Har beställt ny laddare och nytt batteri till Wii U Gamepad.

Medlem
Har beställt ny laddare och nytt batteri till Wii U Gamepad.

För några år sedan började plasten kring laddaren till min Wii U Gamepad att spricka upp, så jag tejpade ihop den med eltejp. Men sen har batteriet till Gamepaden även blivit så dåligt så att man måste ha den i laddaren hela tiden eftersom den annars är död eller nästan död nästa gång man spelar på den om den inte sitter på laddning.

Nu senast när vi skulle spela lite Wii spel så märkte jag att laddaren hade blivit glapp med eftersom ljusstyrkan på gamepaden blinkade tills jag hade dragit i och ur laddaren några gånger. Så jag insåg att nu är det nog dags att köpa en ny laddare.
Så igår beställde jag både en laddare och ett nytt batteri till Gamepaden. Det ska tydligen vara ett dubbelt så bra batteri än det som sitter i från början så jag kommer få 6 timmars batteritid istället för 3 timmar (som inte ens är 3 timmar idag för mig)

Men det blir ju kul, då kan jag våga spela lite fler spel via Gamepaden igen utan att behöva vara orolig att den ska dö så fort.


signatur

ゼルダの城

Skribent

Gamepaden till Wii U:n må vara ful, men det är riktigt skön att sitta och spela med. Ergonomin är riktigt nice!

Det är väl lite skruvande för att kunna byta batteri va?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gamepaden till Wii U:n må vara ful, men det är riktigt skön att sitta och spela med. Ergonomin är riktigt nice!

Det är väl lite skruvande för att kunna byta batteri va?

Nej då, det är bara en stor batteri lucka på baksidan av gamepaden och när man skruvat upp den så sitter det ett stort batteri där med ett stort uttag som gör det väldigt enkelt att byta ut batteriet.
Det är inte som med exempelvis Joy-Con där man måste skruva upp hela kontrollen typ och sen behöva en pincett för att kunna koppla i och ur batteriet.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Hur länge höll den?


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av smuts:

Hur länge höll den?

Det var i slutet av november 2012 som jag fick den. Så nästan nio år innan det blev glapp i sladden.
Batteriet kommer jag inte ihåg när det började bli sämre men det känns som en evighet sedan.


signatur

ゼルダの城

Medlem

Fick det nya batteriet och laddaren idag men den nya laddaren fungerade inte. Så jag laddar med den gamla nu och får skicka in den nya igen och hoppas på att jag får en bättre laddare sen.


signatur

ゼルダの城

Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Så igår beställde jag både en laddare och ett nytt batteri till Gamepaden. Det ska tydligen vara ett dubbelt så bra batteri än det som sitter i från början så jag kommer få 6 timmars batteritid istället för 3 timmar (som inte ens är 3 timmar idag för mig)

Nintendos val att inte utnyttja utrymmet Gamepaden var alltid så dumt...

För alla som aldrig såg eller har sett batterifacket på en Wii U Gamepad...
Det lilla batteriet var det som medföljde, det större batteriet är upgraderingen som släpptes senare...


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem
Skrivet av Mithos-SWE:

Nintendos val att inte utnyttja utrymmet Gamepaden var alltid så dumt...

För alla som aldrig såg eller har sett batterifacket på en Wii U Gamepad...
Det lilla batteriet var det som medföljde, det större batteriet är upgraderingen som släpptes senare...
https://i.imgur.com/suNLNlp.jpg

Jo, jag tänkte också på det förut när jag bytte batteri att det var lite skillnad i storleken på batterien.

Du tror inte att det kan bero på att om inte Wii U hade blivit en flopp så skulle det ha kunnat komma en ny Gamepad tillslut som hade haft ett större och bättre batteri från början?


signatur

ゼルダの城

Medlem

Jag kanske skulle ha läst recensionerna för laddaren på CDON innan jag köpte den.

”Gick sönder efter några dagar, KÖP INTE”

”Fungerar, men hade varit bra om det framgick att det var en kinakopia och inte en orginalladdare.”

”Köpte den här laddaren i tron om att det skulle vara en bra affär. Så fel man kan ha. Den fungerade i två dagar sedan så började den lukta bränt och slutade fungera. Finns en liknande modell som konsumentverket varnat för men jag misstänker starkt att denna är precis samma fast i en justerad variant. Köp inte denna, varning för livsfara!!!”


signatur

ゼルダの城

ZF
Medlem
Skrivet av ZeldasCastle:

Du tror inte att det kan bero på att om inte Wii U hade blivit en flopp så skulle det ha kunnat komma en ny Gamepad tillslut som hade haft ett större och bättre batteri från början?

Nä, större batterier är dyrt helt enkelt. Och Nintendo är Nintendo.

Sen kanske flipp-potentialen ökat lite om kontrollen hade haft det större batteriet, och någon form av räckvidd, redan från början. Men antagligen inte. Switch batterier har inte ändrat kapacitet trots framgångarna.

1
Skriv svar