Assetto Corsa Competizione

brrap brrap pew pew
Assetto Corsa Competizione

Tja folket!

Jag undrar om det är någon mer än jag här på FZ som kör Assetto Corsa Competizione? Jag kör i en liga/ett mästerskap nu på PC och ibland kör jag även lite race på PS4 med folk från andra internationella communities, mestadels folk jag tidigare kört Gran Turismo Sport med.

Tankarna har snurrat här ikväll och jag fann mig till slut med en särskilt vacker tanke - tänk om man kunde starta en egen liga, en svensk. Och då tänkte jag såklart med folk från FZ där vi redan har FZDZ (FZ DirtZone) för folk som kör Dirt Rally 2.

Så, spelar du ACC eller vill spela ACC? Hade du tyckt det var kul att delta i en liga/ett mästerskap, med återkommande race indelade i säsonger och allt därtill. Skriv i så fall gärna en rad

Edit: Jag tänker mig på PC i så fall, kan vara bara att förtydliga!

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

Medlem

Jag är helt klart intresserad, jag spelade en hel del ACC fram till för ett halvår sen ungefär när jag insåg hur mycket mer jag ville spela online, och med barn varannan vecka så var det iRacing som vart det bästa alternativet för att helt enkelt kunna köra så ofta som möjligt, kör dock GT3 och GT4 även där, även lite endurance med min brorsa emellanåt då vi kör 3-timmars och 4-timmars lopp i några serier.
Men jag saknar ACC utan tvekan, och skulle vara kul att delta i något där även om jag som sagt rent generellt bara kan delta varannan vecka troligtvis så är organiserade ligor bra mycket roligare än public lobbies.

Medlem

Vi är några som lirat en del som kört lite public lobbies samt triwal simracing. Vore kul om vi kunde köra lite på kvällarna och sitta tjata i discord samtidigt.

brrap brrap pew pew

Kul!

Min tanke var att man kunde kört en lite mer avslappnad liga, med ett sprintrace var 14e dag eller liknande. Dag och tid på dygnet kan vi försöka pussla in utefter vad folk kan.
Något i stil med 15 minuter kval och 45-60 minuter sprintrace kanske. Bara en tanke.

Vi får se om fler är intresserade Man skulle ju behöva en 10-15 personer minst för att det ska bli intressant

Det var en ko på en äng, och det var kon som var poängen

1
Skriv svar