Markus ”Notch” Persson har bränt 60 miljoner på sin nya spelsatsning

Robot
Markus ”Notch” Persson har bränt 60 miljoner på sin nya spelsatsning

”Notch” bygger på något nytt.

#Marcus-Person, #Minecraft, #Notch


Medlem

Konstigt ordval av "Bränt 60 miljoner". Hade det varit ett annat företag eller person hade det istället hetat "Investerat".
Har FZ ett förakt mot honom?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Konstigt ordval av "Bränt 60 miljoner". Hade det varit ett annat företag eller person hade det istället hetat "Investerat".
Har FZ ett förakt mot honom?

Tänkte också skriva.
Bränt brukar man väll inte kalla nått när man bygger upp/satsar på nått.
Bränt blir det väll om företaget läggs ner utan att det kommit nått ur det


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av jehuty:

Konstigt ordval av "Bränt 60 miljoner". Hade det varit ett annat företag eller person hade det istället hetat "Investerat".
Har FZ ett förakt mot honom?

Skrivet av Molotov:

Tänkte också skriva.
Bränt brukar man väll inte kalla nått när man bygger upp/satsar på nått.
Bränt blir det väll om företaget läggs ner utan att det kommit nått ur det

Ja, nu var det ju inte riktigt så jag menade. Bränna pengar på något enligt "min" mening kan ju vara både positivt och negativt. Det beror ju på utfallet av det i slutändan.

Nej, jag har inget förakt mot Notch


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, nu var det ju inte riktigt så jag menade. Bränna pengar på något enligt "min" mening kan ju vara både positivt och negativt. Det beror ju på utfallet av det i slutändan.

Nej, jag har inget förakt mot Notch

Jag förstår, jag förlåter dig

Skribent

jag instämmer med Johan (även om jag är lite jävig). Att bränna pengar behöver i min mening inte innebära något negativt, utan är helt enkelt synonymt med att spendera. Jag har till exempel bränt en jäkla massa pengar på spel under årens lopp.

Medlem

Jag instämmer med Jonny, som instämmer med Johan.

Skribent
Skrivet av jehuty:

Jag förstår, jag förlåter dig

Tack


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Caene:

Jag instämmer med Jonny, som instämmer med Johan.

Jag inställer med Caene som instämmer med Jonny som på sin tur instämmer med Johan!

edit: Vilket får mig att tänka på Blazing Saddles när alla håller med "Johnson"...


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av jehuty:

Konstigt ordval av "Bränt 60 miljoner". Hade det varit ett annat företag eller person hade det istället hetat "Investerat".
Har FZ ett förakt mot honom?

Alltså... erkänner att jag känner mig lite baitad här nu och kommer förmodligen få ångra detta, men har vi glömt allt skit han sagt och stått för genom åren, eller ska vi bara dra ett streck över det?

Medlem

hade ju varit kul med ett fantasy rpg spel eller nå+got helt ifrån ingenstans.

Ska bli kul och se vad det blir för något

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag inställer med Caene som instämmer med Jonny som på sin tur instämmer med Johan!

Instämmer.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

60 miljoner är heller inte särskilt mycket med tanke på försäljningen gav 18 miljarder

Skribent
Skrivet av Cenorida:

60 miljoner är heller inte särskilt mycket med tanke på försäljningen gav 18 miljarder

Ja de har nog så det räcker och blir över några år framöver


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Instämmer med Molotov som instämmer med jehuty. I min värld så är brända pengar synonymt med bortkastade pengar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Alltså... erkänner att jag känner mig lite baitad här nu och kommer förmodligen få ångra detta, men har vi glömt allt skit han sagt och stått för genom åren, eller ska vi bara dra ett streck över det?

"Åsikter är farliga och jag måste förakta alla som inte tycker exakt som mig!"

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

jag instämmer med Johan (även om jag är lite jävig). Att bränna pengar behöver i min mening inte innebära något negativt, utan är helt enkelt synonymt med att spendera. Jag har till exempel bränt en jäkla massa pengar på spel under årens lopp.

Kan tycka att det är precis vad det betyder.

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Åsikter är farliga och jag måste förakta alla som inte tycker exakt som mig!"

Jag tror vi kan göra det här utan att gå ner på lågstadienivå

Medlem

Tror mitt Steam och Xbox bibliotek också ligger runt 60 mille...

ELF
Medlem
Skrivet av Kyraal:

Jag tror vi kan göra det här utan att gå ner på lågstadienivå

Men vem var det som började kasta sten i glashus?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Alltså... erkänner att jag känner mig lite baitad här nu och kommer förmodligen få ångra detta, men har vi glömt allt skit han sagt och stått för genom åren, eller ska vi bara dra ett streck över det?

Vad har det för relevans angående hans investeringar? Sen så var det ingen som baitade dig. Om något är bait så var det ditt inlägg angående hans historik.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Konstigt ordval av "Bränt 60 miljoner". Hade det varit ett annat företag eller person hade det istället hetat "Investerat".
Har FZ ett förakt mot honom?

Jag tänker inte på det i negativa ordalag, många gånger får jag bilden av "bränner till" som i "slår till" och det är mer kraftfullt. Tycker er take är ganska vriden.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Alltså... erkänner att jag känner mig lite baitad här nu och kommer förmodligen få ångra detta, men har vi glömt allt skit han sagt och stått för genom åren, eller ska vi bara dra ett streck över det?

Folk verkar dock ha väldigt enkelt att dra ett streck för all skit storbolagen gjort och gör. Dumpa skit i värlshaven, köpa upp rättigheter till dricksvatten, släppa ut gifter och kemikalier, utnyttja sweatshops, konfliktmineraler, skattesmitning osv.

Men om någon enskild person säger något "upprörande" på Twitter, då raserar hela världen tydligen. Då är alla "journalister" och virtue signaling bloggers där som flugor runt skit.

Den här personen lever inte upp till våran PK-Jesus standard! Häng honom! Sedan kan vi fortsätta leva våra miserabla låtasasliv på nätet, där vi löser all världens problematik. Fort, en komiker sa något kontroversiellt 15år sedan, efter honom!

Medlem
Skrivet av kebbe:

"Åsikter är farliga och jag måste förakta alla som inte tycker exakt som mig!"

Hoppas att Xi Jinping startar spelstudio i Stockholm så man kan citera detta. <3

Inte för att jag hatar Notch, men han har ju haft ett litet... eh... livat sociala medier-liv. Så att säga. Något fan kan man nog inte kalla sig för men visst får han starta spelstudio, hoppas projektet bär frukt. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Har han flyttat tillbaka till Sverige? Senast jag läste om honom så hade han tagit sig till USA.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Avstängd

Jag utstämmer varenda jävel

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Jag utstämmer varenda jävel

Jag håller inte med någon!


signatur

IDKFA

ZF
Medlem

Bränner pengar antyder för all del lätt att göra lite onödiga eller ogenomtänkta affärer.

Så om det är det eller ej visar sig såklart inte förrän antingen spelet eller konkursen annonseras.

Lite spontant så känns det ju lite brännigt med hundra M2 per skalle. Men det kan ju bli fler.

Om inte hela tanken var att ha nog med utrymme för tennisplanen, brännbollsbanan och skidorienteringsslingan då..

Medlem

Notch har ju spenderat 1000-tals timmar i Factorio och Satisfactory med utöver att ha varit något av ett nättroll, så han har ju inte gnuggat hjärncellerna så hårt.

Inaktiv

Gillar Notch, han är en personlighet, inte lättmjölk (eller havremjölk) som alla ska vara nuförtiden.
Hoppas på all välgång med nya spel från mannen.

123
Skriv svar