout 76? Om man börjar nu, hoppar man in mitt handlingen ller börjar man från början?

Medlem

Jag spelade spelet när det släpptes, behöver ju inte tjata om hur buggit det var MEN då fanns det verkligen INGET endgame, det var nån Queen boss typ men sjukt tunt med endgame content, hur ser det ut idag ? finns det coola raidbossar dungeons raids osv ?

Medlem

Spelet har utvecklats enormt sedan releasen. Finns mycket att göra i spelet i dagsläget. Bara NPC patchen gjorde spelet mycket mera levande och med uppdrag på ett helt annat sätt än i början. Kostar ju dessutom ingenting nu för tiden och är gratis på gamepass så ypperlig tid att testa för er som inte gjort det. Det tar ett tag att komma in i det men när man väl lärt sig hur spelet fungerar finns det massor att utforska.

Jag hade inte spelat det alls innan, men lyckades hitta ett exemplar för 80kr och tänkte att det blir ett bra sommarspel, då man kan hoppa in, göra något quest utan att vara superinvolverad. Såhär långt så får jag säga att det har överraskat mig, visst, det är fortfarande lite buggigt här och var, men inte mer än något annat Fallout/Elder Scrolls och helt ärligt så har jag nog nästan roligare med Fallout 76 än vad jag hade med Fallout 4. Gillar man Fallout och är minsta nyfiken skulle jag nästan rekommendera att man åtminstone prövar det. Jag köpte mitt ex på Spelbutiken för 88kr.

https://www.spelbutiken.se/produkt/fallout-76/AB4MT8/

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Någon som lirar Fallout 76? Om man börjar nu, hoppar man in mitt handlingen ller börjar man från början?

Ja, man börjar från början, och det går snabbt att "komma ikapp".


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

I patchnotesen står det att de har fixat så att "Power fist" och "Boxing glove" numera kan droppas med alla eligibla tvåstjärneeffekter. Det var ju dock inte bara de vapnen som led av att bara kunna droppa med 50 % limb damage, utan även Deathclaw gauntlet, Knuckles, Mr Handy buzz blade, Pipe wrench och kanske nåt mer ... plus att de även bara droppade med 90 % weight reduction som tredje effekt. Nån som vet exakt hur det står till nu?

Medlem

Jag började spela när wastelanders släpptes på pc och tycker spelet är riktigt bra, väldigt skön fallout-känsla och även med den mediokra grafiken är det väldigt mysigt att utforska kartan.

Finns verkligen hur mycket som helst att göra i spelet och mer kommer ju hela tiden.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

När jag spelade så var det en ständig jakt på skräp för att laga all utrustning. Man fick spendera mycket tid med att gå över samma områden om och om igen. Kommer att ta kraft att försöka pröva spelet igen. Jag blev mer bränd än av något tidigare spel jag spelat. Det tar mycket kraft att försöka gilla ett trasigt spel....det brände väldigt hårt när man hade level 20(mins inte exakt) och skulle försöka klara ett level 40 område(för att det var en annan spelare där i högre level) man behöver klara. Man dog 30 gånger om minst tills man gav upp...

Medlem
Skrivet av Alienshade:

När jag spelade så var det en ständig jakt på skräp för att laga all utrustning. Man fick spendera mycket tid med att gå över samma områden om och om igen. Kommer att ta kraft att försöka pröva spelet igen. Jag blev mer bränd än av något tidigare spel jag spelat. Det tar mycket kraft att försöka gilla ett trasigt spel....det brände väldigt hårt när man hade level 20(mins inte exakt) och skulle försöka klara ett level 40 område(för att det var en annan spelare där i högre level) man behöver klara. Man dog 30 gånger om minst tills man gav upp...

Inte för att försvara spelet på något vis, men bägge dessa problem är lätta att lösa. Det finns långt större problem med spelet


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Youjimbo:

Någon som lirar Fallout 76? Om man börjar nu, hoppar man in mitt handlingen ller börjar man från början?

Det är en helt ny main quest så du kan gå från början till slut. Fast jag skulle inte rekomendera skaffa spelet bara om man tänker göra mainquestet. Storyn är ganska dåligt skriven för BOS om man jämför med andra spel. Nya delen tog runt 3 timmar att klara.

Men om du gillar grind spel med RNG så rekommenderar jag det.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

1
Skriv svar