Japp, igen. New World försenas i sista stund

Robot
Japp, igen. New World försenas i sista stund

Försenas med ungefär en månad.

#amazon-games, #new-world


Medlem

Jag o min vän får nu ändra vår vecka planerad semester 😁

Edit: Igen.

Skribent
Skrivet av Najkan:

Jag o min vän får nu ändra vår vecka planerad semester 😁

Edit: Igen.

haha, länge sedan jag kunde planera semester efter spelsläpp. Numera är det barn och familjen som bestämmer när jag ska ta min semester.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Kan alltid behöva mera tid.

Medlem

Helt rätt beslut, spelet var inte redo tycker det är bra att dom insett/lyssnat på communityn att 28 dagar är inte nog för åtgärder.

Sen är ofc vågen delad då många gnäller 4'e gången mm.

Medlem

När det kommer till mmo's är förseningar alltid bra, mera tid för förbättra/putsa på system


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Vart lite sur när jag läste det i morse.
Men kanske lika bra.
Behöver verkligen mer optimering.

Umi
Medlem

Pro tip - mjölka inte en ko, då blir du bannad

Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vart lite sur när jag läste det i morse.
Men kanske lika bra.
Behöver verkligen mer optimering.

För den oinvigde: Vad är det som behöver fixas? Är spelmekanik, och content OK men det är buggar och lagg etc som behöver fixas?

Medlem

Kan gissa på att dom kommer försöka fixa med servrar då det var ett problem under test perioden.

Medlem

Tråkigt, men ändå lite väntat. Haft riktigt kul i betan, så ser verkligen fram emot det, så är väl bara bra att de skjuter på det med tanke på hur servrarna mådde och sådant, så kanske de behöver se över den delen och en del småsystem innan släpp.

Medlem
Skrivet av Thorie:

För den oinvigde: Vad är det som behöver fixas? Är spelmekanik, och content OK men det är buggar och lagg etc som behöver fixas?

Hörde andra som hade problem med lagg inget jag märkte av själv.
Dock så stötte vi på en "bugg" i main questet där bara några fick questen avklarad när manskulle döda 3 gubbar.
Kanske inte nå problem om det är 2 personer där men tog lång tid när det stod 20+ personer och försökte.

Sen märkte jag av lite visuella buggar, fastnade i crafting rutan och behövde starta om för att få bort.

Annars tyckte jag det var riktigt bra spel, körde bara till lvl 25 och första dungeonen så kan inte säga nått om senare delar.

Medlem
Skrivet av Thorie:

För den oinvigde: Vad är det som behöver fixas? Är spelmekanik, och content OK men det är buggar och lagg etc som behöver fixas?

Finns en hel del, men för nämna några så kunde du skapa eget rubberband lag så folk kan inte träffa dig. Camp bug så du springer fortare än Sonic mm.

Finns rätt mycket, tror dom som spelade betan rapporterade rätt mycket med så bra dom tar det seriöst.

Sen är det väl fixar o tweakas som görs, svårt och veta då förmodligen har dom helt annan build än vi spelade på. Månaden vi spelade på plus 2 månader till ger/gav dom 1 extra kvartal och fixa till releasen.

Medlem
Skrivet av Thorie:

För den oinvigde: Vad är det som behöver fixas? Är spelmekanik, och content OK men det är buggar och lagg etc som behöver fixas?

prestandan tycker jag iaf.

Medlem

Spelet var inte färdigt, att flytta fram släppdatumet var ju helt rätt. Men att bara flytta fram det en månad, känns ju ganska onödigt. Hur mycket mer hinner de göra på en extra månad liksom? Ska det flyttas fram borde det ju vara absolut minst 6 månader. Men jag antar att de är nöjda med innehållet som det är...


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

En månad kommer inte hjälpa ett dugg att fixa allting som behöver fixas i spelet..

Medlem
Skrivet av Stelefan:

En månad kommer inte hjälpa ett dugg att fixa allting som behöver fixas i spelet..

Ja, jag håller med - vad kan man fixa förutom vissa bugggar och spawnfrequency/drop-rates inom så kort tid?
Det är ju bra att de "lyssnar på feedback", men de säger inte heller vad exakt de ska ändra...
Och det kommer inte att ändra spelet i grunden. Den är som den är....

Medlem
Skrivet av Rh3nium:

Ja, jag håller med - vad kan man fixa förutom vissa bugggar och spawnfrequency/drop-rates inom så kort tid?
Det är ju bra att de "lyssnar på feedback", men de säger inte heller vad exakt de ska ändra...
Och det kommer inte att ändra spelet i grunden. Den är som den är....

Exakt! Bra att det gör någonting iaf, men hade gärna sett att de tagit mer tid på sig i detta fall.

1
Skriv svar