HBO:s The Last of Us kan bli en långkörare med 8 säsonger

Robot
HBO:s The Last of Us kan bli en långkörare med 8 säsonger

I alla fall enligt kanadensisk politiker.

#hbo, #the-last-of-us


Medlem

Omg, och jag som redan tyckte att andra spelet var alldeles för långt...

Medlem

Det finns gränser. Jag hoppas de hittar den gränsen innan de passerar den. Att prata om "upp till 8 säsonger" innan man ens har sett första säsongen känns bara... dumt?
Har sett flera serier där de hade en säsong som kunde gett bra avslut till allt, men bestämde sig att köra vidare, och istället så blir allt sämre, och känns att man inte får ett bra slut längre som är tillfredställande.

Medlem

Hoppas den blir bra.

Medlem

Finns det någon serie som lyckats vara genomgående bra över åtta säsonger?

Ska man göra många säsonger är jag så klart för att man skrivit majoriteten av manus i förväg så att helheten inte blir negativt påverkad men något säger mig att man inte gör så i detta fall.

Hellre en kort och suverän upplevelse än lång och utdragen sådan.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Finns det någon serie som lyckats vara genomgående bra över åtta säsonger?

Ska man göra många säsonger är jag så klart för att man skrivit majoriteten av manus i förväg så att helheten inte blir negativt påverkad men något säger mig att man inte gör så i detta fall.

Hellre en kort och suverän upplevelse än lång och utdragen sådan.

Stargate SG-1 var bra i 8 säsonger. 8:e säsongen gav perfekta slutet enligt mig. Sen kommer Säsong 9, där de ersätter Richard Dean Andersson som main cast. Ben Browder är bra skådis, ingen tvekan där. Men det känns så konstigt att helt plötsligt ska en karaktär man följt i 8 säsonger (8 år dvs) bara bytas ut, och man ska helt plötsligt vänja sig med en ny huvudkaraktär...

Såklart, det fanns vissa avsnitt som var tråkiga osv, men överlag så gillade jag alla 8 säsonger. Säsong 9 och 10 var helt okej, men gav inte ett bra slut såsom Säsong 8 hade gjort med sista avsnittet.

Medlem

Lite väl entusiatiskt att säga det innan den första säsongen visats...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Finns det någon serie som lyckats vara genomgående bra över åtta säsonger?

Tänkte göra något dåligt skämt om hur jag älskade sista säsongen av GOT men insåg att de fortfarande svider för mycket att prata om 😞

Medlem
Skrivet av Pettor:

Tänkte göra något dåligt skämt om hur jag älskade sista säsongen av GOT men insåg att de fortfarande svider för mycket att prata om 😞

Det finns bara sju säsonger av GOT 😭
(Vi får intala oss det iallafall)

Medlem

Handlar väl främst om att de vill försäkra de kanadensiska politikerna att serien har potential att bli en långkörare (där de årligen kommer att spendera 200 miljoner) för att på så sätt få fördelar som underlättar inspelningen.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Finns det någon serie som lyckats vara genomgående bra över åtta säsonger?

Ska man göra många säsonger är jag så klart för att man skrivit majoriteten av manus i förväg så att helheten inte blir negativt påverkad men något säger mig att man inte gör så i detta fall.

Hellre en kort och suverän upplevelse än lång och utdragen sådan.

South Park.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Finns det någon serie som lyckats vara genomgående bra över åtta säsonger?

Ska man göra många säsonger är jag så klart för att man skrivit majoriteten av manus i förväg så att helheten inte blir negativt påverkad men något säger mig att man inte gör så i detta fall.

Hellre en kort och suverän upplevelse än lång och utdragen sådan.

Jag tycker nog att t.ex. M*A*S*H höll väldigt hög klass rakt igenom och där den snarare blev bättre under de senare säsongerna. Även ER (Cityakuten) var riktigt bra de först 7-8-9 säsongerna med sedan gick det raskt utför och de borde ha stannat vid 10 episoder.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

8 säsonger med bra handling och har ett mönster absolut.

Men blir allt utdraget så förstörs allt bara.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Tråkigt att det är HBO som gör serien, då tvingas man se den i HD utan Dolby Atmos/Vision med extremt låg bitrate.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Tråkigt att det är HBO som gör serien, då tvingas man se den i HD utan Dolby Atmos/Vision med extremt låg bitrate.

HBO Max ska väl komma till sommaren?

Avstängd
Skrivet av Pettor:

Tänkte göra något dåligt skämt om hur jag älskade sista säsongen av GOT men insåg att de fortfarande svider för mycket att prata om 😞

Too soon!

Medlem
Skrivet av Thane:

HBO Max ska väl komma till sommaren?

Hoppas det är denna sommaren för HBO nordic är ju kass på alla punkter förutom deras serier.

Medlem

Känns som serien kommer bli en kopia av walking dead och är otroligt trött på den typen. Men de får gärna överraska mig och göra något bra.

Inget jag direkt ser fram emot. Spelets story är fenomenal men de kommer säkert fösrtöra det med massa skit för att kunna förlänga det

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hoppas det är denna sommaren för HBO nordic är ju kass på alla punkter förutom deras serier.

Tror det blev framskjutet till nästa sommar. Du kan ju betala för HBO men hitta serierna någon annanstans i högre kvalitet

Medlem
Skrivet av Thane:

Tror det blev framskjutet till nästa sommar. Du kan ju betala för HBO men hitta serierna någon annanstans i högre kvalitet

Fast då betalar jag ju och bryter mot lagen. Kan ju hoppas de släpper på uhd blu ray om de inte släpper den förbättrade appen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Fast då betalar jag ju och bryter mot lagen. Kan ju hoppas de släpper på uhd blu ray om de inte släpper den förbättrade appen.

Men ditt kan samvete vara rent

Medlem

Jag vill inte veta att det blir 8a säsonger. Kan det inte få komma som en överraskning när det förnyas.

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

Det finns gränser. Jag hoppas de hittar den gränsen innan de passerar den. Att prata om "upp till 8 säsonger" innan man ens har sett första säsongen känns bara... dumt?
Har sett flera serier där de hade en säsong som kunde gett bra avslut till allt, men bestämde sig att köra vidare, och istället så blir allt sämre, och känns att man inte får ett bra slut längre som är tillfredställande.

Det beror lite på kan jag tycka. Om det har en road map planerad och story arc för 8 säsonger är jag med på bollen. Problemet blir ju när de förnyar serier under på gående säsonger och måste som fortsätta fast det kunde ha tagit slut. Ännu värre om de har planerat för fler och sen lägger de ned serien så man inte får något slut, alternativt att författarna försöker få ihop något halvdant på 3 avsnitt. Kan dock hålla med om att 8 säsonger låter mycket då de serier jag gillat bäst är de med färre säsonger och där de haft en tydlig början och slut.


signatur

"Writer and Fighter"

Avstängd

Ska bli intressant att se om det blir en dyr The walking dead-kopia eller om serien kan stå på egna ben och göra något nytt. Personligen känner jag att hela zombie-hypen dog för 2-3 år sedan.

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Ska bli intressant att se om det blir en dyr The walking dead-kopia eller om serien kan stå på egna ben och göra något nytt. Personligen känner jag att hela zombie-hypen dog för 2-3 år sedan.

Instämmer helt. Jag var enormt intresserad av zombies när det började komma mer underhållning baserat på det men det tog inte lång tid för det att förstöras.

Jag klarade inte av ett enda avsnitt till efter början på säsong 4 av The Walking Dead.
Ska jag vara helt ärlig borde jag slutat kolla redan efter första säsongen. Den var helt ok.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det beror lite på kan jag tycka. Om det har en road map planerad och story arc för 8 säsonger är jag med på bollen. Problemet blir ju när de förnyar serier under på gående säsonger och måste som fortsätta fast det kunde ha tagit slut. Ännu värre om de har planerat för fler och sen lägger de ned serien så man inte får något slut, alternativt att författarna försöker få ihop något halvdant på 3 avsnitt. Kan dock hålla med om att 8 säsonger låter mycket då de serier jag gillat bäst är de med färre säsonger och där de haft en tydlig början och slut.

Förvisso sant, men samtidigt så har ingen ett manus redo för 8 säsonger. De vet säkerligen hur de vill att serien ska sluta, men de skriver aldrig det slutet på sten då om serien blir populär och får förnyelse så måste man ändra slutet oftast, eller om serien inte blir populär och inte blir förnyad, så måste du kunna knyta lösa trådar snabbt och hitta ett passande slut (som för många serier inte lyckas med).

Så därför tycker jag att börja prata om potentiella 8 säsonger redan innan man vet hur första säsongen kommer gå är alldeles för tidigt. Men jag kanske har fel, Neil kanske sitter på en draft med hur main-narrative ska vara i 8 säsonger, och behöver bara komma på findetaljerna och fillersen som ska filmas/skrivas.

Medlem

Bara dom inte försöker köra ner sjw skit i halsen på mig, så ska jag fan ge detta en chans.


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det finns gränser. Jag hoppas de hittar den gränsen innan de passerar den. Att prata om "upp till 8 säsonger" innan man ens har sett första säsongen känns bara... dumt?
Har sett flera serier där de hade en säsong som kunde gett bra avslut till allt, men bestämde sig att köra vidare, och istället så blir allt sämre, och känns att man inte får ett bra slut längre som är tillfredställande.

Dock kan manus för alla säsonger vara färdigskrivet.

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Dock kan manus för alla säsonger vara färdigskrivet.

Manus skrivet för alla avsnitt 8 säsonger framåt? Det tvivlar jag extremt starkt på. Tror inte jag har hört någon TV-serie som har haft så många säsonger i förväg färdigskrivet. Känns som väldigt bortkastad tid och möda ifall serien inte får en fortsättning efter Säsong 1, ifall det skulle floppa

Medlem

Oj Pedro kommer få fullt upp med Last of Us och Mandalorian

12
Skriv svar