Xbox Game Pass - Augusti 2021 - Part 1

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

att det inte finns några spel som är tillräckligt bra för den kostnaden. Inte för mig iallafall.

Vad spelar du annars för typ av spel? Vilka hade gjort det värt kostnaden för dig?

Själv sparar jag in pengarna på två fullprisspel och spelar klart fler än så. För att inte nämna alla jag testar som jag annars aldrig kört. Plus förmåner och rabatter och att guld ingår.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Vad spelar du annars för typ av spel? Vilka hade gjort det värt kostnaden för dig?

Själv sparar jag in pengarna på två fullprisspel och spelar klart fler än så. För att inte nämna alla jag testar som jag annars aldrig kört. Plus förmåner och rabatter och att guld ingår.

Ser man inte värdet spelar man inte spel känner jag.

1200 kr om året för hundratals titlar, ja tack. Det räcker inte ens till två AAA spel numera.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Ser man inte värdet spelar man inte spel känner jag.

1200 kr om året för hundratals titlar, ja tack. Det räcker inte ens till två AAA spel numera.

Näe känner samma. Då har man extremt smal spelsmak. Och det är väl som med Spotify eller netflix att lyssnar man bara på en artist eller enbart ser Scorcese så är det inte värt pengarna.

Moderator | Testpilot

Ser inte något alls om att Dodgeball Academia ska släppas på PC Game Pass? Hittar det inte i appen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ser inte något alls om att Dodgeball Academia ska släppas på PC Game Pass? Hittar det inte i appen.

Dagen är inte över än Men jag kan installera det i alla fall.


signatur

Jump in.

Avstängd

Hmpf.. Näe, inte min typ av spel den här månaden


signatur

Tommy Tommy, pulver på min stjärt.
Tommy Tommy, vita moln av fjärt.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Dagen är inte över än Men jag kan installera det i alla fall.

Det jag menar. Om du kan göra det känns det konstigt att det inte ens finns i appen på PC. Ser fler ställen som också listar PC, men icke sa nicke.

Ska sägas att jag bara kör vanliga Game pass, inget Ultimate, men det bör ju inte spela någon roll om jag fattat allt rätt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det jag menar. Om du kan göra det känns det konstigt att det inte ens finns i appen på PC. Ser fler ställen som också listar PC, men icke sa nicke.

Ska sägas att jag bara kör vanliga Game pass, inget Ultimate, men det bör ju inte spela någon roll om jag fattat allt rätt.

Men alltså jag installerade det på PC. Det är på appen...


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Men alltså jag installerade det på PC. Det är på appen...

Bra app. Uppdaterar inte medan jag är inne i appen, utan den måste startas om helt och hållet. Olikt Steam och typ vilken annan sådan där platform som helst.

Suck...

Men kul samtidigt, hehe.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Bra app. Uppdaterar inte medan jag är inne i appen, utan den måste startas om helt och hållet. Olikt Steam och typ vilken annan sådan där platform som helst.

Suck...

Men kul samtidigt, hehe.

Jag har inte startat om någon app Funkar fint.


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Jag har inte startat om någon app Funkar fint.

Skit app är vad det är


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av uberpwnage2.0:

Skit app är vad det är

Haha, har du testat att starta om modermodemet?


signatur

Jump in.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mortaigne:

Haha, har du testat att starta om modermodemet?

JA! Eller... Appen i alla fall...

Vi håller där.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Ambassadör
Xbox

Shadowdrop! I dagens ID@Xbox-stream så visades Library of Ruina upp och släpps rakt in på Xbox Game Pass -idag! Tillgängligt på konsol, PC och via molnet.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Shadowdrop! I dagens ID@Xbox-stream så visades Library of Ruina upp och släpps rakt in på Xbox Game Pass -idag! Tillgängligt på konsol, PC och via molnet.

https://youtu.be/XPLRzHzp3qo

Fint! Även på EA Play så släpptes lite olika vad jag såg. F1 2020 t.ex.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Shadowdrop! I dagens ID@Xbox-stream så visades Library of Ruina upp och släpps rakt in på Xbox Game Pass -idag! Tillgängligt på konsol, PC och via molnet.

https://youtu.be/XPLRzHzp3qo

Den stora frågan! Kan ett spel om böcker på ett bibliotek var roligt? Tråkigare framställning har man juh aldrig hört talas om...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Fint! Även på EA Play så släpptes lite olika vad jag såg. F1 2020 t.ex.

Ja, men det visste vi om. Står i trådstarten Codemastersköpet innebär en hel del trevlig racing på EA Play.


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av maq777:

Den stora frågan! Kan ett spel om böcker på ett bibliotek var roligt? Tråkigare framställning har man juh aldrig hört talas om...

Koreanskt biblioteksspel... tja det är i alla fall originellt


signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
Ännu ett shadowdrop!

Boyfriend Dungeon fick surprise-release idag och dök dessutom upp på Xbox Game Pass! Tillgängligt för konsol och PC nu.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Ni får alla ursäkta, men jag kan verkligen inte se storheten i Game Pass. Har haft tjänsten i över ett år och verkligen försökt tycka om den, men kommer fram till samma slutsats; att det inte finns några spel som är tillräckligt bra för den kostnaden. Inte för mig iallafall.

Får man fråga vad du gillar för spel rent allmänt? Nu pyntar jag förvisso för ultimate så jag har ju både xbox, PC och moln och EA spel. Känns oerhört brett. Så blir nyfiken på vad du egentligen vill ha? Playstation-spel? 😅

Medlem

Oh Lumines ska bli skoj

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Får man fråga vad du gillar för spel rent allmänt? Nu pyntar jag förvisso för ultimate så jag har ju både xbox, PC och moln och EA spel. Känns oerhört brett. Så blir nyfiken på vad du egentligen vill ha? Playstation-spel? 😅

Haha, verkar som att någon gjorde den användaren för att få ur sig den kommentaren. Är åsikten så pass otrolig att den kräver det kanske? 😄

Edit: Ber om ursäkt. Det är medlemmens fjärde inlägg på över tio år, så allt är möjligt.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Haha, verkar som att någon gjorde den användaren för att få ur sig den kommentaren. Är åsikten så pass otrolig att den kräver det kanske? 😄

Det är nästan två veckor sen jag skrev om MIN åsikt om Game Pass och du jiddrar om det fortfarande?
Jag respekterar din och andras åsikt om Game Pass, så jag ber dig att respektera min.

Det är mycket troligt så att jag tappat lusten för games just nu, så antagligen därför jag tycker inte det är värt det. Just nu.
Har funnits ganska många bra spel där som jag spelat, som tex RE 7, Subnautica och Forza Horizon 4.

Sen undrar jag om du ens brytt dig om att klicka på min bild? Hade du gjort det så hade du sett att jag varit medlem sen 2010, och inte som du skriver, att jag bara skapade min användare för att vräka ur mig dåliga åsikter om Game Pass.
Mig veterligen så fanns inte Game Pass 2010.
Jag hoppas att du bara skrev så för att tvinga fram en reaktion från min sida, annars kan det lätt bli lite pinsamt.
Ha en bra kväll

Medlem
Skrivet av Matsamoto:

Det är nästan två veckor sen jag skrev om MIN åsikt om Game Pass och du jiddrar om det fortfarande?
Jag respekterar din och andras åsikt om Game Pass, så jag ber dig att respektera min.

Haha lugn nu. Såg bara att du hade fyra inlägg. Nu fem inlägg på 11 år, ja det är väl anmärkningsvärt. Om det går som en anka osv.
Det är väl ingen här som inte respekterar din åsikt, därför folk undrar vad du spelar i övrigt och vad för typ av spel som skulle locka dig?

Men det här med forum är klurigt. Ingen här är stött, däremot fundersamma. Att du ser det som jidder är tråkigt. Men fem inlägg på 11 år, förstår att diskussion också blir ringrostigt.
Ha det bra

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Boyfriend Dungeon fick surprise-release idag och dök dessutom upp på Xbox Game Pass! Tillgängligt för konsol och PC nu.

https://youtu.be/wOhVJuN_3Ao

Körde igenom det här igår. Det var inte alls så tokigt som jag trodde på förhand. Bra tema, lagom fjantigt ibland för att väga upp det mörka temat i övrigt.

12
Skriv svar