Steam Decks operativsystem ersätter Steams Big Picture-läge

Robot
Steam Decks operativsystem ersätter Steams Big Picture-läge

Nytt användargränssnitt för Big Picture.

#steam, #steam-deck, #valve


Medlem

Have to look at the big picture...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Då kanske man får det till steamlink med


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

äntligen. spelar i stort sett alltid pc-spel på tvn och det känns som att resa typ 15 år bakåt i tiden varje gång man drar igång big picture mode.

Medlem
Skrivet av quadratis:

äntligen. spelar i stort sett alltid pc-spel på tvn och det känns som att resa typ 15 år bakåt i tiden varje gång man drar igång big picture mode.

Testa Playnite annars! Spelklient med big picture mode som samlar spel från alla stora klienter.

https://playnite.link/

Medlem
Skrivet av baxtex:

Testa Playnite annars! Spelklient med big picture mode som samlar spel från alla stora klienter.

https://playnite.link/

Ser intressant ut. Fungerar det bra? GoG Galaxy 2 vill väl ådstakomma något liknande, med spel från alla klienter i ett.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Då kanske man får det till steamlink med

Link har väl inget inbyggt OS utan kör bara steam från ens dator? Så om du har det nya på datorn så dyker det upp även på Link.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Link har väl inget inbyggt OS utan kör bara steam från ens dator? Så om du har det nya på datorn så dyker det upp även på Link.

Du har så rätt så!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag som ogillar pc i övrigt ser det som en mardröm att behöva byta operativsystem själv. Hoppas att sånt sker automatiskt med en knapp tryck så man kan slå på och av Linux/Windows(inklusive kostnad så klart). Detta är anledning nog förmig att inte skaffa någon ja + priset tyngden och att fundera ut vilka spel som funkar och är snygga på ett enkelt sätt mm.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Link har väl inget inbyggt OS utan kör bara steam från ens dator? Så om du har det nya på datorn så dyker det upp även på Link.

Nej men när man ansluter med steamlink så blir det big picture mode som default
Var nog så han menade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej men när man ansluter med steamlink så blir det big picture mode som default
Var nog så han menade.

Det var faktiskt exakt så jag menade


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av quadratis:

äntligen. spelar i stort sett alltid pc-spel på tvn och det känns som att resa typ 15 år bakåt i tiden varje gång man drar igång big picture mode.

På vilket sätt? På min TV funkar det prima.

Epic launcher däremot borde kopiera Steams Big Picture.

Medlem
Skrivet av Hoggel:

Ser intressant ut. Fungerar det bra? GoG Galaxy 2 vill väl ådstakomma något liknande, med spel från alla klienter i ett.

Använt i ett år typ, funkar hur bra som helst. Finns massa plugins också. 😊

Galaxy 2 saknar big picture dock så för mig som streamar mycket till tvn går den bort.

1
Skriv svar