Pandemin ändrade synen på Death Stranding, hävdar Kojima Productions

Robot
Pandemin ändrade synen på Death Stranding, hävdar Kojima Productions
Medlem

Såg nån intervju där han pratade om detta och att dom, som jag förstod det, måste 'tänka om'.. Då det kan skada spelet om det är FÖR 'i tiden'?

Lät i mina öron som om försäljnings-siffrorna varit under förväntningar och att man valt att skylla på det på pandemin... Att det för "för 'en-pointe'" för att gå hem i stugorna...?

Så min uppfattning var att Kojima typ sa "Det sålde under förväntingarna för att jag är för bra"... typ..

EDIT: "With Death Stranding being the first title developed out of Kojima Productions[/b], from a sales perspective, it has performed quite well," he says. " As of March 2021"
Så okej - rätt tydligt att dom inte är nöjd med försäljningen.
Men pandemin lär väl knappast ha påverkat försäljningen negativt, iaf är det min känsla.. Men det verkar vara det dom skyller på.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Såg nån intervju där han pratade om detta och att dom, som jag förstod det, måste 'tänka om'.. Då det kan skada spelet om det är FÖR 'i tiden'?

Lät i mina öron som om försäljnings-siffrorna varit under förväntningar och att man valt att skylla på det på pandemin... Att det för "för 'en-pointe'" för att gå hem i stugorna...?

Så min uppfattning var att Kojima typ sa "Det sålde under förväntingarna för att jag är för bra"... typ..

Har fan ingen aning om vad han jiddrar om där...

Men något med att det blev pandemi verkar han ju tycka var dåligt i relation till Death Stranding och att han nu måste tänka om?


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Riktigt längtar att komma hem och få börja spela death stranding igen 🤗


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det nån som vet vad hans nästa spel blir? Hörde nåt surr om Xbox merging här på FZ, men vem vet.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Tyckte föresten multiplayer funktionaliteten nästan sabbade mer än den tillförde? Saker och ting var halvt fördigbyggda och det var skyltar... Och det fanns deliveries från "folk" här och där...

Kände knappt det tillförde något alls iaf rent gameplay mässigt...

Sjukt bra spel, tycker jag dock.. Framförallt med tanke på hur nyskapande det är... Det är svårt att göra så mycket nytt som håller en så hög nivå och som faktiskt funkar out of the gate...

Multiplayer delen vettefan dock... Kändes som en misslyckad variant på Dark Souls.


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Riktigt längtar att komma hem och få börja spela death stranding igen 🤗

Spelade just igenom det för första gången och tyckte det var väldigt bra. Förstår dock till 100% att det är en vattendelare men jag tyckte bara det var skönt och mestadels avslappnande att ramla runt i den vackra världen de skapat.

Inaktiv
Skrivet av Anton Q:

Tyckte föresten multiplayer funktionaliteten nästan sabbade mer än den tillförde? Saker och ting var halvt fördigbyggda och det var skyltar... Och det fanns deliveries från "folk" här och där...

Multiplayer delen vettefan dock... Kändes som en misslyckad variant på Dark Souls.

Jag håller inte alls med. Tyckte det var riktigt coolt och precis lagom att hitta stegar och rep som andra satt ut osv. Hade det varit mer än så att men ser folk som springer omkring och drygar med andra spelare hade det nog förstört tonen i spelet.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hade det varit mer än så att men ser folk som springer omkring och drygar med andra spelare hade det nog förstört tonen i spelet.

Det håller jag med om, jag tror inte det skulle varit bättre om det var 'full' multiplayer/online...

Jag tyckte dock det mest kändes som att jag fuskade typ när det redan fanns rep, bryggor med mera där jag gärna hade fått utmaningen att etablera den mer förlåtande vägen själv 'the hard way'...

Att utforska nya platser i med nöd och näppe för att sedan etablera olika leder med vincher, bryggor, stegar med mera för att göra den lättare på andra och tredje genompasseringen är ju en stor del av det som är roligt i spelet... Eller iaf typ den delen som jag tyckte var mest engagerande...

Är det redan gjort så är det ju bara typ.. Jahapp.. Traskar på då bara...

Sen känns det också som dom lika gärna kunde genererat allt det där bara utan någon player input om det är så dom ville ha det...

Faktumet att det är spelare som gjort det spelar ju typ ingen roll.. Att det är spelare (?) som lagt paket i en postbox ist för att dom bara genererats in är väl typ "lite tufft" kanske.. Men det ger ju ingen faktiskt spelmässig skillnad över huvud taget från om dom bara hade genererat skiten och taggat in namn som lät som riktiga gamertags

Sen fanns det nog inte ett enda meddelande som jag såg som gjorde något alls förutom att förstöra känslan med clutter och trams... I Dark Souls så händer det ju iaf (rätt ofta faktiskt) att meddelanden ger väldigt hjälpsamma små tips...

Vad poängen är med dom i Death Stranding har jag ingen aning om...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Gav det en chans men sen snubbla jag i en å och all packning for åt helvete, så spännde jag näven och tänkte, nääe 🥲.

Men en chans till blir det kanske...

Medlem

Rekommenderar det jävligt trevligt spel. Riktigt mys spel


signatur

Allätare

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Det håller jag med om, jag tror inte det skulle varit bättre om det var 'full' multiplayer/online...

Jag tyckte dock det mest kändes som att jag fuskade typ när det redan fanns rep, bryggor med mera där jag gärna hade fått utmaningen att etablera den mer förlåtande vägen själv 'the hard way'...

Att utforska nya platser i med nöd och näppe för att sedan etablera olika leder med vincher, bryggor, stegar med mera för att göra den lättare på andra och tredje genompasseringen är ju en stor del av det som är roligt i spelet... Eller iaf typ den delen som jag tyckte var mest engagerande...

Är det redan gjort så är det ju bara typ.. Jahapp.. Traskar på då bara...

Sen känns det också som dom lika gärna kunde genererat allt det där bara utan någon player input om det är så dom ville ha det...

Faktumet att det är spelare som gjort det spelar ju typ ingen roll.. Att det är spelare (?) som lagt paket i en postbox ist för att dom bara genererats in är väl typ "lite tufft" kanske.. Men det ger ju ingen faktiskt spelmässig skillnad över huvud taget från om dom bara hade genererat skiten och taggat in namn som lät som riktiga gamertags

Sen fanns det nog inte ett enda meddelande som jag såg som gjorde något alls förutom att förstöra känslan med clutter och trams... I Dark Souls så händer det ju iaf (rätt ofta faktiskt) att meddelanden ger väldigt hjälpsamma små tips...

Vad poängen är med dom i Death Stranding har jag ingen aning om...

Jag tycker ansatsen är bra... Att man kommunicerar så med andra spelare i en 'disconnected' värld... Men i implementationen så ger det lixom ingenting i slutändan... Det är typ fränt på papper men ger ingenting...

Sen tycker jag outposts känns broken på samma sätt - det är typ alltid lätt att bara skjuta bolleys eller vad heter på folk så är allt löst, även på svåraste. Lixom idén är bra och jag hade säkert gillat det om det kändes som det funkade ordentligt.

Shooter-delarna är direkt gräsliga, dom är nog bortom räddning

Visst nämnde jag att det här var mitt game of the year det året? Tror inte det riktigt gjort sig tydligt i den här posten.

Jag tror att en uppföljare som rättar till många av dom här bristerna skulle kunna bli 'one for the history books'... Men det känns inte som det kommer bli av...
Tror det kostade för mycket och sålde för lite för att dom ska kunna motivera det bisnäss-mässigt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Själv älskar jag multiplayer delen. Älskar känslan att man hjälps åt genom resan. I andra spel så är multiplayern så giftig.

Här går det princip inte att vara giftig.
Bara massa positiv energi. 🤗👌

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Själv älskar jag multiplayer delen. Älskar känslan att man hjälps åt genom resan. I andra spel så är multiplayern så giftig.

Här går det princip inte att vara giftig.
Bara massa positiv energi. 🤗👌

Faktiskt, påminner om co-op spel i soffan. Enligt mig det bästa sättet att spela spel på.

Medlem
Medlem

Spelade Death Stranding och Horizon Zero Dawn sommaren 2020. De spelen hjälpte mig bearbeta den allmänna dödsångesten som mänskligheten led av då.

Medlem

Ett riktigt bra spel och kom väldigt lägligt med pandemin och alla dessa karantän, stanna hemma och träffa inte folk påbud.

Jag gillar också den parallellen att människor blir beroende av likes. Mulesen som finns i spelet är exempel på de människor som blev beroende och där vettet spårade ut helt. Dessa snubbar är inte ute efter att ha ihjäl dej. De vill ha dina lådor så de kan få ännu mer likes.

Det står någon sådan beskrivning av Mules i ett av emailen i spelet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd

Jag har inte spelat klart det utan hittar alltid massa andra spel att spela av någon anledning. Kanske får ta tag i det snart!


signatur

PS5 och inget annat.

Skribent
Skrivet av Flugsaft:

Själv älskar jag multiplayer delen. Älskar känslan att man hjälps åt genom resan. I andra spel så är multiplayern så giftig.

Här går det princip inte att vara giftig.
Bara massa positiv energi. 🤗👌

Det som är unikt med muliplayer är ju just att man hjälps åt, men att du samtidigt får känslan av ensamhet i en stor värld när du är ute på leveransuppdragen. Hade ju inte alls varit samma sak om man kunde möta spelare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag lirar nu en 2ndra omgång på PC (1:a på PS4). Gillar spelet.
Samtidigt går ju inte att se bort ifrån att det är en FedEx spel av den allra särskilda klassen, inte många gamla MMOs som kan nå detta nivå XD
Men därför är jag glad för "pseudo" multiplayer delen. I o med en del vägar / broar är färdiga går vissa saker mycket fortare/enklare.
Tror inte jag skulle lira detta igen om allt hade varit hard-core från noll. Det finns en gräns där att "grinda" IRL är viktigare eller tom roligare.....

Medlem

Jag är så sjukt osäker på om jag ska skaffa detta spel. Åsikterna är så extremt splittrade och jag tycker att det lilla jag sett inte ser jättebra ut men min åsikt kanske skulle ändras om jag testade det. Har hört att storyn är bra också. Hmm får se.

Avstängd

Jag testade spela idag. Man skulle samla ihop några jävla chrystals men världen är så sjukt stor och finns ingen markering på kartan heller vart dessa är. Jag stängde av och blir inget köp av expansion heller.


signatur

PS5 och inget annat.

International
Man of Mystery
Skrivet av breahl:

Jag har inte spelat klart det utan hittar alltid massa andra spel att spela av någon anledning. Kanske får ta tag i det snart!

Känner lite igen det där, börjar spela det och känner att det är så vackert och stämningsfullt, bestämmer mig för att satsa vidare på den lite flumknasiga storyn med alla de underbara karaktärerna men så dyker det upp nåt annat litet spel på skärmen med snabbare kickar eller fläskigare bössor och den lilla 7-åringen bak i hjärnan fångas av de blingigare intrycken och så har man plötsligt börjat spela om Doom eller Cyberpunk2077 igen. Samma sak med Control, jag vill verkligen spela det men jag skulle behöva avinstallera allt annat och committa 100%


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv
Skrivet av Fiigaro:

Jag är så sjukt osäker på om jag ska skaffa detta spel. Åsikterna är så extremt splittrade och jag tycker att det lilla jag sett inte ser jättebra ut men min åsikt kanske skulle ändras om jag testade det. Har hört att storyn är bra också. Hmm får se.

Jag har det på Epic Games Store om du vill låna mina inloggningsuppgifter och spela.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag har det på Epic Games Store om du vill låna mina inloggningsuppgifter och spela.

Jäklar det är väldigt schysst av dig att ge ut dina inloggningsuppgifter till en främling online haha, men tack det uppskattas Jag är dock osäker på om min dator klarar av det där för grafiken verkar rätt så tung. Jag är tyvärr lite av en console peasant så har inte uppgraderat min dator på väldigt länge. Jag kan säga att jag är en sån som aldrig riktigt fått uppleva 60fps i spel hehe.

Jag avvaktar så länge men väldigt snällt av dig för erbjudandet <3 Finns verkligen många trevliga personer inom denna community. Ska komma ihåg ditt namn ifall att jag ändrar mig. Tack tack

Inaktiv
Skrivet av Fiigaro:

Jäklar det är väldigt schysst av dig att ge ut dina inloggningsuppgifter till en främling online haha, men tack det uppskattas Jag är dock osäker på om min dator klarar av det där för grafiken verkar rätt så tung. Jag är tyvärr lite av en console peasant så har inte uppgraderat min dator på väldigt länge. Jag kan säga att jag är en sån som aldrig riktigt fått uppleva 60fps i spel hehe.

Jag avvaktar så länge men väldigt snällt av dig för erbjudandet <3 Finns verkligen många trevliga personer inom denna community. Ska komma ihåg ditt namn ifall att jag ändrar mig. Tack tack

Jadå det var så lite, bara höra av dig

1
Skriv svar