MSI Katana GF66 – prisvärt spelande med ray tracing

Robot
MSI Katana GF66 – prisvärt spelande med ray tracing

Knivskarp laptop för spelentusiaster. Tillräckligt skarp för spelande med ray tracing?

#MSI, #RTX, #laptop


Medlem

Trevlig recension! Lättläst.

Avstängd

Trevlig recension och bra skrivet.

Men jag undrar, är det inte bättre att köpa en PS5 eller Xbox för ca 6000 och du kan spela på en stor tv? 13000 låter lite dyrt!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Har denna sen ett halvår tillbaka! Det största problemet är att det blir brutalt varmt vid spelande. Speciellt när jag testade Cyberpunk. Annars är det en väldigt trevlig pjäs som passar perfekt i en Kånken-väska.

Medlem
Skrivet av breahl:

Trevlig recension och bra skrivet.

Men jag undrar, är det inte bättre att köpa en PS5 eller Xbox för ca 6000 och du kan spela på en stor tv? 13000 låter lite dyrt!

Jo alltså har du tänkt använda laptopen som en stationär och är ute efter ett utbud som är tillgänglig för både pc och konsol så hade jag lätt tagit det du föreslår. Hellre sitta skönt i soffan med en stor tv än att kisa på den lilla skärmen.

Är du dock ute efter utbud som kanske enbart finns på windows samt förflyttar dig mycket, då kan laptopen vara rimlig


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Med det namnet så kan det inte vara annat än en bra produkt.

Testpilot
Skrivet av Weeks_death:

Trevlig recension! Lättläst.

Tack, snälla

Skrivet av breahl:

Trevlig recension och bra skrivet.

Men jag undrar, är det inte bättre att köpa en PS5 eller Xbox för ca 6000 och du kan spela på en stor tv? 13000 låter lite dyrt!

Tack för det!

Det kan man tycka såklart, men det är två olika typer av produkter helt enkelt. Tanken med en laptop är ju att kunna spela var du vill, inte bara framför en större skärm.

Skrivet av Thane:

Har denna sen ett halvår tillbaka! Det största problemet är att det blir brutalt varmt vid spelande. Speciellt när jag testade Cyberpunk. Annars är det en väldigt trevlig pjäs som passar perfekt i en Kånken-väska.

Okej

Ja, att den blir varm är helt klart fallet. Jag tyckte dock att deras lösning med att få ut värmen från tangentbordet var rätt bra men hur väl det fungerar beror ju även på hur stora händer man har. Jag testade just Cyberpunk med handkontroll faktiskt så på det viset undgår man ju värmen en del.

Skrivet av Katana:

Med det namnet så kan det inte vara annat än en bra produkt.

Helt klart!

Avstängd
Skrivet av breahl:

Trevlig recension och bra skrivet.

Men jag undrar, är det inte bättre att köpa en PS5 eller Xbox för ca 6000 och du kan spela på en stor tv? 13000 låter lite dyrt!

Vill man ha en bärbar PC då är det inte bättre nej.

Medlem

RTX OFF vid dagen av inköpet och RTX OFF enda fram tills datorn säljs/slängs.

NuZ
Testpilot

Snyggt @mutumba


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Testpilot
Skrivet av NuZ:

Tack för det!

1
Skriv svar