Death's Door kommer från (typ) ingenstans, blir ett av årets mest hyllade

Robot
Death's Door kommer från (typ) ingenstans, blir ett av årets mest hyllade

Zelda möter Dark Souls som möter Hollow Knight.

#deaths-door


Medlem

Aldrig hört talas om men ser mysigt ut.

Medlem

Ser ju riktigt ball ut!

Medlem

Ser onekligen intressant ut! Blir att kolla upp lite mer!

Medlem

Tycker absolut det är tack vare artstylen/designen som gör det utöver det ordinära, men det var "bara konsulter" så dom får ingen praise. Gameplay så var det rätt tråkigt, combaten va tråkig, fiender tråkiga så jag lämnade tillbaka spelet innan jag spelat 2h.

Medlem

Tyckte det var schysst - men egentligen i min mening en sämre version av Hyper Light Drifter, och som får väldigt mycket av sina idéer osv ifrån Hyper Light Drifter... Knappast ett mästervärk..

Mycket 'deriviativt', som man säger... Det gör ingenting som inte någon annan gjort bättre förut - men det är bra gjort...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

"Zelda möter Dark Souls som möter Hollow Knight."

Det är väldigt mycket Hyper Light Drifter, och det är ändå 5 år gammalt...

Det är inte så sopigt att komma på ett bra recept även om det är en blandning på kända kvantiteter...

Men det här spelet var väldigt mycket typ tog HLD's bra blanding av kända kvatiteter och gjorde samma sak med annan grafik.

Vet inte om det framgått hittils - men ett tips gärna som alternativ till att skaffa detta - Hyper Light Drifter!

- Kolla noga och säga om det inte känns igen
... Death's Door är en sjua.. Så där ska en nia se ut!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gillar musiken och art-stylen. Måste provas.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Gillade allt med spelet förutom svårigheten, det var så lätt så det blev menlöst och man blev tom i huvudet. Så gjorde ett återköp tyvärr.

Medlem

Från ingenstans vet jag inte, var ju trots allt samma utvecklare som gjorde Titan Soul, ett mycket bra spel enligt mig.

Medlem

Blir definitivt ett köp.

Medlem

Kan inte tänka mig ett sämre koncept än kombinationen Zelda och Dark Souls så får nog se vad detta handlar om på distans (Twitch/YouTube).

1
Skriv svar