Sony inte oroliga över nedgången för PS Plus på senare tid

Robot
Sony inte oroliga över nedgången för PS Plus på senare tid

Ett starkt kvartal för Playstation-hårdvara.

#playstation-5, #playstation-plus, #sony


Medlem

Om man räknar per år (d.v.s. Q4 2019-2020), istället för Q1 2020-2021, så ökade de med 6,1 miljoner nya prenumerationer under 2020, vilket är den största ökningen sedan 2017 (enligt artikelns diagram). Orsaken till minskningen Q1 2021 kan, utöver det som nämns i artikeln, även ha att göra med bristen på PS5, då PS+ numera inkluderar PS5 spel etc (d.v.s lite mindre värde för de som enbart äger PS4).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Köpte en PS5 för ett tag sedan och det är den första konsolen från Sony jag äger. Är lite nyfiken på vad är fördelen med PS plus förutom lite spel (där de jag ville spela kostade mindre än en årsavgift)? Behöver man den för onlinespelande?

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Köpte en PS5 för ett tag sedan och det är den första konsolen från Sony jag äger. Är lite nyfiken på vad är fördelen med PS plus förutom lite spel (där de jag ville spela kostade mindre än en årsavgift)? Behöver man den för onlinespelande?

Du kan läsa vad som ingår här: https://www.playstation.com/sv-se/ps-plus/?smcid=pdc%3Asv-se%...


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Köpte en PS5 för ett tag sedan och det är den första konsolen från Sony jag äger. Är lite nyfiken på vad är fördelen med PS plus förutom lite spel (där de jag ville spela kostade mindre än en årsavgift)? Behöver man den för onlinespelande?

  • Spela online

  • Spara saves till molnet

  • Automatiska uppdateringar av spel/appar/system i viloläge

  • 3 spel varje månad

  • Plus Collection (en samling med populära PS4 spel)

  • Rabatter på PS Store

  • Andra förmåner som tillgång till betor och liknande

Det är väl det i princip.

Medlem
Skrivet av Påskmust:
  • Spela online

  • Spara saves till molnet

  • Automatiska uppdateringar av spel/appar i viloläge

  • 3 spel varje månad

  • Plus Collection (en samling med populära PS4 spel)

  • Rabatter på PS Store

  • Andra förmåner som tillgång till betor och liknande

Det är väl det i princip.

Bör tilläggas att de flesta F2P (Free-to-play) inte kräver Playstation plus för online-spelande (spel som ex. warzone, apex legends etc).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Påskmust:
  • Spela online

  • Spara saves till molnet

  • Automatiska uppdateringar av spel/appar/system i viloläge

  • 3 spel varje månad

  • Plus Collection (en samling med populära PS4 spel)

  • Rabatter på PS Store

  • Andra förmåner som tillgång till betor och liknande

Det är väl det i princip.

Skrivet av matt76:

Bör tilläggas att de flesta F2P (Free-to-play) inte kräver Playstation plus för online-spelande (spel som ex. warzone, apex legends etc).

Tack för infon. Det var lite mer som ingick än vad jag tänkte. Får överväga det då.

Medlem

Jag återaktiverade mitt ps+ när jag lyckades köpa en playstation 5 men ångrar mig nästan.


signatur

Ultrazine

Medlem

Var längesedan ps+ hade något av värde. Inte varit ett dugg sugen på att skaffa det igen sedan jag sa upp det för över fyra år sedan

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Var längesedan ps+ hade något av värde. Inte varit ett dugg sugen på att skaffa det igen sedan jag sa upp det för över fyra år sedan

Spelar man inte online på konsol är ps+ och xbox live guld rätt värdelösa. Spelen man får kan man enkelt köpa för en lägre summa än pengarna man lägger på medlemskapet, i alla fall om man sorterar ut de spel man faktiskt är intresserad av.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Spelar man inte online på konsol är ps+ och xbox live guld rätt värdelösa. Spelen man får kan man enkelt köpa för en lägre summa än pengarna man lägger på medlemskapet, i alla fall om man sorterar ut de spel man faktiskt är intresserad av.

Beror helt klart på vad man är intresserad av, men sorterar man enbart ut ett fåtal spel så är troligen inte ens tjänster som Game Pass eller PSNow värt det heller. Kanske enkelt att skaffa de äldre spelen lite billigare, men de börjar även släppa nyare spel, såsom PS5 versionerna av Wreckfest, Control, Plague tale, Oddworld soulstorm och operation tango, vilka troligen kostar mer än 400 totalt sett (d.v.s. priset för ett års PS plus om man handlar vid rätt tillfälle)


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

1
Skriv svar