Xbox Game Pass - Juli 2021 - Part 2

Ambassadör
Xbox
Skrivet av kanshira:

Verkar gå att förinstallera microsoft flightsim nu. Storleken på filen är 97 gig.

Japp, varav ungefär hälften är en offline-del som jag är osäker på om man kommer att behöva om man kör stabilt uppkopplat. Hoppas det är så i alla fall.


signatur

Jump in.

FM-guru
F.d. Sisyr

Ser fram emot The Ascent. Hoppas det blir lika bra som det ser ut på trailers.

Medlem

Komigen nu. Spela Crimson Skies: High Road to Revenge nu super mycket. Gör som Phil Spencer sa. Om dem märker ett sug efter mera äldre spel gör dem nya spel på dem IPn. Och det är faan, ursäkta franskan, bäst Xbox(1) spel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Sisyr:

Ser fram emot The Ascent. Hoppas det blir lika bra som det ser ut på trailers.

Verkligen! De har ju undanhållit en hel del vad det gäller story o grejer så jag tror att det kan bli riktigt fränt. Mycket fokus på världsbygge, och sådant uppskattas ju. Liten studio så desto mer imponerande!


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox

Ny video!


signatur

Jump in.

Medlem

Grym månad! Verkar inte lugna sig senare med Psychonauts 2 med fler. Måste investera i mer intern lagring. Tur att det fungerar på Series X!

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

På hemsidan kan du sortera efter konsolspel eller datorspel. Ett spel som bara finns på konsolgamepass kommer du inte kunna installera på din PC via PC gamepass.
Vissa spel finns med i gamepass på båda plattformar andra bara på ena.
https://www.xbox.com/sv-SE/xbox-game-pass/games

@Calez ja det är lite b men man får i alla fall möjlighet att välja, sen är det ju smidigare när batteriet är gammalt och slitet då behöver man inte skruva isär handkontrollen för att byta batteriet. Förhoppningsvis räddar det några kontroller från att slängas i onödan.

Skrivet av Mortaigne:

Inte på konsolpasset, och det var väl det som var aktuellt i det här fallet.

Sjukt förvirrande, så det går inte streama tex outriders på PC? Men det går tvärtom att spela konsol och streama PC spel?

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, grymt! Tack för alla bra svar.

Lite chockerande att man måste ha batterier i handkontrollen men det är som det är. Jag ska ta mig an den nya konsolen med glädje!

Själv ser jag ingen fördel med att ha ett inbyggt batteri i kontrollen.
Avsevärt mycket billigare att köpa ny uppladdningsbara AA batteri än byta ett internt batteri.
Det förändringen jag gärna skulle se var att man kunde ladda AA batterierna direkt i kontrollen.

Det kräver ju förstås att kontrollen kan veta skillnad på vanliga icke uppladdningsbara och uppladdningsbara batterier.
Om det är möjligt det har jag ingen aning om.

Medlem
Skrivet av Calez:

Ok, grymt! Tack för alla bra svar.

Lite chockerande att man måste ha batterier i handkontrollen men det är som det är. Jag ska ta mig an den nya konsolen med glädje!

Går alltid att köpa ett sådant pack som du laddar via USB-C på framsidan av kontroll - alltså aldrig byta batterier igen (Plug&Play ca 200kr i butik).

Men rekommenderar starkt att köpa LADDA-batterier på Ikea.
https://www.ikea.com/se/sv/p/ladda-laddningsbart-batteri-hr06...
Köpte även denna för att ha flyt i batteribytet.
https://www.ikea.com/se/sv/p/tjugo-batteriladdare-med-foervar...

Skillnaden mellan integrerat batteri (Plug&Play och PS4 kontrollern) är att de har cirka 1300mAh respektive 1000mAh - vilket motsvarar några få timmar batteritid och sedan fram med laddaren. Batterierna jag länka (även andra) kommer upp i cirka 4900mAh och jag byter seriöst batterier en gång varannan vecka. Rekommenderar starkt att köra med batterier.

Medlem

Det ska bli kul att testa xbox ordentligt när nya tv:n kommer 4e augusti! LG c1 nomnomnom! Återigen tack för bästa tråden hade hoppats på att deaths door skulle vara gamepass, men får nog snällt öppna plånkan .

Medlem

@Rakoon och alla andra...

Är jag osäker på om spelet i fråga finns på PC eller om det ens ingår i GP kollar jag alltid https://www.trueachievements.com/

Sök på valfritt spel och du har all information i rutan till höger. För att ta ett konkret exempel: https://www.trueachievements.com/game/Outriders/achievements

Notes:
xCloud, Xbox Game Pass

Det vill säga Outriders finns till xCloud och Game Pass på KONSOL. Hade det funnits till Game Pass till PC hade det helt enkelt stått "Xbox Game Pass for PC" också.

Sen finns det å andra sidan vissa som är lite kluriga. Exempelvis A Plague Tale: Innocence. Det spelet finns både till konsol-GP och PC-GP, dock är det två "olika" separata versioner, det vill säga din sparfil fungerar bara på endera versionen. Även en separat achievement-lista finns, en så kallad "stack". Du kan spela igenom det spelet två gånger och på så vis få 2000GS, om man nu gillar sånt.

A Plague Tale: Innocence https://www.trueachievements.com/game/A-Plague-Tale-Innocence...

A Plague Tale: Innocence (Win 10) https://www.trueachievements.com/game/A-Plague-Tale-Innocence...

Bara för att spelet finns på både konsol och PC är det inte alltid det är en så kallad "stack", ibland är det "play anywhere" och då fungerar din sparfil överallt. Då är det en och samma "version" av spelet som du kör på antingen PC, mobil, konsol eller din brödrost.

Förstår om det kan verka rörigt, och det är det väl till viss del, men TrueAchievements har ALLTID bra och nyttig information. Sidan suger dock om man inte är "pro-medlem" där eller kör utan adblocker. Bara en liten disclaimer.

Detta är självklarheter för en annan, men är nog inte så lätt om man inte är insatt. Själv har jag noll koll på PS Now och alla turer kring sparfiler och olika versioner på PS4/PS5 osv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Rakoon:

Sjukt förvirrande, så det går inte streama tex outriders på PC? Men det går tvärtom att spela konsol och streama PC spel?

Vet inte vad i mitt svar som är sjukt förvirrande? (eftersom du citerade mig)

EA Play ingår i Xbox Game Pass PC och Ultimate.

EA Play ingår inte i Xbox Game Pass konsol.

Vill du ha allt, även på konsol så köper du Ultimate.

I övrigt har du ju fått svar av @R4v3nl0rd . Det är inte särskilt förvirrande alls om man är inne i det och använder det, precis som det mesta.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Sjukt förvirrande, så det går inte streama tex outriders på PC? Men det går tvärtom att spela konsol och streama PC spel?

Ta en testperiod för 10kr så märker du snart hur det fungerar.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ta en testperiod för 10kr så märker du snart hur det fungerar.

...

Medlem
Skrivet av Rakoon:

???

Ambassadör
Xbox
Skrivet av bulleboss:

Det ska bli kul att testa xbox ordentligt när nya tv:n kommer 4e augusti! LG c1 nomnomnom! Återigen tack för bästa tråden hade hoppats på att deaths door skulle vara gamepass, men får nog snällt öppna plånkan .

Ooh, fräsig TV!

Ja, Death's Door hade inte varit dumt! Skulle inte betta emot att det kommer i framtiden dock


signatur

Jump in.

Medlem

Aaaaasså när ska flight sim vara igång? Står fortfarande att det ska köras igång 27/7, kan inte spela det än.

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Aaaaasså när ska flight sim vara igång? Står fortfarande att det ska köras igång 27/7, kan inte spela det än.

Jag gissar att det kommer igång den 27:e. Alltså i morgon, den 27:e!!!

Medlem
Skrivet av maq777:

Jag gissar att det kommer igång den 27:e. Alltså i morgon, den 27:e!!!

Va i helv.. haha herre gud, skyller på semesterhjärna. Jag som laddat med chips, helt inställt på att det var 27’e idag.

Tack för förtydligandet

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Jag gissar att det kommer igång den 27:e. Alltså i morgon, den 27:e!!!

Haha, bra gissning faktiskt Kl. 17:00 imorgon släpps det här i Sverige.


signatur

Jump in.

Medlem

Har ni hunnit köra flight sim? Hur är intrycken? Jag ska testa ikväll, han inte med det efter uppdateringen igår.

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Har ni hunnit köra flight sim? Hur är intrycken? Jag ska testa ikväll, han inte med det efter uppdateringen igår.

Jag hann med att köra lite. Flytet och laddningstiderna bättre än på min dator (6700k & 2080).

Kontrollerna gick rätt fort att komma in i även om jag inte hittade vissa saker, det mest väsentliga var dock lätt. Grafiken är helt sjuk.

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Har ni hunnit köra flight sim? Hur är intrycken? Jag ska testa ikväll, han inte med det efter uppdateringen igår.

Körde lite igår och mer idag. Helt galet vad de lyckats åstadkomma.

Flög till Göteborg direkt och hittade lägenheten. Sedan Tokyo och öknen i Afrika. Jag är helt blown away.

Edit: När drar vi igång Ascent?

Medlem

Blir dyrt detta, måste investera i hotas! Nåja, jag tar den billigaste till Xbox. Tror inte att man behöver pedaler eller vad säger ni?

"The pedals under the yoke in an aircraft's cockpit are used to control the rudder on the vertical stabilizer of the aircraft. This is to turn the planes nose without banking the aircraft, but it isn't usually used for turning while flying. It is used primarily in taxiing and landing"

Njae, är nog skönt för känslan men inte värt dubbla priset.

Medlem

Otroligt taggad för the ascent ikväll! Tror jag hypar upp mig for dissapointment som vanligt dock

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Körde lite igår och mer idag. Helt galet vad de lyckats åstadkomma.

Flög till Göteborg direkt och hittade lägenheten. Sedan Tokyo och öknen i Afrika. Jag är helt blown away.

Edit: När drar vi igång Ascent?

Klockan 19:00 smäller det!

Medlem

Diablo 3 Reaper of Souls gratis med Guld?

Fyllde på backlogen med lite Resident Evil och Dark Souls spel på rean och då plötsligt såg jag mitt fav spel Diablo 3 som "free with gold". Spelet som jag just nu spelar för fullt på Pc med ny säsong. Hade det på ps4 en gång och var hur chill som helst att sitta i soffan istället för datorstolen i 4-5h sessioner.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem

Nu har jag spelat ett antal timmar Crimson Skies och börjar bli bekväm med kontrollen. Alltså, det är toppen. Lite lättsamt, tänk Indiana Jones. Någon annan som spelat än?

12
Skriv svar