Speljuntan podcast

Medlem
Speljuntan podcast

Skrev detta inlägg i en tidigare tråd men tror inte den hör hemma där och jag hittar ingen tidigare kring denna podcast så jag skapar en.

Har precis lyssnat klart på speljuntans dokumentär om Blizzard, en otroligt bra sådan om än sorglig för ett gammalt spelhjärta.

Minns hur jag och min barndomsvän satt och tittade när hans pappa spelade Warcraft 1 på 90-talet och hur förtrollad man var.
När man några år senare fått ärva en gammal dator så man kunde spela Warcraft 2 på egen hand så fanns det ingen återvändo.

Såhär 30 år senare så har verkligen den moderna spelindustrin spridit sig som ogräs i en trädgård som en gång var fylld med rosor. Blizzard kommer aldrig att återvända till vad det en gång var, företaget är för stort och i en modern spelvärld där aktieägare och valar går före kvalité och spelarbas så är det dags att minnas det fina tiderna och se fram emot nya hjältar.

Jag vill inte starta någon diskussion kring för och nackdelar med Blizzard, älskar du nuvarande versioner av deras världar/spel så är det toppen!
Kände att jag behövde skriva av mig lite för spelen är en del av min barndom och ligger mig varmt om hjärtat.

Skulle rekommendera alla som är 30+ att lyssna, dels för nostalgin samt för fina minnen med gamla vänner och hjältar.

https://podcasts.apple.com/se/podcast/speljuntan/id1547106823...

Medlem

Speljuntan är alltså det gamla P3 spel-gänget för dom som missat det
Och ja, nuvarande blizzard är inte värda det fina arvet dom har!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Skribent

Jag gillar Speljuntan, känns som det gamla P3-gänget hittade tillbaka till rätt form.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här var ett riktigt bra avsnitt. Det blir absolut att börja stötta denna pod. Det är verkligen den här typen av speljournalistik som jag saknar.

Som musik och filmnörd så tycker jag ofta att det är intressant att höra om historian bakom olika band, album och filmer och tror nog att det finns mycket intreessant att berätta om från spelvärlden.

Tyvärr så blir journskistik som tar tid att göra allt ovanligare i spelvärlden då allt ska gå så fort.

Medlem

Måste lyssna. Gav upp och lyssna på p3 Spel och speljunta när inga mer dokumentärer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bästa spelpodden! <3

Själv är jag allergisk mot allt som har med apple att göra så.. här är en vettig länk:

https://speljuntan.libsyn.com/dokumentr-sagan-om-blizzard

Mvh Stolt Speljuntan Patreon

Medlem

Lyssnade på Blizzard-avsnittet idag och det var riktigt bra. Men tycker också allt de gjort (även under P3-eran) är bra, så håller med om att podden är väl värd att rekomenderas. Dagens P3-spel podd känns som att den är gjord av barn för barn...

Medlem

Bra pod! Gillar det gänget 😊

Medlem

Lyssnade också igenom Blizzard-avsnittet och det var riktigt riktigt bra!

Någon som har något tips om någon annan podd med liknande stil?
Noclip finns ju på tuben men det gör sig inte så bra när man sitter på cykeln och pendlar

1
Skriv svar