Playstation 5 är den snabbast säljande Sony-konsolen någonsin

Robot
Playstation 5 är den snabbast säljande Sony-konsolen någonsin

10 miljoner enheter har nu krängts.

#Playstation-5, #Sony, #nyhetstips


Medlem

Nämen se där. Jag har hört så många påståenden att det bara är lögner och att det inte finns många PS5or. Att det inte är någon idé att ens försöka få tag på en.

Trevligt att se faktiska siffror som bevisar att det definitivt sålts många väldigt många PS5or.
Fler PS5or än PS4or efter lika lång tid från lansering.
Imponerande och det speciellt under en pandemi.

Medlem

Nej det är inte någon större brist på komponenter. Däremot så har väl efterfrågan ökat rejält.

It's not a lake, it's an ocean

Imponerande. Pandemin tros ha bidragit till efterfrågan, och det är väl troligt att det spelat in en del. Både Sony och Microsoft har visat att det går att sälja en ny konsol utan en hel drös med exklusiva lanseringsspel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Imponerande siffror! Jag är då nöjd med min PS5 och spelar på den varje dag. En del folk har klagat har jag sett på att fläkten lever om mycket. Dom måste ha fått ett måndagsexemplar eller något för min är helt tyst.

Jag önskar att kontrollerna höll lite längre batteritid men annars är det bra!


signatur

PS5 och inget annat.

Fint att det går bra för dom, hoppas alla gamers e nöjda med den


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Exxo:

Nej det är inte någon större brist på komponenter. Däremot så har väl efterfrågan ökat rejält.

Precis! Kretsbristen beror inte på låg produktion utan det är extrem efterfrågan.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Ja, det finns ju pengar att tjäna om man kan köpa den till ett vettigt pris.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, det finns ju pengar att tjäna om man kan köpa den till ett vettigt pris.

Du menar att inte köpa av scalpers? Amazon hade ju ett stort lager inne ett bra tag.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Det är väl fler människor nu än det var för 5 år sedan?

Skrivet av breahl:

Du menar att inte köpa av scalpers? Amazon hade ju ett stort lager inne ett bra tag.

Jag menar att scalpers drar upp antalet och ökar köphetsen.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Jag menar att scalpers drar upp antalet och ökar köphetsen.

Jo men finns ju vanliga att köpa så man behöver ju inte köpa av dessa. Även fast många nog gör det.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av yonaz:

Precis! Kretsbristen beror inte på låg produktion utan det är extrem efterfrågan.

Finns det någon källa på detta? Det är ju en het potatis överallt denna diskussion.


signatur

Niet.

Medlem

Imponerande, men jag undrar hur många som köpts av scalpers som ännu inte är i drift. Har ju exempelvis den här annonsen på Ebay som har en bild som ser ut att vara tagen vid jul och fyra enheter kvar till salu, och det fanns en annan som legat uppe sen releasedagen och hade två enheter kvar. Så hur många av dessa 10 miljoner är fortfarande kvar i händerna på scalpers?

Medlem

Räknar de med alla som är bokade men inte levererade? Känns som att "sålda" är lite av en gråzon. Oavsett är det onekligen bra siffror.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 1TB • 1440p 165Hz
12700K • 3080 • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
3700X • 3070 • 32GB • 1TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Theade:

Finns det någon källa på detta? Det är ju en het potatis överallt denna diskussion.

LTT tar upp detta.

1
Skriv svar