The Ascent sålde för över 43 miljoner under sin första helg

Robot
The Ascent sålde för över 43 miljoner under sin första helg

Det går bra för det svenska cyberpunk-äventyret.

#Neon-giant, #The-ascent


Medlem

Det är såhär Warhammer 40K: Inquisitor borde ha sett ut och fungerat, fast med 40K snubbar då istället för cyberpunk aktiga gubbar

Skribent
Skrivet av ForrestFox:

Det är såhär Warhammer 40K: Inquisitor borde ha sett ut och fungerat, fast med 40K snubbar då istället för cyberpunk aktiga gubbar

Oj, nu hoppas man ju nästan att Neon Giant fixar en Warhammer-licens och slänger ihop ett riktigt köttigt spel i samma stil som The Ascent.

Medlem

Läste det först som att 43 miljoner kopior sålts, vilket hade varit en makalös succé. Baserat på Steam priset (300 kr) så har de troligen sålt runt ca 150 tusen exemplar.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Synd dom senaste uppdateringarna förstört mer än dom fixar, går inte att spela med Dx12 utan stora drops i FPS. Kul spel när allt väl funkar.

Medlem

Spelade genom xbox game pass 3-5 timmar och det var ett okej spel. Storyn är intressant men hoppas på att det inte blir för mycket grind senare
. Gunplay är roligt men känns som att något fattas. Kanske hittar något mer längre fram i spelet

Jag personligen skulle ge det 6/10. Helt okej spel. bra gjort men inget märkvärdigt. Men roligt att det går bra för dom.

Medlem
Skrivet av Corewin:

Spelade genom xbox game pass 3-5 timmar och det var ett okej spel. Storyn är intressant men hoppas på att det inte blir för mycket grind senare
. Gunplay är roligt men känns som att något fattas. Kanske hittar något mer längre fram i spelet

Jag personligen skulle ge det 6/10. Helt okej spel. bra gjort men inget märkvärdigt. Men roligt att det går bra för dom.

För 300kr så är det ok men hade varit besviken om det gick på 600kr.

Medlem
Skrivet av baxtex:

För 300kr så är det ok men hade varit besviken om det gick på 600kr.

Men för 0* kr då?
*game pass subscription

Ska testa spelet idag! Med *

Medlem

Kommer nog lira det när jag får ordning på datorn.

Medlem

Riktigt bra spel. Hoppas dom börjar släppa explansioner till spelet.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Väntar på att dom fixa DLSS och RT på gamepass versionen.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Spelet är iaf sjukt snyggt. Helt galet hur detaljerad världen är. Men som nämnt brister det lite i allt annat istället. Men det är ett bra spel ändå. Jag gillar det.

RT har kass prestanda även med ett 3080. Så jag kör utan nu.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Spelet är iaf sjukt snyggt. Helt galet hur detaljerad världen är. Men som nämnt brister det lite i allt annat istället. Men det är ett bra spel ändå. Jag gillar det.

RT har kass prestanda även med ett 3080. Så jag kör utan nu.

Fick uppdatera drivrutinerna för grafikkortet så jag kunde aktivera dlss. Nu har jag hög fps med dx12 och raytracing igång. Fast det är lite små lag ibland, så det är nog bättre att köra med lägre grafikinställningar så länge.

Edit: Märkte att man fick små lagg med dlss igång, speciellt med explotioner och item drops, och med dlss avstängt så laggar raytracing istället. Får köra utan det så länge.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Avstängd
MEG
Medlem

Välförtjänt, visar att små studios kan göra bra spel.
Det beror mer på kvaliteten på teamet än på mängden (som gör spelet).


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Det är såhär Warhammer 40K: Inquisitor borde ha sett ut och fungerat, fast med 40K snubbar då istället för cyberpunk aktiga gubbar

Spot on. Var så taggad på det spelet, å så besviken när man väl kört lite...

The ascent dock, vilket jädra spel! 4,9/5 för mig personligen. Multiplayer är onödigt bökigt.. annars full pott!

Medlem

Har precis klarat ut spelet. Underbart skapad spelvärld, kul vapen och visuella effekter för augmentations. Berättelsen är intressant men vågar ibland inte bryta den typiska mallen. I singleplayer har jag inte haft många buggar och de som varit har inte varit störande.

Multiplayer har varit mer störande. Jag kör multiplayer med en separat gubbe och en annan spelare är host. Min karaktärs progression i sidouppdrag och huvuduppdrag uppdateras inte så om host inte kan närvara så ligger vi andra tre efter eftersom våra sparfiler inte uppdateras. UI element som hälsomätare och vapen visas ibland inte nere till höger så vi får berätta för varandra hur deras hälsomätare ser ut. Det händer också att någon av oss fastnar i en mellansekvens eller bara fryser när vi använder taxin eller en hiss. Som tur vara händer detta inte hela tiden utan vissa kvällar har vi kunnat spela utan avbrott i flera timmar och andra så har vi stött på problem med frekvent.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Medlem

Ruggigt sugen på detta. Men chansen att det kommer till ps är väll obefintlig?

1
Skriv svar