Forza Horizon 5:s karta är 50 % större än föregångarens

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Aldrig kört spelen du nämnde men var kartorna även fyllda med innehåll och varierat. Och kunde man köra genom skogarna och över fälten som i horizon 4 eller var de mest vägarna och lite utanför som i horizon 1?

Det är främst TDU (ettan och tvåan) jag nött mest, och där är det förvisso vägarna som är huvuddelen (det går att åka lite utanför dem, men inte så fritt som i FH4, har inte spelat FH1 eller FH2 då de bara släpptes till konsol) - men kartan är såpass galet stor att det känns bra mycket mer varierande ändå. Sen börjar det bli ganska åldrat, och spelmotorn är inget vidare.

Jag kanske lät lite för kritisk i mitt första inlägg, jag hade rätt roligt i FH4 (även om jag tyckte Lego- och Hot Wheels-tilläggen bara var löjliga - det dödade känslan rejält att se legobilar komma åkande på vägarna i huvuddelen), men det kändes verkligen att spelytan var liten. :/

Biluppsättningen (som en del i den nyare tråden nämnt) kändes rätt okej i FH4, jag personligen föredrar också lite mer "vanliga" bilar än bara de standard superbilar som syns i varenda bilspel. Hade gärna sett fler sådana, mer kärror från 90-talet och tidigare hade verkligen inte skadat.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

12
Skriv svar