Säljsiffrorna för Mass Effect-samlingen slår, med råge, EA:s förväntningar

Robot
Säljsiffrorna för Mass Effect-samlingen slår, med råge, EA:s förväntningar

Fortsatt satsning väntar också på Fallen Order.

#mass-effect-legendary-edition


Medlem

Då hoppas jag på samma effekt för rebooten av Dead Space!
Har själv inte skaffat remaster av Mass Effect än men... Snart så!

Ambassadör
Xbox

Har lyckats hålla mig men det lär väl hamna under granen...


signatur

Jump in.

Medlem

Mera mass effect är bra, Fallen order dock var bra miljöer och action men så tråkig story. Så otroligt mellanmjölk handling.

Medlem

Vore kul o se en Mass Effect port till Switchen. Åtminstone ettan och tvåan.

Medlem

Hade gärna sett fortsättning på Andromeda trots mögigt folk.

Avstängd
Skrivet av deezel:

Hade gärna sett fortsättning på Andromeda trots mögigt folk.

Ja det slutade ju som att det skulle bli en fortsättning.


signatur

PS5 och inget annat.

ZF
Medlem

Låter ju bra om detta nu tolkas av EA som att inget DLC och inga microtosoftrsnsaktioner innebär mer sålda spel.

Medlem

Så går det när man gör bra jävla spel och tror på utvecklarna.

Medlem

Roligt! Jag tyckte Fallen Order var riktigt bra men några saker kunde förbättrats.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Mera mass effect är bra, Fallen order dock var bra miljöer och action men så tråkig story. Så otroligt mellanmjölk handling.

Håller med, respekterar att andra tycker annorlunda men Fallen Order var nog en besvikelse på alla punkter. Fanns en karaktär som vägde upp det lite men det var allt.

Medlem

Under dom senaste fem-ish åren har EA sagt att dom aldrig kommer lägga tid på remasters av gamla spel och att ingen vill spela singel player spel längre.
Skönt att dom ändrat sig.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Hoppas även att det gått bra för Squadrons.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Mera mass effect är bra, Fallen order dock var bra miljöer och action men så tråkig story. Så otroligt mellanmjölk handling.

Du beskrev precis Star Wars överhuvudtaget.

"We Empire, we bad.
We rebels, we good.
Good guys win because, good.
The end."

Storyn är klassisk SW, tyckte den var helt OK, eftersom en SW story har väldigt, väldigt svårt att bli bra. De enda riktigt bra SW storys jag sett är Mandalorian serien och Rogue.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Jokobib_Bob:

Håller med, respekterar att andra tycker annorlunda men Fallen Order var nog en besvikelse på alla punkter. Fanns en karaktär som vägde upp det lite men det var allt.

Kan också instämma. Det var sååå mycket bättre än mycket annan Star Wars från EA, men banorna mjölkades för att slippa göra mer content och ja, kändes ju inte alls lika spännande som gamla Force Unleashed-spelen eller Dark Forces/Jedi Knight/academy-spelen. Köpte nog mest spelet och Squadrons (EVE Valkyrie mycket bättre trots att det är p2w) för att hjälpa till att signalera till EA vad det faktiskt är vi vill ha.

Precis spelat igenom ME1le och minns både varför jag älskade världen de byggde upp och varför jag avskydde spelet och aldrig spelade färdigt originalet (jävla buggyn, avskyvärt tråkig repetition för att dra ut på tiden). Råkade av misstag dra igång "standard" (tråkig pew pew soldat) precis som jag gjorde i originalet och då missar man ju mycket, men lär inte bli någon omspelning just för att det är så repetitivt och tråkigt i stora drag. Andromeda är ju i jämförelse faktiskt ett bra spel idag.

1
Skriv svar