Medlem
FH4

Någon här som spelar Forza Horizon 4 ? Söker tips o guidning ang. detta spel.

Medlem

Jag spelar det inte längre men har spelat det ganska mycket förut.
Vad är det du vill ha tips om, mer specifikt?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Jag spelar det inte längre men har spelat det ganska mycket förut.
Vad är det du vill ha tips om, mer specifikt?

Klarar inte av att göra inställningar så att jag kan titta vänster , höger och bakåt. Detta när jag spelar med ratt ; Thrustmater TMX Force Feedback Racing wheel. Undrar även hur länge jag måste spela för att få tips om "ladugårdsfynd" ? Det finns mer men jag återkommer när jag kollat vad jag behöver veta.

Medlem

Du har ju redan gjort en tråd om kontrollerna.

Angående barn finds så måste du bara spela genom själva huvuduppdragen och efter ett tag kommer någon ringa dig om nåt schysst åk de hittat i en lada. Du får en stor cirkel på din karta som du får åka runt i och leta efter ladan. Eftersom det är fritt att köra vilka uppdrag och race du vill finns det ingen specifik ordning du ska göra det i, utan kör på bara så kommer du bli kontaktad.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Vilka är huvuduppdragen ? Vad kallas de på engelska ? Jag har spelat de andra Horizonspelen så hur själva letandet går till vet jag. Har en annan fråga : Försökte gå skaffa en bil från Horizon festival backstage men fick följande meddelande : Man kan skaffa poäng ( eller något) från Playlist men bara om man är en " roster driver" ,, hur blir jag det ?

Medlem

Skynda långsamt,
Har du inte tröttnat på standardinnehållet race/prstunts/upptäckande så finns det mer sedan
Seasonal playlist ger varje vecka lite bilar och forzathon points som belöning för vissa race
Backstage var nog ett sätt för folk att välja egna bilar då många redan hade alla belöningar.
Ett av racen är online så det låses nog inte upp förrän du nått en viss nivå , rooster?
Det kommer också en online liga som kräver 10 race en vecka för att ge en ingångslevel, sedan räcker ett race per vecka för belöningar.

Mitt tips är att ta det lungt och inte göra allt om du inte ser en superbil för 80% completion,
Läs på om onlineracet 'the trial' och skaffa en bra tuning, det brukar ge bra träning och i slutändan ett gäng tunade bilar du gillar

Medlem
Skrivet av pacc:

Mitt tips är att ta det lungt och inte göra allt om du inte ser en superbil för 80% completion,

Kunde inte skrivit det bättre själv.
Skynda långsamt och gör lite vad man känner för, bästa tipset när det kommer till detta spel.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

Nu har jag en ny fråga : hur fotograferar man? Ska man leta fram någon sorts " Photo mode" ? Tror det var så i andra Horizon-spel ?

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Biker:

Nu har jag en ny fråga : hur fotograferar man? Ska man leta fram någon sorts " Photo mode" ? Tror det var så i andra Horizon-spel ?

Upp på d-pad.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Upp på d-pad.

Japp så var det , Tack för tipset ! Går dock inte med mitt racing wheel så jag måste byta till handkontrollen för att fota.
Nu är det bara en sak,,,, var tusan hittar jag mina bilder,,?

Medlem
Skrivet av Biker:

Japp så var det , Tack för tipset ! Går dock inte med mitt racing wheel så jag måste byta till handkontrollen för att fota.
Nu är det bara en sak,,,, var tusan hittar jag mina bilder,,?

enligt https://support.forzamotorsport.net/hc/en-us/articles/3600053...

  • Method 1: Using a computer browser, find your saved photos in the GALLERY dropdown under the COMMUNITY menu on www.forzamotorsport.net and save them to your computer; this is also available in the Forza Hub app on Windows 10 PC.

  • Method 2: Take an Xbox One Screenshot (below) while in Photo Mode with UI hidden or while viewing a photo in the in-game Forza Gallery menu (not available while streaming).

  • Method 3: Stream your game to Windows 10 using the Xbox app and take a screenshot from your device.

En av mina bilder:


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

1
Skriv svar