Xbox Games with Gold - Augusti 2021

Ambassadör
Xbox
Xbox Games with Gold - Augusti 2021

Ny månad i antågande och således en bunt nya spel som som ingår med Xbox Live Gold och/eller Xbox Game Pass Ultimate-prenumerationen. Den här gången blir det till att banka vett i de sju dödssynderna i Darksiders III, plattformande i Yooka-Laylee, prequelmys med Lost Planet 3 och vilt fightande i Garou: Mark of the Wolves.

Alla OG Xbox/Xbox 360/Xbox One-spel som erbjuds som Games with Gold fungerar också på Xbox One och Series X|S via bakåtkompatibilitet, så 4 spel att plocka hem för alla på Xbox One/Series X|S alltså.

Xbox One:

Darksiders III (1-31 Aug)

Yooka-Laylee (16 aug-15 sept)

Xbox 360:

Lost Planet 3 (1-15 aug)

Garou: Mark of the Wolves (16-31 aug)

#xbox #games-with-gold #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Och innan någon säger att det här ändå var OK
så ska jag påminna om att Forza motorsport 7 avlistas den 15 september,
Augusti var alltså sista chansen att få det som GWG men Microsoft var för snåla för att ge bort sitt eget spel...

Medlem
Skrivet av pacc:

Och innan någon säger att det här ändå var OK
så ska jag påminna om att Forza motorsport 7 avlistas den 15 september,
Augusti var alltså sista chansen att få det som GWG men Microsoft var för snåla för att ge bort sitt eget spel...

Forza Motorsport 7 har väl dels aldrig varit games with gold, det finns på gamepass, vilket inte är det enda stället spelet försvinner ifrån, det försvinner helt och hållet från store. Kommer inte gå att köpa länge, kommer däremot fortsatt gå att ladda hem och spela för alla som redan äger det, Alla som spelat det via gamepass och köpt DLC men inte köpt själva grundspelet verkar dessutom få spelet i sig. Om jag förstår officiella texten korrekt.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/forza-motorsport-7-end...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Doed:

Forza Motorsport 7 har väl dels aldrig varit games with gold, det finns på gamepass, vilket inte är det enda stället spelet försvinner ifrån, det försvinner helt och hållet från store. Kommer inte gå att köpa länge, kommer däremot fortsatt gå att ladda hem och spela för alla som redan äger det, Alla som spelat det via gamepass och köpt DLC men inte köpt själva grundspelet verkar dessutom få spelet i sig. Om jag förstår officiella texten korrekt.
https://forzamotorsport.net/en-us/news/forza-motorsport-7-end...

Så är det. har du kört via Game Pass och köpt DLC till spelet så får du spelet. Låter som en mycket trevligare vinkel på den nyheten

Det här är ju något som händer med de allra flesta bilspel överallt som har licensierade bilar efter en period, i det här fallet 4 år.


signatur

Jump in.

Medlem

Riktigt bra månad, kanske startar en ny premuneration trots allt.

Skribent
Skrivet av Mortaigne:

Så är det. har du kört via Game Pass och köpt DLC till spelet så får du spelet. Låter som en mycket trevligare vinkel på den nyheten

Det här är ju något som händer med de allra flesta bilspel överallt som har licensierade bilar efter en period, i det här fallet 4 år.

Licenser är ju ett problem när det gäller spel och hur länge de får leva. Både musik och bilar håller ju inte hur länge som helst i spel och jag förstår att företagen heller lägger pengar på nya licenser till nya spel än att hålla i liv flera år gamla spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Johan Lorentzon:

Licenser är ju ett problem när det gäller spel och hur länge de får leva. Både musik och bilar håller ju inte hur länge som helst i spel och jag förstår att företagen heller lägger pengar på nya licenser till nya spel än att hålla i liv flera år gamla spel.

Ja verkligen. I normala fall så har det ju redan kommit en uppföljare, den här gången är det lite speciellt då nya Forza Motorsport inte är släppt ännu vilket skapar lite tomrum. Men det jobbas ju på ny motor, COVID och att det ska bli mer av en plattform tar sin lilla tid. Just att det sägs bli mer av en plattform kan ju faktiskt innebära att licenser förnyas på ett annat sätt framöver dessutom.


signatur

Jump in.

Medlem

Har lyckats ladda ner diablo 3 RoS och spelet fungerar med säsong 24. Stod att det ingick med guld när jag bara sökte upp spelet för att se om det var rea.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av cybo:

Har lyckats ladda ner diablo 3 RoS och spelet fungerar med säsong 24. Stod att det ingick med guld när jag bara sökte upp spelet för att se om det var rea.

Oh really? Måste provas! Bara spelat på PC tidigare. Tack!

1
Skriv svar