Det är nu 35 år sen Samus Aran landade på Zebes

Skribent
Skrivet av Metroid:

Jag måste nog tillägga att hade det inte varit för dessa tillkortakommanden skulle jag förmodligen hålla Super Metroid betydligt högre. Det går inte att förneka hur bra spelet är.

Ja jag menade inte heller att "kritisera" dig för din åsikt, det var bara kul att höra djupare vad du menade om kontrollerna. Det fick mig också att tänka igenom lite om hur jag upplever kontrollerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja jag menade inte heller att "kritisera" dig för din åsikt, det var bara kul att höra djupare vad du menade om kontrollerna. Det fick mig också att tänka igenom lite om hur jag upplever kontrollerna.

Bara för att vi pratade om det var jag tvungen att testa spelet igen då det var ganska länge sedan. Jag har inte lika stora problem med kontrollerna nu som jag upplevde förr, men det är lite klumpigt jämfört med andra spel i serien. Vi kan i alla fall vara helt överens om att det är ett riktigt bra spel.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skribent
Skrivet av Metroid:

Bara för att vi pratade om det var jag tvungen att testa spelet igen då det var ganska länge sedan. Jag har inte lika stora problem med kontrollerna nu som jag upplevde förr, men det är lite klumpigt jämfört med andra spel i serien. Vi kan i alla fall vara helt överens om att det är ett riktigt bra spel.

Ja Metroid-spelen är ju bra allihopa så det blir svårt när man ska tvingas jämföra dem mot varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja Metroid-spelen är ju bra allihopa så det blir svårt när man ska tvingas jämföra dem mot varandra.

Så är det onekligen. De enda undantagen är väl i så fall Federation Force och Other M.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Skribent
Skrivet av Metroid:

Så är det onekligen. De enda undantagen är väl i så fall Federation Force och Other M.

Jag gillade faktiskt Federation Force. Inte som ett Metroid, men det var roligt i co-op och iden med en spin-off för att utveckla Metroid-universumet gillade jag. Grafiken är väl det jag kritiserar mest där, jag är ok med att man mixtrar med art styles, men den som de använde gillade jag inte alls.


signatur

"Writer and Fighter"

12
Skriv svar