Xbox Series X|S säljer snabbare än någon tidigare Xbox-konsol

Väldigt nöjd med min XBSX. Bra maskin och Gamepass är en dröm; har kunnat spela om ett gäng klassiker man aldrig trodde man skulle kunna röra igen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Calez:

Kul, jag har varit PS i alla år men funderar nu på en S eller X, tack vare Flight Sim. Märker du en stor skillnad mellan X och S?

Digitalfoundry la precis upp en video där de diskuterar flight som på både series s och x den bör du kika på.

https://m.youtube.com/watch?v=kre-ahGJc_g

Medlem

Brukar alltid köra på Playstation (ägt första Xbox bara) så jag är en av de nya Xbox kunderna som blev lockad av Series S + Gamepass och är väldigt nöjd faktiskt!. Köpte från början Series S som komplement till PS5 men Gamepass visade sig vara allt jag behöver så Series S har snabbt blivit min primära konsol. Eftersom att de flesta Playstation exklusiva spelen fortfarande kommer till PS4 och Sony vill släppa fler exklusiva titlar till PC i framtiden också så finns det för mig ingen anledning att äga en PS5! Sålde min till brorsan för en billig peng kommer nog inte behöva den som det ser ut. Är nöjd med mitt val av S just nu, har även PS4 och PC, men kommer nog uppgradera till Series X senare 😁

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Brukar alltid köra på Playstation (ägt första Xbox bara) så jag är en av de nya Xbox kunderna som blev lockad av Series S + Gamepass och är väldigt nöjd faktiskt!. Köpte från början Series S som komplement till PS5 men Gamepass visade sig vara allt jag behöver så Series S har snabbt blivit min primära konsol istället haha! Och eftersom att de flesta Playstation exklusiva spelen fortfarande kommer till PS4 och i framtiden verkar det som att Sony vill släppa exklusiva titlar till PC också så finns det ju ingen anledning att äga en PS5! Jag sålde min till brorsan för en billig peng istället kommer nog inte behöva den som det ser ut. Är super nöjd med mitt val av S men kommer nog uppgradera till Series X senare 😁

Alla exklusiva spel kommer inte på PC. Spider-man och spider-man Miles morales lär aldrig komma på pc och det är två helt underbara spel som du missar då.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Alla exklusiva spel kommer inte på PC. Spider-man och spider-man Miles morales lär aldrig komma på pc och det är två helt underbara spel som du missar då.

Har Spider-man på PS4, håller med helt underbart spel ☺️ Visst kan hända att det finns något exklusivt spel som inte kommer till PC som jag missar, t.ex Miles Morales vill faktiskt spela det haha men får väl låna min gamla PS5 av brorsan då 😆 I värsta fall köper jag väl en igen om något år vem vet lixom har ju ägt alla Playstation så är ett gammalt fan hehe men just nu har jag i alla fall inget behov av att äga PS5.

Avstängd
Skrivet av Rhymst:

Har Spider-man på PS4, håller med helt underbart spel ☺️ Visst kan hända att det finns något exklusivt spel som inte kommer till PC som jag missar, t.ex Miles Morales vill faktiskt spela det haha men får väl låna min gamla PS5 av brorsan då 😆 I värsta fall köper jag väl en igen om något år vem vet lixom har ju ägt alla Playstation så är ett gammalt fan hehe men just nu har jag i alla fall inget behov av att äga PS5.

Ja bara lite surt att man måste köpa ultimate av Miles för att få 4K versionen av spider-man på ps5. Tycker dom kunde ha släppt en uppdatering gratis åt det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hur hög är avgiften sony och microsoft tar för att sälja spel jämfört med steam?

ligger väl mellan 20-30% då det i princip var en industristandard fram tills nyligen.
Tror de även tar en avgift på spel som säljs utanför deras egna butiker, t.ex. Mediamarkt.

Medlem

Jag köpte en Xbox Series X (för bethesda exklusiva spel) och jag är hel nöjd med den.

Medlem
Skrivet av Ender:

Jag kan lätt föreställa mig att X-box försäljningen fått ett uppsving på grund av konkurrentens obefintliga tillgång på konsoler.

Series X har ju varit minst lika svår att få tag i, och är det fortfarande. Alla uppköp av studios och Game Pass har nog varit en mycket större faktor.

Medlem
Skrivet av breahl:

Ja det vore nog en rimlig siffra för i tråden här på fz vill alla ha PS5. Det är sällan någon som skriver och vill ha ett Xbox.

troll?


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Jag hoppas att det går att få tag på en Series X i slutet av november. Det går inte att inte köpa en Xbox Series konsol för all exklusiva spel som inte kommer till PlayStation. Flodvågen har bara precis börjat. Och då kan ni också tänka er att Microsoft/Xbox har skeppat hälften av nya Series X chipen till server centerna runt världen för cloud gaming.

Det går bra nu för Xbox. Och inte allt från Xbox Games Studios har presenterats. Och detta är bara början.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Series X har ju varit minst lika svår att få tag i, och är det fortfarande. Alla uppköp av studios och Game Pass har nog varit en mycket större faktor.

Jasså? Ok, jag hade fått intrycket av att det var fritt fram för X- boxen. Antar att jag haft skygglapparna på kring nyheterna, antagligen för att jag själv siktade på PS5…hemmablind 😄

Medlem

Om man köper en series s funkar X-cloud på den? Den har ju ganska liten hårddisk.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DarkSvenn1002:

Om man köper en series s funkar X-cloud på den? Den har ju ganska liten hårddisk.

Inte ännu men det är sagt att det ska komma till konsol senare i år. Både för att spela helt via molnet om man vill det (framförallt gammelkonsoler som kommer att kunna streama Series X|S-spel!), men också så att man kan börja spela ett spel direkt medans man laddar hem det.

Har inte testat om det går via browser, men det kan ju vara värt ett försök?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Inte ännu men det är sagt att det ska komma till konsol senare i år. Både för att spela helt via molnet om man vill det (framförallt gammelkonsoler som kommer att kunna streama Series X|S-spel!), men också så att man kan börja spela ett spel direkt medans man laddar hem det.

Har inte testat om det går via browser, men det kan ju vara värt ett försök?

Okej, tack för svaret. Som jag har förstått det så kommer s/x få riktiga edge browsern, så jag kan komma åt både stadia och gfn plus alla microsoft ägda spel givetvis, det gör att den skulle vara den optimala mediaboxen för mig

Medlem
Skrivet av USF-BH:

Sant! Men de är rätt gött o sitta i soffan o lira, dock inte fps.

Man kan ju koppl ut datorn till tvn 😉

12
Skriv svar