Prototyp att testa gällandes en app som ersätter fysiska kort bland de olika företagen

Inaktiv
Prototyp att testa gällandes en app som ersätter fysiska kort bland de olika företagen

Mitt namn är Krystian och jag har studerat ett tre-årigt program på Blekinge Tekniska Högskola inom IT och jag skulle vilja ifall ni ville vara så vänliga att testa på en prototyp (applikation) jag byggt som är menad att simulera typ ett huvudkort för de olika kort man har registrerat hos olika företag, myndigheter, mm.

I appen kan ni skapa konto och logga in sedan registrera ett eller flera kort (låtsaskort som motsvarar riktiga kort, se till att använda pseudosiffror) och därefter ta fram en QR-kod. Denna kod kan skannas i er mobil av en annan mobil då de brukar oftast ha inbyggd QR-läsare. Så meningen är att man letar upp sitt kort i appen, genererar en QR-kod och skannar i butiken så sköts resten per automatik. Uppe i högra hörnet kan ni dessutom välja språk.

Det skulle uppskattas ifall ni prövar på denna app och, eller enbart, svarar på enkäten som finns på hemsidan. Surfa helst genom mobilen, då hemsidan passar bättre för mindre skärm. OBS! sidan är snabbt byggd och era känsliga uppgifter ska ni inte lämna där, utan använd istället pseudouppgifter (låtsasuppgifter). Appen är till för er att testa på hur det skulle vara ifall ni istället hade denna app som ersätter flera av era fysiska kort där man tar fram en QR-kod och skannar i butiken (se bara till att inte göra det i en riktig butik nu 😁) för att erhålla poäng, erbjudanden, mm.

Fel kan komma att uppstå då detta är enbart en prototyp; därför behöver ni enbart koncentrera er på enkäten som finns som en länk i appen, och inte det estetiska eller säkerhetsmässiga, för dessa saker är inkluderade att tänka på ifall appen skulle bli aktuell.

Länken till appen är https://cc.kryman.me/. Den bör fungera i en vanlig webbläsare, annars prova i Google Chrome.

1
Skriv svar