Skapa ditt spelläge för Battlefield: Portal

Medlem
Skapa ditt spelläge för Battlefield: Portal

Igår fick vi veta om det hemliga spelläget för BF 2042 som heter portal, om ni inte vet vad det är kan ni läsa FZ artikel om det här.

Jag tänkte att vi kan dela med oss om vilket spelläge du själv hade velat skapa. Vi vet ännu inte vilka begränsningar som finns i systemet man bygger i så lägg ingen energi på om det du vill ha i ditt spelläge kommer funka eller inte, det här är mest en rolig lek. Bry dig inte så mycket om det är balanserat eller inte, är du osäker på om det ska var 30 eller 40 spelare, ta bara en siffra det är inte det som är i fokus här. Vi ska ha kul nu!

Min hjärna har gått i högvarv sen igår så jag börjar med att dela med mig av några som jag har tänkt på.

Namn: Flying fortress
Regler: 2vs126
Lag 1 B-17 (BF 1942 bombplan) only
Lag 2 RPG only

Lag 1 får endast sitta i B-17 planet och ska försöka döda det andra laget där varje spelare bara har ett liv. Lag 2 får bara använda RPG och ska försöka skjuta ner bombplanet.

Lag 1 kan undvika RPG genom att flyga högt men får sämre träffsäkerhet med sina bomber och kulspruta eller flyga låg men riskera att bli träffad av en RPG.
---

Namn: I was born in it, molded by it
Regler: Free for all
Shotguns only, en molotov, går inte att krypa eller ducka.
Runt 10-30 spelare

Det utspelar sig endast i ett rum och haken är att större delen av matchen kommer rummet vara becksvart. Det ska inte gå att se något förutom kanske några få ljuskällor som kan hjälpa spelaren att navigera vart i rummet man är. Sen vid slumpmässiga tillfällen kommer rummet att tändas och då har man chansen att döda resten av spelarna. Allt ljud ska vara så högt att röra sig eller ladda sitt vapen ska vara en stor risk så även i mörkret finns det en chans att bli dödad genom att någon hör en spelare ladda sitt vapen så att han kan lokalisera spelaren i mörkret. Man kan inte ducka eller krypa för att minimera risken att bli träffad i mörkret. Molotov kan användas för att döda en spelar eller använda som ljuskälla men precis innan man kastar den lyser spelaren upp av elden från molotov som ökar risen för att bli nedskjuten.
---

Namn: My finger is my safety
Regler: TDM
Frendly fire är på, LMG only

Vanlig TDM men haken här att vapnet man håller kommer alltid att skjuta oavsett vad. Vapnet har oändligt med ammo och behöver inte laddas om. Här gäller det att kunna kontrollera rekylen, samtidigt försöka undvika att döda sina egna och döda motståndaren.
---

Namn: (Kommer inte på något bra)
Regler: Typ som gun game
Free for all

Typ som gun game där man får ett nytt vapen varje gång man dödar en spelar men istället för vapen får man ett nytt handikapp. Man blir långsammare, kan inte hoppa och andra saker. Det här är inte ett tävlingsinriktad spelläge pga av att ju bättre man är ju mer handikapp får man. Det är lite som "rubber banding" i racing spel så att spelaren längs bak ska komma ikapp. Man ska mer se det som en rolig lek för i slutet kommer alla vara likställda med sina handikapp och kommer förmodligen bli tighta matcher men kanske orättvisa matcher för den som är bäst i början.
---

Det är vad jag har kommit på! Dela med er av era egna spellägen här

1
Skriv svar