Fler rykten pekar på att Horizon Forbidden West är försenat till nästa år

Robot
Fler rykten pekar på att Horizon Forbidden West är försenat till nästa år

Vi tycks få vänta på Aloys återkomst.

#Horizon, #Playstation-5, #Sony


Medlem

Jättetråkigt, så klart, men föga förvånande. 2022 kommer bli ett hejdundrande år med massor av AAA-spel.

Avstängd

Inte jätteintresserad av detta spel, men synd föe de sim är, såklart.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Jättetråkigt, så klart, men föga förvånande. 2022 kommer bli ett hejdundrande år med massor av AAA-spel.

Skulle inte förvåna mig om vi får se fler förseningar av AAA-spel nästa år.
Skulle vara kul med lite nya spel däremot då det varit mycket remasters och remakes på senaste.

Medlem
Skrivet av Roqka:

Jättetråkigt, så klart, men föga förvånande. 2022 kommer bli ett hejdundrande år med massor av AAA-spel.

Hoppas inte det, ser nog hellre att GoW släpps 2023 då istället.
Dumt att släppa deras största open world spel under så kort tidspann, det kommer säkert bli uppehåll på flera år innan vi får Sony spel i samma skala.

Sen så har du problemet med vad Sony har för spel i höst, vilket spel har de tänkt att konkurrera emot Halo med?
Visst Halo har inte samma status som det hade förr, men hösten ser ändå lite fattig ut.

Aja, ingen nöd för egen del då jag har backlogg, men det ser ju inte bra ut.
Det är också tråkigt att vi inte har några fler PS5 exklusiva spel utannonserade, GoW släpps ju som sagt tidigast nästa höst och det är ändå ett PS4 spel minst 2 år in i generationen.

Jag tror mer på 2023 som stort spelår än 2022, då borde det komma spel för nya generationen och Microsoft borde börja kunna leverera spel från sina inköp.
Kanske att det börjar hända saker i slutet av nästa år, älskar man inte Ratchet and Clank så kan man säkert klara sig ganska bra till 2023.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Skulle inte förvåna mig om vi får se fler förseningar av AAA-spel nästa år.
Skulle vara kul med lite nya spel däremot då det varit mycket remasters och remakes på senaste.

Skrivet av Fearnox:

Hoppas inte det, ser nog hellre att GoW släpps 2023 då istället.
Dumt att släppa deras största open world spel under så kort tidspann, det kommer säkert bli uppehåll på flera år innan vi får Sony spel i samma skala.

Sen så har du problemet med vad Sony har för spel i höst, vilket spel har de tänkt att konkurrera emot Halo med?
Visst Halo har inte samma status som det hade förr, men hösten ser ändå lite fattig ut.

Aja, ingen nöd för egen del då jag har backlogg, men det ser ju inte bra ut.
Det är också tråkigt att vi inte har några fler PS5 exklusiva spel utannonserade, GoW släpps ju som sagt tidigast nästa höst och det är ändå ett PS4 spel minst 2 år in i generationen.

Jag tror mer på 2023 som stort spelår än 2022, då borde det komma spel för nya generationen och Microsoft borde börja kunna leverera spel från sina inköp.
Kanske att det börjar hända saker i slutet av nästa år, älskar man inte Ratchet and Clank så kan man säkert klara sig ganska bra till 2023.

Ni har säkert rätt. Tycker väl bara att det har varit oerhört skralt med next-gen spel. Var snabb och hade båda konsolerna kring release men nu i efterhand kunde det kvitta.

Returnal var inte riktigt mitt jam och Rift Apart i all ära men det rörde sig om ca 2 dagars speltid bara. Kan inte påstå att jag ser framemot Deathloop men håller tummarna att jag blir positivt överraskad vid release.

Skribent
Skrivet av jeppe109:

Skulle inte förvåna mig om vi får se fler förseningar av AAA-spel nästa år.
Skulle vara kul med lite nya spel däremot då det varit mycket remasters och remakes på senaste.

Jag tror hela spelkalendern blivit förskjuten. Nu när 2021 spelen blir flyttade till 2020 så blir säkert de som skulle släppas 2022 förflyttade framåt även de.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Vill inte vara den som är den, men tror nog inte heller 2022 kommer bli ett jättebra år. Bättre än 2021 förmodligen, men det är inte förrän 2023 som det kommer lossna rejält på alla fronter.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror hela spelkalendern blivit förskjuten. Nu när 2021 spelen blir flyttade till 2020 så blir säkert de som skulle släppas 2022 förflyttade framåt även de.

Jaså de flyttas bakåt i tiden alltså? Helt fantastiskt!😊

Skribent
Skrivet av lasselason:

Jaså de flyttas bakåt i tiden alltså? Helt fantastiskt!😊

Ja såklart! 2021, allt kan hända! XD


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Fasiken, jag som suttit och spelat igenom första för andra gången.. Otroligt bra spel


signatur

Trust is for fools...

Medlem

Det gör mig faktiskt inte jättemycket, trots att jag älskar det första spelet. Med ett släpp 2022 ökar ju chansen att hinna få tag på en PS5:a att spela på


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Elden ring släpps ju våren 2022!! Jobbigt med två bra spel samtidigt (i-landsproblem)

Skribent
Skrivet av Muy-thai:

Elden ring släpps ju våren 2022!! Jobbigt med två bra spel samtidigt (i-landsproblem)

Äsch Elden Ring blir försenad till 2023...du kan vara lugn


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Pandemin ställde till det helt klart men det är svårt o inte undra om det här med att de släpper det cross gen ställer till det också. Känns som ps5 versionen är mer eller mindre klar o det är ps4 versionen som drar ut på tiden.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Bättre att de tar sin tid och gör ett fungerande och bra spel än ett halvfärdigt sönder buggat skräpspel. Inga större problem för min del att vänta X antal månader längre.

Sitter ännu i arbetslöshetsträsket och har ej råd till detta spel denna höst, kanske hinner man landa ett jobb nu innan detta släpps. Om man har den turen det vill säga, känns som man är helt ovälkommen oavsett yrke.

Ser i alla fall fram emot detta spel.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Pandemin ställde till det helt klart men det är svårt o inte undra om det här med att de släpper det cross gen ställer till det också. Känns som ps5 versionen är mer eller mindre klar o det är ps4 versionen som drar ut på tiden.

Tror det skulle vara bättre att satsa på next gen (current gen) och inte gamla ps4 och Xbox.
Men det är så när inställningen att göra spel där "alla ska vara med" och sälja så mycket som möjligt ist för att utveckla nya spel "på riktigt".
Xbox xs och PS5 kommer vara "gamla" när dom får "egna spel"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av SunShine:

Pandemin ställde till det helt klart men det är svårt o inte undra om det här med att de släpper det cross gen ställer till det också. Känns som ps5 versionen är mer eller mindre klar o det är ps4 versionen som drar ut på tiden.

Det ena behöver ju inte utesluta det andra heller. Sen är det nog ett uppvaknade med vad som hände med Cyberpunk, om du ska släppa spel över generationsgränserna måste du vara on point.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja såklart! 2021, allt kan hända! XD

Absolut!😊

Medlem

Horizon, god of war, hogwarts legacy, elden ring, fyfan vilket spelår vi har framför oss!

Medlem
Skrivet av Dengode:

Horizon, god of war, hogwarts legacy, elden ring, fyfan vilket spelår vi har framför oss!

Spontant känns God of War som en lågoddsare när det kommer till försening.
Vi har knappt hört något om det och Sony har visat noll intresse att ge oss någon ny information sedan avtäckandet av en logo.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Spontant känns God of War som en lågoddsare när det kommer till försening.
Vi har knappt hört något om det och Sony har visat noll intresse att ge oss någon ny information sedan avtäckandet av en logo.

I teasern skrev de 2021 vilket ingen frisk människa trodde på men för ett par månader sedan så bekräftade studion som förväntat att det blivit försenat till 2022. Finns ju givetvis risk att det blir ytterligare försenat men fram till dess så får man ju ändå ha hoppet uppe!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror det skulle vara bättre att satsa på next gen (current gen) och inte gamla ps4 och Xbox.
Men det är så när inställningen att göra spel där "alla ska vara med" och sälja så mycket som möjligt ist för att utveckla nya spel "på riktigt".
Xbox xs och PS5 kommer vara "gamla" när dom får "egna spel"

Lagom till Pro och Series XX släpps

Jag har i alla fall hopp om PSVR2 nästa år, de har ju redan visat kontrollerna i alla fall☺
Borde ju vara dax för en ny Index snart med, Valve kör väl 3-års steg.
Sammarbetade med Vive 2016 och sen Index 2019, 2022 blir förhoppningsvis nästa steg alltså.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lagom till Pro och Series XX släpps

Jag har i alla fall hopp om PSVR2 nästa år, de har ju redan visat kontrollerna i alla fall☺
Borde ju vara dax för en ny Index snart med, Valve kör väl 3-års steg.
Sammarbetade med Vive 2016 och sen Index 2019, 2022 blir förhoppningsvis nästa steg alltså.

Ja det ska bli spännande med PSVR2. Där tror jag även att det är mindre risk att dem hamnar i crossgen-träsket.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Lagom till Pro och Series XX släpps

Jag har i alla fall hopp om PSVR2 nästa år, de har ju redan visat kontrollerna i alla fall☺
Borde ju vara dax för en ny Index snart med, Valve kör väl 3-års steg.
Sammarbetade med Vive 2016 och sen Index 2019, 2022 blir förhoppningsvis nästa steg alltså.

Ser också fram emot PSVR 2.
Jag hoppas bara Sony fixarnån form av trådlös streaming från PS5 så man slipper kabel, då blir det insta-buy

Innan Steam Deck avslöjades så ryktades det även om ett ev trådlöst + stand alone headset från Valve (alt en addon för index).
Det finns en liten chans att dom även jobbar på nå sånt, med samma teknik/os som Steam Deck.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Tycker det har pratas om att nästa år lär bli ett fantastiskt spelår i flera, flera år nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror det skulle vara bättre att satsa på next gen (current gen) och inte gamla ps4 och Xbox.
Men det är så när inställningen att göra spel där "alla ska vara med" och sälja så mycket som möjligt ist för att utveckla nya spel "på riktigt".
Xbox xs och PS5 kommer vara "gamla" när dom får "egna spel"

Det är alltid mycket spel över generationerna den första tiden. Att det är extra mycket nu beror antagligen på att det är så enkelt att få det att fungera på båda versioner. Sen är det ju självklart också att de vill tjäna in pengarna och det blir enklare om man inte skiter i att sälja till de miljoner konsoler från generationen före.
Sen med tanke på hur långa konsolgenerationerna är så lär de inte ha bråttom att släppa det häftigaste i början utan de vill väl spara det till första rushen av köpare som köper för att ha det senaste lugnat ner sig.

Xbox 360 2005-2013, ps3 2006-2013 Xbox one samt ps4 2013-2020

Är ju inte ofta en konsol släpps det som sedan anses vara generationens höjdpunkt.

Medlem

Jag var bitter redan i januari och skrev redan då att spelet absolut kommer bli försenat till i början av 2022 som tidigast release. Nästan allt i branschen blir försenat trist nog..


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

eld
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Tycker det har pratas om att nästa år lär bli ett fantastiskt spelår i flera, flera år nu.

Håller lite ihop med "corona försvinner i sommar!"

Det här hjälper nog inte då jag bara pratar med svenskar: Men om ni älskar spel så vaccinera er!, ju snabbare vi kan gå tillbaka till det normala, ju snabbare kan vi gå tillbaka till normal spelutveckling igen.

Medlem
Skrivet av eld:

Håller lite ihop med "corona försvinner i sommar!"

Det här hjälper nog inte då jag bara pratar med svenskar: Men om ni älskar spel så vaccinera er!, ju snabbare vi kan gå tillbaka till det normala, ju snabbare kan vi gå tillbaka till normal spelutveckling igen.

Fast med flera, flera år menar jag vad folk skrivit senaste 5-10åren nu. Att det fantastiska spelåret som skulle bli hela tiden sköts till nästa år, och sedan nästa år osv.

12
Skriv svar