Rysk pistolskytt vinner olympiskt guld med en witcher-medaljong runt halsen

Robot
Rysk pistolskytt vinner olympiskt guld med en witcher-medaljong runt halsen
Medlem

Bannade från OS 2020, vinner medaljer som fan själv i OS 2020.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Hennes ställning är fan kung

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hennes ställning är fan kung

https://i.imgur.com/VzFaJOQ.jpg

Agent 47 är nöjd över sin adept

Medlem

” She's my queen and wait for worship to begin.
She's my Marilyn and I'm her Joe Dimaggio.”
-Diesel Boy

Medlem

haha grymt!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Snygg lapp för ögat också 😁

Inaktiv
Skrivet av johanAndersson:

Hennes ställning är fan kung

https://i.imgur.com/VzFaJOQ.jpg

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Gnällkuk
Skrivet av Hipshot:

Bannade från OS 2020, vinner medaljer som fan själv i OS 2020.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Japp, det spelar ingen roll om man är bäst i världen. På internet så finns det alltid någon som vet och kan bättre!!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Ha ha!
Men det är tyvärr inget nytt i sportvärlden. Det finns framförallt många män som sitter i soffan eller på läktaren och förbannar sig över fotbollsspelare tex.
Men kul att dom får sig en knäpp på näsan.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Professionella har inte alltid 100% rätt i allting dom gör när de utför sin sport. Folk som har intresset kommer alltid diskutera deras handlingar

Medlem
Skrivet av abso:

Professionella har inte alltid 100% rätt i allting dom gör när de utför sin sport. Folk som har intresset kommer alltid diskutera deras handlingar

Fast i detta fall rör det förståsigpåare på reddit/fb som ifrågasätter varför hon står så "slappt" och att man ska "hålla vapen med två händer". Det är alltså snubbar som dels inte förstår reglementet för grenen och inte heller kan det minsta om skjutteknik inom olympiskt skytte.

Skribent
Skrivet av anon_326114:

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Det finns så många "skrivbordskrigare" (som vi kallar det i kampsportsvärlden) som sitter och har åsikter om tekniker, i synnerhet om det är en tjej som utför dem. Är så många gånger tjejerna får kommentarer "That wouldnt work against me" och jag lovar de aldrig ens satt sin fot på en kampsportsmatta. Hade så gärna velat att de kommit ned på klubben så får Moa mörda dem.


signatur

"Writer and Fighter"

Skrivet av anon_326114:

Och på reddit har självfallet självutnämnda förståsigpåare mer eller mindre idiotförklarat hennes ställning.

Guld och silvermedaljör i OS men hon gör fel..(?!)

Vänta bara tills dom ser hur olympiska gevärsskyttar står.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns så många "skrivbordskrigare" (som vi kallar det i kampsportsvärlden) som sitter och har åsikter om tekniker, i synnerhet om det är en tjej som utför dem. Är så många gånger tjejerna får kommentarer "That wouldnt work against me" och jag lovar de aldrig ens satt sin fot på en kampsportsmatta. Hade så gärna velat att de kommit ned på klubben så får Moa mörda dem.

Det där känner jag igen. Har hört massa skitsnack i samband med matcher, men saken är att vi hade tjejer som lätt kunde knocka vem som helst av oss grabbar. Vad är det du utövar? Själv sysslade jag med Taekwondo och MMA en gång i tiden.

**** Det står ju på din sida att du utövar BJJ...


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns så många "skrivbordskrigare" (som vi kallar det i kampsportsvärlden) som sitter och har åsikter om tekniker, i synnerhet om det är en tjej som utför dem. Är så många gånger tjejerna får kommentarer "That wouldnt work against me" och jag lovar de aldrig ens satt sin fot på en kampsportsmatta. Hade så gärna velat att de kommit ned på klubben så får Moa mörda dem.

Det är tryggt o sitta bakom tangentbordet eller i soffan framför TVn och häva ur sig saker då man inte behöver stå till svars för dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

Hennes ställning är fan kung

https://i.imgur.com/VzFaJOQ.jpg

Man står så i precisionsskytte. Du vill inte att vänsterhanden ska hänga och dingla utan så mycket av din kropp ska vara så still som möjligt.

Medlem
Skrivet av abso:

Professionella har inte alltid 100% rätt i allting dom gör när de utför sin sport. Folk som har intresset kommer alltid diskutera deras handlingar

Nej, hon är ju bara bäst i världen på det hon gör, det är klart tangentbordskrigare har mer rätt. /s

Tekniker är intressant, men tillämpningen är minst lika viktig, och den är tämligen individuell. (Alt. i mindre grupp i lagsporter.) Du tror inte ex. Fosbury förlöjligades innan folk fattade att det kanske faktiskt var de som inte hade förstått?
If it's stupid but it works, it aint stupid, för att förenkla det hela lite.

Har skjutit en del (från luft och .22LR till .357 på pistolsidan, och lite 8mm, .30-06, 5.56 och 7.62 på gevärssidan, med lite priser i luft och .22LR), och jag gör inget annat än lyfter på hatten för den här damen. Hade jag haft samma skjutställning instinktivt? Nej. (Jag personligen tränade med en mer rät vinkel på kroppen när jag sköt, alltså att axlarna skulle vara i princip i rät linje bakåt från pistolen.) Hade jag presterat på hennes nivå? Också nej. Har prövat en rad olika stilar och ställningar, flera med sina för- och nackdelar, men det är bara det individuella resultatet som räknas. (Inom reglernas ramar när det gäller sport.)

I övrigt är det ju bara, att som @Saxit nämner, kolla på ställningar på pistolskyttetävlingar - den lediga handen (vilken det nu är, beroende på om du är höger- eller vänsterskytt) är ofta på höften, i fickan eller på ryggen. Sen skulle jag säga att Batsarasjkina ser väldigt avslappnad ut, och det är vad som ser imponerande ut för mig.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Athaleos:

Fast i detta fall rör det förståsigpåare på reddit/fb som ifrågasätter varför hon står så "slappt" och att man ska "hålla vapen med två händer". Det är alltså snubbar som dels inte förstår reglementet för grenen och inte heller kan det minsta om skjutteknik inom olympiskt skytte.

Tvivlar inte en sekund på att hennes ställning är helt legitim och de andra har fel, pratar mest generellt om att hänvisa till medaljer i en sportslig diskussion.

Medlem
Medlem

Så jäkla absurt. Varför bara inte tillåta Ryssland? Om man ändå: 1. Ska tillåta i princip alla från Ryssland. 2. Det enda skillnaden är flaggan, namnet och låten.
Antingen är alla förbjudna eller så kör man på som vanligt och förbjuder endast dom som blivit påkomna med doping.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nej, hon är ju bara bäst i världen på det hon gör, det är klart tangentbordskrigare har mer rätt. /s

Tekniker är intressant, men tillämpningen är minst lika viktig, och den är tämligen individuell. (Alt. i mindre grupp i lagsporter.) Du tror inte ex. Fosbury förlöjligades innan folk fattade att det kanske faktiskt var de som inte hade förstått?
If it's stupid but it works, it aint stupid, för att förenkla det hela lite.

Har skjutit en del (från luft och .22LR till .357 på pistolsidan, och lite 8mm, .30-06, 5.56 och 7.62 på gevärssidan, med lite priser i luft och .22LR), och jag gör inget annat än lyfter på hatten för den här damen. Hade jag haft samma skjutställning instinktivt? Nej. (Jag personligen tränade med en mer rät vinkel på kroppen när jag sköt, alltså att axlarna skulle vara i princip i rät linje bakåt från pistolen.) Hade jag presterat på hennes nivå? Också nej. Har prövat en rad olika stilar och ställningar, flera med sina för- och nackdelar, men det är bara det individuella resultatet som räknas. (Inom reglernas ramar när det gäller sport.)

I övrigt är det ju bara, att som @Saxit nämner, kolla på ställningar på pistolskyttetävlingar - den lediga handen (vilken det nu är, beroende på om du är höger- eller vänsterskytt) är ofta på höften, i fickan eller på ryggen. Sen skulle jag säga att Batsarasjkina ser väldigt avslappnad ut, och det är vad som ser imponerande ut för mig.

Och du verkar vara bäst i världen på göra halmgubbar!

Avstängd
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det finns så många "skrivbordskrigare" (som vi kallar det i kampsportsvärlden) som sitter och har åsikter om tekniker, i synnerhet om det är en tjej som utför dem. Är så många gånger tjejerna får kommentarer "That wouldnt work against me" och jag lovar de aldrig ens satt sin fot på en kampsportsmatta. Hade så gärna velat att de kommit ned på klubben så får Moa mörda dem.

Skrivbordskrigare och keybord warrior är ju iofs ganska utbredda begrepp även utanför ”kampsportsvärlden”..

Ball tjej hursomhelst! Undrar vilken sida hon står på ang. hur bra/dålig serien är 😅

Medlem
Skrivet av abso:

Och du verkar vara bäst i världen på göra halmgubbar!

På tal om halmgubbar: "Professionella har inte alltid 100% rätt i allting dom gör när de utför sin sport." - hur är det relevant för henne, tävlingen, Witcher-anknytningen, prestationen eller hennes skytteställning? (Som är vad artikeln och kommentarerna dittills handlat om.)
Det verkar uppenbarligen som vi tävlar mot varandra i det där med halmgubbar, med andra ord! Jag vet att jag var något syrlig i mitt svar, men samtidigt blir det ganska tröttsamt att läsa kritik, oavsett hur backhanded den är, mot de som bokstavligen är bäst i världen på det de gör. Ber dock om ursäkt för att tonen var lite trist.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Skrivet av Saxit:

Man står så i precisionsskytte. Du vill inte att vänsterhanden ska hänga och dingla utan så mycket av din kropp ska vara så still som möjligt.

Jag litar helt på att hon vet vad hon gör, men det ser ut som om hon bara ska skjuta några skott lite snabbt mellan ölen en go fredagskväll i baren.

Medlem

Kan hålla med om att man borde ge rött kort åt de individuella doparna, och inte hela landet som sådant.

Kul att spelrelaterade saker kommer upp i OS! Speciellt efter Japans intro med spelmusik!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

På tal om halmgubbar: "Professionella har inte alltid 100% rätt i allting dom gör när de utför sin sport." - hur är det relevant för henne, tävlingen, Witcher-anknytningen, prestationen eller hennes skytteställning? (Som är vad artikeln och kommentarerna dittills handlat om.)
Det verkar uppenbarligen som vi tävlar mot varandra i det där med halmgubbar, med andra ord! Jag vet att jag var något syrlig i mitt svar, men samtidigt blir det ganska tröttsamt att läsa kritik, oavsett hur backhanded den är, mot de som bokstavligen är bäst i världen på det de gör. Ber dock om ursäkt för att tonen var lite trist.

Se mitt svar ovan som du verkar ha missat så kanske det klarnar.

Avstängd
Medlem

Grattis till henne, att kritisera putin är väl legitimt , men tröttsamt när det övergår till att ogilla ryssar överlag.

12
Skriv svar