Spana in 15 minuter gameplay från Aliens: Fireteam Elite

Robot
Spana in 15 minuter gameplay från Aliens: Fireteam Elite
Medlem

Känns som om det kanske är ett kul co-op spel i ett par timmar på sin höjd, men som fan av universumet är det ju inget som kittlar känslan, atmosfären, underlägsenheten osv, synd, för man dras ju till temat men det är alldeles för mycket L4D i Alien-universumet för mitt tyckte.

Medlem
Medlem
Skrivet av heady89:

Känns som om det kanske är ett kul co-op spel i ett par timmar på sin höjd, men som fan av universumet är det ju inget som kittlar känslan, atmosfären, underlägsenheten osv, synd, för man dras ju till temat men det är alldeles för mycket L4D i Alien-universumet för mitt tyckte.

Ja, det som gör filmerna (de första som är bra åtminstone) är ju atmosfären och stämningen, ljuden, den krypande skräcken (med explosiva actionavbrott i Aliens) etc.
Detta hade varit exakt samma spel med en en helt annan sorts aliens/monster känns det som. Känns bortslösat med lincensen tyvärr. Känns trist att behöva vara så negativ men.. kom igen. Säkert småkul kötta-spel men Alien-licensen känns som sagt väldigt bortslösad här.

Medlem

Slöseri på ett "Alien"-spel. Mer liknande Isolation hade varit något.

Medlem

Hade ju varit kul med ett nytt Alien vs Predator med AI som åtminstone kan toppa den i FEAR men det är väl för mycket att begära?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

För generiskt, för ljust och ingen känsla av utsatthet eller underlägsenhet.
Outliningen på fienden är horribelt, hoppas det går att stänga av.
Hoppas de har valmöjlighet sen man kan göra när spelet kommer, som att stänga av all skit.
De har mycket att jobba på.

Medlem

Som stort Alien-fan tycker tyvärr även jag att detta redan på förhand ser ut som en soppa. Detta tillsammans med faktumet att det släpps samtidigt som Psychonauts 2 gör att det högst troligt blir en hard pass för egen del.

Medlem

skulle varit FPS istället.. såg väl ok ut.. men inget speciellt.

Medlem

Gud, såklart har de lagt in skins. Båda vapnen hade något lila skin.
Såg ut som en generic tredje person Coop shooter.
Älskar alien serien, men detta spel hamnar på min kanske lista.

Medlem

Ser inte för kul ut ärligt talat. Miljöerna verkar lite "same, same, same" med enbart långa korridorer typ. Och den här kameravinkeln gör sig inge vidare i ett Alien-spel. Det luktar F2P lång väg.

Inaktiv

Blev legit arg att de sabbar den coolaste mörkaste sci-fi världen med färgglada vapen skins.
Extremt NOPE, pass för mig.

Medlem

"Look at those numbers!" Ja...fy fan, helgerån...

Medlem

Ännu ett klipp från en annan youtuber som lirar med sina polare: https://www.youtube.com/watch?v=63k_tJLOqt0&t=336s

Tycker ändå det verkar lite kul.

Avstängd

Jag tycket det ser jättekul ut. Jag ska spela skiten ur det dag ett.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

Blev legit arg att de sabbar den coolaste mörkaste sci-fi världen med färgglada vapen skins.
Extremt NOPE, pass för mig.

Ja för du måste ju springa runt med pride-rifle.

Avstängd
Skrivet av Dudinkalv:

Som stort Alien-fan tycker tyvärr även jag att detta redan på förhand ser ut som en soppa. Detta tillsammans med faktumet att det släpps samtidigt som Psychonauts 2 gör att det högst troligt blir en hard pass för egen del.

Själv är jag inte intresserad av Psychonauts 2 så... good for me I guess.

Medlem

Ser roligt ut, påminner lite som stranded i aliens vs predator från 99. Fast stranded var lite mer läbbigt. Gamla AVP var bland första multiplayer spelet som man spelade online så blir nog givet köp på denna. Dead space hade också multiplayer coop som liknade detta, fast man spelade inte det så mycket.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Inaktiv
Skrivet av Chrille_H:

Ja för du måste ju springa runt med pride-rifle.

Nån 10åring jag spelar med lär ju göra det.

Avstängd
Skrivet av anon_79617:

Nån 10åring jag spelar med lär ju göra det.

Ja, det måste ju vara hemskt. -_-

Inaktiv
Skrivet av Chrille_H:

Ja, det måste ju vara hemskt. -_-

Japp. Det tycker jag.

1
Skriv svar