Betan för xCloud lanseras via Xbox-appen på PC

Robot
Betan för xCloud lanseras via Xbox-appen på PC

Kraften av molnet släpps lös i Xbox-appen.

#Game-pass, #Microsoft, #Xcloud


Avstängd

Nice, jag tänkte införskaffa en Xbox Series X men sen slog det mig, varför?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sandpapper:

Nice, jag tänkte införskaffa en Xbox Series X men sen slog det mig, varför?

För att den är stilig!

Seriöst, för att streaming nog aldrig kommer vara samma sak som att spela på en fysisk konsol. Ett kul komplement är det däremot.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Sandpapper:

Nice, jag tänkte införskaffa en Xbox Series X men sen slog det mig, varför?

Ja så länge du ger Microsoft ständigt pengar i form av gamepass så tror jag dom struntar i ifall du köper en Xbox eller inte


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Avstängd
Skrivet av Snake Plissken:

Ja så länge du ger Microsoft ständigt pengar i form av gamepass så tror jag dom struntar i ifall du köper en Xbox eller inte

Ja, jag kan ju lika gärna lira 4k60fps på min telefon med Xcloud. #PrayforSteamdeck

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snake Plissken:

Ja så länge du ger Microsoft ständigt pengar i form av gamepass så tror jag dom struntar i ifall du köper en Xbox eller inte

Precis! Xbox ekosystem är konsol+PC+cloud. Hur du kliver in i ekosystemet är inte lika viktigt som att du gör det Det är inte 2013.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Precis! Xbox ekosystem är konsol+PC+cloud. Hur du kliver in i ekosystemet är inte lika viktigt som att du gör det Det är inte 2013.

Näe att han är så sugen på Xbox, vilket jag absolut inte kan klandra någon för, det tycker de(MS) bara om. De går inte så mycket plus på själva konsolen om något. Men att allt fler kör game pass är planen.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

För att den är stilig!

Seriöst, för att streaming nog aldrig kommer vara samma sak som att spela på en fysisk konsol. Ett kul komplement är det däremot.

Stadia versionen av Cyberpunk verkade fungera bra mycket bättre än det gjorde på lastgen konsolerna.

Lär väl bli likande med streaming-version av framtidens krävande spel, att de till slut fungerar lika bra eller bättre än vad dagens konsoler kommer klara av. Speciellt Series S, vars prestanda redan börjar dra sig mot low-medium 1080p/30fps hållet i de mer krävande titlarna.

Edit: Då blir det väl snarare så att dagens konsoler kommer behöva förlita sig mer på streaming istället när prestandan inte räcker till. Har väl snackats om detta länge hos Microsoft att molnet ska lösa alla problem.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Ribcage:

Näe att han är så sugen på Xbox, vilket jag absolut inte kan klandra någon för, det tycker de(MS) bara om. De går inte så mycket plus på själva konsolen om något. Men att allt fler kör game pass är planen.

Haha, ja det är kul när så många är intresserade av Xbox


signatur

Jump in.

Medlem

Den sk Xbox appen är rätt kass.
Stor anledning varför jag inte köper spel/prenumerera på game pass nå längre stunder. Det är för kasst helt enkelt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Får hoppas på att NHL kommer dit så man kan börja spela lite hockey på PC

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Ja, jag kan ju lika gärna lira 4k60fps på min telefon med Xcloud. #PrayforSteamdeck

Ja på en telefon så ser du nog inte den försämrade bildkvalitén som streaming i stort sett alltid medför, men ska du visa bilden på en tv så ser nog de flesta skillnad.
Sen har du ju högre input lag än om du spelar på en egen konsol eller PC vilket folk är olika känsliga mot.

Medlem

En sidenote är väl att spelen som har stöd för mus o tangentbord på konsolen borde ha stödet fortfarande i streamingen

Medlem
Skrivet av Sandpapper:

Nice, jag tänkte införskaffa en Xbox Series X men sen slog det mig, varför?

Själv har jag inte det bästa bredbandet men testa xcloud i webbläsaren, buffra som fan. Om det inte hade buffrat och streamat silkeslent och aningen bättre latens kanske så hade jag klarat mig på det absolut. Testade hellblade nyss och det var streamat I series S/X så hade raytracing. Såg nice ut (sitter på one x.)

Medlem

Laddade ner Xbox appen i microsoft store men ser ingen streaming flik? Bara gamepass spelen som man kan spela på datan

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Sapiens:

Stadia versionen av Cyberpunk verkade fungera bra mycket bättre än det gjorde på lastgen konsolerna.

Lär väl bli likande med streaming-version av framtidens krävande spel, att de till slut fungerar lika bra eller bättre än vad dagens konsoler kommer klara av. Speciellt Series S, vars prestanda redan börjar dra sig mot low-medium 1080p/30fps hållet i de mer krävande titlarna.

Edit: Då blir det väl snarare så att dagens konsoler kommer behöva förlita sig mer på streaming istället när prestandan inte räcker till. Har väl snackats om detta länge hos Microsoft att molnet ska lösa alla problem.

Cyberpunk är ett exempel, ja, men tekniken för att få streaming att fungera lika bra som eller överträffa en fysisk box i samma rum på ett övergripande plan, titel för titel, är inte här. Än i alla fall. Phil Spencer har varit öppen och tydlig med att man inte ska förvänta sig detta av Xcloud heller. Vad framtiden har att bringa återstår att se.

Ja, molnet skulle ju göra Xbox One mer kraftfull än PS4 för många år sedan.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Skulle använda på datorn om man kunde streama i 1440p. Helt meningslöst att streama i lägre upplösning än vad jag har på skärmen.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Laddade ner Xbox appen i microsoft store men ser ingen streaming flik? Bara gamepass spelen som man kan spela på datan

Den är bara för insiders ännu, den är inte officiellt lanserad.
Rätta mig om jag har fel, men det är vad jag hörde. Har inte kollat själv. Fick ett dator haveri häromdagen.

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Skulle använda på datorn om man kunde streama i 1440p. Helt meningslöst att streama i lägre upplösning än vad jag har på skärmen.

Hehe, som jag resonerar om spel som är mindre än 4K för min skärm. Inte värdelöst kanske men jag vill ha skärpan.

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Den är bara för insiders ännu, den är inte officiellt lanserad.
Rätta mig om jag har fel, men det är vad jag hörde. Har inte kollat själv. Fick ett dator haveri häromdagen.

Yes stämmer googlade och tanka sen ner xbox insider hub, signa upp för o testa nya grejjer sen uppdaterades xbox appen med moln-flik. Dessvärre antar jag mitt internet suger för xcloud flyter på bättre i webbläsaren för mig

Medlem

Enda tråkiga är att man inte kan lira med tangentbord och mus

Medlem
Skrivet av Iceman88:

Den är bara för insiders ännu, den är inte officiellt lanserad.
Rätta mig om jag har fel, men det är vad jag hörde. Har inte kollat själv. Fick ett dator haveri häromdagen.

Jag är ingen insider och har kunnat spela xcloud på datorn i flera månader med game pass premium. Du borde kunna spela i webbläsaren på https://www.xbox.com/en-GB/play.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Laddade ner Xbox appen i microsoft store men ser ingen streaming flik? Bara gamepass spelen som man kan spela på datan

testa https://www.xbox.com/en-GB/play. Det är så jag spelar.

Medlem
Skrivet av matnojje:

testa https://www.xbox.com/en-GB/play. Det är så jag spelar.

Jo givetvis det behöver man inte insider för och har spelat lite the medium via webben. Men tänkte att det eventuellt skulle vara bättre optimerat eller nått o köra det via Xbox appen - dessvärre verkar det inte vara fallet

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Jo givetvis det behöver man inte insider för och har spelat lite the medium via webben. Men tänkte att det eventuellt skulle vara bättre optimerat eller nått o köra det via Xbox appen - dessvärre verkar det inte vara fallet

Kanske. Men långsamma spel som fable och mass effect funkar utmärkt i Chrome . Jag har klarat alla fable spelen och Me andromeda via chrome och mobilen. Men där är en väldigt liten lag som man vänjer sig vid.

Medlem
Skrivet av matnojje:

Kanske. Men långsamma spel som fable och mass effect funkar utmärkt i Chrome . Jag har klarat alla fable spelen och Me andromeda via chrome och mobilen. Men där är en väldigt liten lag som man vänjer sig vid.

Yes tror det hade flytit på utan problem för mig med om jag haft snabbare internet,

Ska testa o se om det är mitt internet när jag har tillgång till snabbare

Medlem
Skrivet av matnojje:

Jag är ingen insider och har kunnat spela xcloud på datorn i flera månader med game pass premium. Du borde kunna spela i webbläsaren på https://www.xbox.com/en-GB/play.

Jo men att streama spel genom appen istället för webbläsaren är det som bara för insiders för tillfället

1
Skriv svar