En klassisk Assassin's Creed-karaktär är på väg till Valhalla, enligt läcka

Robot
En klassisk Assassin's Creed-karaktär är på väg till Valhalla, enligt läcka

Varning för spoilers!


Medlem

Ooh, Skye alltså, hade hoppats på nåt DLC i skottlandstrakten ändå, trevligt.

Avstängd

Kul men hon är ju odödlig efter odyssey. Så klart hon lever vidare!


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem

Gissade rätt bara jag läste nyheten Har man spelat föregångaren så långt så är det ju inte så svårt. Dock inte spelat Valhalla ännu, får bli när det är typ gratis

Medlem

Roligt. Men inte så värst motiverande.

Själv önskar jag att AC går tillbaka lite till sina rötter men fokuserar mer på stealth än tidigare gjort.

Kan se en mörk dystopisk medeltids värld, där man springer på taken i mörkret och mördar lite som man gör i Hitman serien. Att man som i tidigare spel framförallt i ezio trilogin växer från recruit till mentor, typ startar spelet som en föräldrarlös unge som lär sig överleva gatorna genom att stjäla, smyga runt och vid ett tillfälle märkligt nog upptäcker the creeds superhemliga invigande ceremoni där en adept eller vad det kallas blir en fulländad assassin och blir upptäckt av en skäggig man som ser potential och rekryterar en och agerar som mentor. Där man får studera, tränas, utmanas osv. En redig backstory helt enkelt med RPG val som formar den typen av assassin man blir i framtiden.

Att storyn inte så mycket handlar om first civ artefakter och modern day grejer. Utan att man utan någon animus faktiskt lever i den tid som är.

Att man arbetar med andra assassins (grymt coop läge kanske lol) från "skolan". Att man bygger reputation, lär sig nya skills och genom dessa formar sin karaktär, att man kan fokusera sig på att mästra vissa typer av vapen eller att man t.o.m kan använda sig mer av sociala metoder för att ta död på en target utan att lyfta ett svärd. Större fokus på disguises e.g. Att man också har en typ av alchemy skill som gör att man kan skapa egna formler av gifter eller dylikt, har en egen hideout där man kan smida egna verktyg, samt planera tillvägagångssätt osv. Att man kan ta sig an kontrakter som side quests kanske, att man kan skapa sin egen unika stil av assassin gear m.m.

Att sedan kunna växa inom the creed, ta sig an recruits och träna dessa själva lite som i Brotherhood, skicka ut på olika assignments, använda dessa för att få information som kan nyttja en själv osv osv.

Kommer aldrig hända högst sannolikt, så får fortsätta drömma. Men det är ett AC spel jag hade ä l s k a t och kastat pengar på utan tvekan.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Med all jäkla fjantig magi i spelet så trodde jag det var Gandalf.

Medlem
Skrivet av M4NGL3R:

Med all jäkla fjantig magi i spelet så trodde jag det var Gandalf.

Men,,,,,Kassandra är ju magisk Malakah

Avstängd
Skrivet av AndyZedd:

Men,,,,,Kassandra är ju magisk Malakah

Ja är man odödlig så är man nog magisk.


signatur

PS5 och inget annat.

Kassandra är nog fasen nästan den mest minnesvärda assassinen …. Ezio känns så långt borta nu


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Off topic: Dom borde fokusera på att få igång FidelityFX.. typ för veckor sen istället. Att en stor AMD sponsrad titel inte har det än är lite trist. Hade gärna fått några fler FPS. PC Optimeringen av spelet är inget man talar högt om 😅😅

1
Skriv svar